1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    5 euro.
     
  2. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Haha zet gewoon op marktplaats joh mafkoek, hier hoeft niemand die troep van je te hebben.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Last van een Zonnesteek ofzo? :F:
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Hij heeft gewoon gelijk?
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2015
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    True, maar het mag wel ietsje vriendelijker niet?

    En die post van mij was ook gewoon kijken of er interesse was of iemand nog iemand wist met interesse.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812


    Laatste twee avonden wat beeld opgenomen in Tokyo destijds. Was nog best lastig haha. Godverdomme, was ik er maar eerder mee begonnen qua beeld. Next time.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2015
    Jingga, Taab, Scarlett en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Post hier bijna nooit iets, eigenlijk alleen als ik vrij werk heb gemaakt waar ik tevreden mee ben. Maar dat komt weinig voor omdat ik doordeweeks nooit zoveel zin heb om te fotograferen. Elk weekend ben ik namelijk hard aan het werk in verschillende kroegen en clubs om daar foto's te maken. Om een keertje een impressie te geven van wat ik dan doe:

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.911222175610160.1073742145.101708986561487&type=3

    Het is commercieel, maar wel erg leuk om te doen en je leert er goed van fotograferen. Goed fotograferen als in snel weten te reageren en met je instellingen om te gaan. Je krijgt er op een bepaalde manier ook wel een beetje beter getraind oog door.
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    /edit: NVM, lens is al uitverkocht.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2015
  11. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Wat serieuzer bezig met instagram sinds een aantal dagen. :) Erg tof om zo je vakantieshots te delen.

    Check: instagram.com/seanspecter
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik ben op zoek naar een 3e lens voor mijn D5200. Ik heb momenteel een 18-140 zoomlens en een 35mm 1.8. Ik vind de 35mm prime lens geweldig door de goede kwaliteit en ik hou heel erg van die blurry achtergrond door f1.8. Alleen wanneer ik random mensen fotografeer, dus op straat of in een feestzaal bijvoorbeeld, of bij het fotograferen van voertuigen, dan vind ik dat ik altijd te kort op mensen / mijn onderwerp zit door mijn 35mm lens. Voor welke lens kan ik dan het beste kiezen? Bijvoorbeeld 85mm of 105mm 1.8? Ik zou het fijn vinden als mensen niet in de gaten hebben dat ik een foto van ze neem. :lol:
     
  13. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Heb je zelf al eens je 18-140mm specifiek op 85mm of 105mm gezet zodat je weet wat de werkafstand is? 105mm is namelijk al best lang door de crop factor van 1,5 van een D5200 zodat je best een grote afstand tot je onderwerp nodig hebt, iets dat binnen niet altijd mogelijk is of mogelijk met flitsen. Dat is de reden dat op een crop camera zoals de D5200 mensen vaker de 35mm prima aanraden dan de 50mm prime die op full frame populair is. Voor portretten is 35mm inderdaad vaak te wijd dus ik kan me voorstellen dat je iets aanvullend zoekt.

    De genoemde 85mm kost van Nikon zelf €450 terwijl de 105mm prime €800 kost. Dat is nogal een verschil, dus ik kan niet echt een beeld vormen waarnaar je op zoek bent en wat voor budget je hebt. De 105mm waarnaar ik link is overigens een macro objectief en f/2.8 i.p.v. f/1.8. en heeft een compleet ander doel. Je kunt er uitstekend portretten mee maken maar het is om meerdere redenen een ander kaliber dan de 85mm. Tenzij je het over een 105mm f/1.8 hebt die ik niet ken natuurlijk. :+

    Gebruik je Lightroom? Er zijn plugins die je in een grafiek kunnen laten zien welke brandpuntsafstanden je het meeste hebt gebruikt, welk diafragma etc. Iets minder aantrekkelijk, maar het werkt ook: in de grid view kun je bij metadata een kolom kiezen met focal length. Mogelijk dat je op die manier snel ziet welk lengte voor jou de beste keuze zou zijn.
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Vannacht maar eens opstaan en hopen dat we wat mooie plaatjes kunnen maken van die zogenaamde 'bloedmaan' :cool: Zou hier in zuidlimburg goed zichtbaar moeten zijn.
     
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Nog best wel goed gelukt voor een zoomlensje op 140mm :p

    [​IMG]
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  16. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ook even wat lopen kloten vannacht. 70-300mm f4-5.6. Jammer dat de maan op een gegeven moment zo snel ging dat hij bij een halve seconde al bewogen was.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    appie21 en Alexknl vinden dit leuk.
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Die laatste is gaaf!
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Beste mannen,

    Afgelopen maand ben ik in Bonaire geweest en heb (al vind ik het zelf) leuke en mooie foto's kunnen maken met mijn leuke GoPro. Alleen ik irriteerde me mateloos aan het feit dat ik het moest doen met de automatische instellingen aangezien je een GoPro niet snel wijzigt met instellingen. Jammer genoeg was het de laatste dag dat ik mijn GoPro ben verloren en nu dit de tweede is die ik kwijt ben geraakt, ben ik het er wel klaar mee. Op naar het volgende avontuur dus!

    Nu is mijn wens al jaren een DSLR aan te schaffen en ben al enige tijd aan het rondneuzen. Volgend jaar ga ik in het voorjaar naar Rome en in de zomer staat een rondreis Thailand, Cambodja, Laos en Myanmar klaar. Daar wil ik zo veel mogelijk uithalen door o.a. kiekjes te maken! Ik weet dat een 'lens' zowat belangrijker is dan een body maar ook weer niet helemaal. Graag zou ik liever wat meer willen uitgeven aan een camera + lens dan dat ik het in stapjes moet opbouwen. Uiteraard begrijp ik wel dat ik niet op professioneel niveau moet zitten qua camera. Wie kan me raad geven hierbij?

    Nog samengevat
    - Budget: 1500 - 1750;
    - Type fotografie: Steden, natuur, reis, mens, dier;
    - Kennis DSRL: basis, heb al wel boeken besteld;
    - nog meer?
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Wanneer je een (betaalde) opdracht heb geschoten, mag de opdrachtgever dan zeggen dat ik de foto's niet voor mijn portfolio mag gebruiken?

    We hebben daar op voorhand in principe niets over afgesproken. Misschien naïef van mij geweest, maar nog nooit in zo'n situatie gekomen.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    www.kenrockwell.com

    Hetgeen je je moet realiseren is dat je op dit budget met Nikon en Canon niet fout kunt gaan. Al die camera's zijn top.

    Voor dit budget kun je makkelijk een high-end crop-sensor (Nikon D7200 bijv.) DSLR kopen met kit-lens + een leuke 35mm F1.8.
    Je kunt ook ietsje meer sparen en een beginner full-frame kopen (Nikon D610 body à 1500 euro + een leuke lens).
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2015

Deel Deze Pagina