1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Polarisatiefilter?
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hey @Fiasco, ik reageer hier even op je post in het Pats topic. Was het lastig een koper te vinden voor de 135mm? Het is toch wel een specifiek speeltje.
    En laat ons weten wat je van de combi 50 en 85 vind. Ik vind 85mm een mooie afstand, maar ik vraag me altijd af of het niet te dicht op de 50 zit.


    edit:
    Cameraprijzen in Zwitserland blijven maar kelderen! Nikon D750 body kost omgerekend 1540 euro hier (laagste prijs), tegenover 2100 in Nederland. DAFUQ!
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    @Matrix
    Had hoop al opgegeven, tot ik er opeens een kreeg laatst. Dus optie toch maar gepakt om te verkopen. Uiteindelijk in een jaar tijd dat ik hem had voor €25 minder kunnen verkopen, dus valt mee te leven.

    Zit nu met 17-40mm f4, 50mm f1.4 en 85mm 1.8 maar denk dat ik met 85 juist dat klein beetje extra heb voor straatfotografie. Gaan het zien!
    Knallen de Canon's daar ook snel qua prijs? :D
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zit er iemand op 500px? Ik ben aan het kijken of het me beter bevalt dan Flickr. Die laatstgenoemde, ja... eh, die bevalt me gewoon niet. :+
    https://500px.com/Giel

    De onderstaande ging wel goed al zeg ik het zelf. :p
    [​IMG]


    En verder kwam er wel wat tofs uit mijn NY trip, maar niet echt zoals ik had gehoopt:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Voor deze heb ik drie kwartier mijn statief bewaakt zodat geen toerist hem toevallig aanstootte. 8) Uiteindelijk deed ik het bijna zelf.
     
    Fiasco en Alexknl vinden dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Moet zeggen dat ik de bovenste de mooiste vind. Mooi het water tussen de rotsblokken door, de skyline in de verte, de brug links, maar ook het gebouw links onder de brug. En je heb het uit een zeldzaam goede hoek genomen ook die foto. Voor de rest heb je de foto's precies zo gepost in de top 5 zoals ik hem zie. Mooi gedaan! :thumbs:
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb gisteren een nieuwe macbook aangeschaft en ben al mijn foto's netjes gaan sorteren. Nu wil ik al mijn foto's in mijn dropbox map zetten (heb een pro abbo van 1TB; voorlopig is dat voldoende). Daarnaast wil ik ook nog back ups maken van die dropbox map dmv time machine (mocht er ook wat gebeuren met dropbox).

    Zit alleen een beetje te twijfelen of ik dropbox wel nodig heb. Al mijn personal foto's drop ik ook in die map. En mocht dropbox ooit gehacked worden staat alles toch online (ga er niet vanuit, maar you never know).

    Aan de andere kant is het wel super handig. Nu kan ik op al mijn apparaten meteen bij mijn foto's.

    Wat voor backup workflow gebruiken jullie ?
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Okay, je wilt ten alle tijden bij je foto's kunnen?

    Ben je fotograaf? Doe je iets met fotografie voor je school, werk?

    Zo nee, waarom al dat gebackup en 24/7 access?

    Ik bedoel, kijk je dagelijks naar je foto's?
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik ben een vormgever/webdesigner. Ik werk dagelijks met stockfoto’s.

    Ik werk al 7 jaar op OS X. Al mijn iMacs hebben bijna altijd 24/7 aangestaan. Ik heb nog nooit een virus gehad of iets dergelijks.

    Al mijn belangrijke bestanden (persoonlijke foto's, bestanden van klanten, werk etc etc) zet ik 1x per maand handmatig op een externe harde schijf.

    Nu heb ik gisteren al mijn foto's/werk van de afgelopen jaren netjes opnieuw gesorteerd. Ik heb ook een nieuwe mappenstructuur bedacht. En toen had ik ineens zoiets van.... Wat als mijn harde schijf het nu toch begeeft ?

    Dus ik wil het vanaf nu gewoon goed aanpakken. Daarom zat ik te denken aan de combi; Dropbox - Time Machine.

    Het idee is best eng: maar ik wil dus letterlijk al mijn design werk en persoonlijke foto’s in de Dropbox map zetten. Vervolgens laat ik Time Machine backups maken van deze map.

    Het belangrijkste is voor mij dat ik via mijn Macbook snel bij mijn bestanden kan. En dat ik op minimaal 2 plekken een veilige backup heb staan.

    Ik zat ook te denken aan een Nas Drive/Server. Maar dat is voor mij toch té prijzig op dit moment. Een externe harde schijf meenemen als ik op locatie een opdracht uitvoer is ook een optie. Maar dat vind ik een beetje omslachtig.

    Daarom ben ik ook benieuwd naar de backup workflow van onze XBW fotografen. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2015
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb zelf heb twee externe harde schijven met voornamelijk de bulk aan RAW bestanden. Op dropbox staat dan nog een kopie van het eindresultaat in jpeg voor de meeste dingen.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    @Sefxsupreme

    Een extern hdd is wellicht omslachtig, maar wel ideaal. Je bent dan niet afhankelijk van netwerk. Je hebt ten allen tijden je werk met je mee, waardoor je dus in offline modus kan werken.

    Eenmaal thuis, externe hdd syncen en klaar.

    Doeltreffend, efficiënt en je kan altijd werken.
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Zo, alle gear online gedaan vandaag buiten mijn 50mm 1.4 om. Hopelijk snel weg, kan ik meteen een 6D nemen. Voelt wat beter dan nu een body kopen en met al mijn spul zitten haha.

    Begonnen met bewerking van foto's, maar merkte tijdens mijn trip al dat random composities me eigenlijk nog weinig boeien. Weinig geschoten, puur wat shootjes en wat materiaal voor cinematic eigenlijk. Wel met wat grote cinematic gasten in Hong Kong kunnen meeten, dus helemaal tevreden haha.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Meer komt hier
     
    RemcoM, Lethal AK47, PineaPPle JOE en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ziet er allemaal bod uit hoor. Hoe krijg je dat cinematic gevoel? Speciale pre-sets?
     
  13. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Asian pics :D Lekker Fii, die laatste plaat is mooi.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Fii's asian chickies!
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Shhhiiittt, waren niet hard to get dus? :+
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Fii love you long time! :+
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Heb paar eigen presets die ik meestal voor alles gebruik en daarna verder weer alles los aanpas per foto. :)
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    [​IMG]
    [​IMG]

    Moet eens harder werken aan mijn foto's, nog op begin. :lol:
    Gister goed gebruikgemaakt voor het eerst met mijn 6D met een shootje, wat een beest. :eek:
     
    Ebrithil vindt dit leuk.
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja jongen, welkom op Full Frame niveau. Vooraf dacht ik "nou, dat verschil kan nooit zo groot zijn. Dat beeld ik me in". Hell no, mijn oude camera voelt echt als speelgoed.

    En je toning in deze laatste twee foto's is echt super. Ik ben erg jaloers en vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt. Toning blijft voor mij de allermoeilijkste stap, maar ik voel mij ook enigzins gehinderd doordat ik zelf een beetje kleurenblind ben.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ik weet al dat ik niet een geweldige goede camera heb, maar ik wil hem wel kwijt om de kosten van een nieuw aan te schaffen camera te drukken.

    Het gaat om een Olympus SP 800, waar ik zonder de camera zelf, geen goede afbeelding van kan maken. Enige andere camera die ik nog heb is-
    die op mijn Galaxy S3 en die is helemaal ruk en lastig stil te houden.

    Uitvoering van de Olympus SP 800 is zwart, met 30x optische zoom, Nederlandse taal ingesteld.

    Hier een uitgebreid artikel van de consumentenbond:
    http://www.consumentenbond.nl/digitale-camera/producten/olympus/sp-800uz/voor-en-nadelen

    Ik ben bereid te verzenden mocht iemand interesse hebben. Hij word compleet geleverd met een passende, compacte, maar uitgebreide schoudertas.
    Enkele accessoires zoals een Memory Card zijn inbegrepen.

    Alle overige vragen en antwoorden zijn of via mijn link of via google snel te vinden.

    @Kortestier : Laat even weten als jij nog iemand weet.

    @Head Ninja: Ooit jouw wel eens gehoord over een nieuwe camera. Mocht je interesse hebben of iemand weten, reageer dan hier even.

    Ik verkoop niets los.
     

Deel Deze Pagina