1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
  2. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Het Samsung kaartje dat je noemt is toevallig meegenomen in een test op hardware.info. De leessnelheid wordt wel zo ongeveer gehaald, maar de beloofde schrijfsnelheid van 48MB/s niet, bij de test met 5MB bestanden is deze 17,2MB/s en bij de test met grote bestanden 23,1MB/s. Een raw file van 25-30MB zal vermoedelijk een fractie sneller weg geschreven worden dan de 17MB/s.
    De D750 kan echter veel sneller foto's weg schrijven naar de SD kaart en zal met een langzamere kaart meer tijd nodig hebben om zijn buffer te legen. Zie deze link. Met een snellere kaart worden foto's met ruim 68MB/s naar de kaart geschreven. Met een tragere kaart moet je na een burst langer wachten tot de buffer van de camera weer ruimte heeft om nieuwe foto's te kunnen maken.
    Het hangt van je gebruik af of je tegen de beperking aan loopt qua schrijfsnelheid van de microSD van Samsung.

    Ik zou zelf liever een kaartje kopen voor een paar euro meer, maar een effectief hogere snelheid hebben. Ik heb goede ervaringen met https://www.dataio.nl/ die vaak goede prijzen heeft.
     
  3. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Thanks voor het advies. Ik ga dan inderdaad liever voor een kaartje met een snellere schrijfsnelheid.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik moet nog leren fotoshoppen, maar dit zijn even een paar vlugge foto's die ik in een park hier in Sneek heb gemaakt. Ben er best tevreden over.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2016
  5. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.587
    Als ik eerlijk mag zijn dan vind ik de fotos nogal saai. Probeer een spannendere compositie te vinden, zodat je publiek naar de foto wilt blijven kijken!
     
    Alexknl en AnubisNefer vinden dit leuk.
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Interessant onderwerp, close-up, goede compositie etc. is meestal leuker om naar te kijken inderdaad. Ik probeer altijd foto's te schieten die niet zo obvious met het blote oog te zien zijn in het dagelijkse leven, dus waar men niet zo bij stil staat. Zelfs de meest gewone dingen kunnen in kunst veranderen in de juiste setting. Ogen open houden voor patronen en interessante composities en maak van ‘normale' objecten kunstzinnige plaatjes. Daar kun je ook wat langer naar blijven kijken. Bijvoorbeeld door kikkerperspectief/close-up toe te passen. Bij landschapsfotografie zou ik echt een bepaald onderwerp in je foto plaatsen of een goede compositie/symmetrie in de foto, sowieso wat meer dingen om naar te kijken en niet alleen gras en lucht. Van doen leer je het meeste natuurlijk dus ga zoveel mogelijk naar buiten! Succes.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Yep, helemaal waar, maar ik heb geen rijbewijs, dus vreselijk mobiel ben ik niet. En treinen is een stuk duurder, maar ik probeer wel elke gelegenheid dat ik ergens mee kan aan te grijpen om te camera mee te nemen.

    Ik wou dat ik ook een beurs had om ergens in het buitenland foto's te nemen, maar omdat ik mijn camera dit jaar gekocht heb is dat geen optie. Misschien in het najaar nog eens.

    Ik heb photoshop elements 2014, maar @Alexknl : Als jij een goede Nederlandse site weet waar tekst of video tutorials op staan, die zijn van harte welkom. Ben totaal niet thuis in die websites, maar wil dat wel graag worden. Mocht je een goede tip hebben, doe niet teveel moeite, dan ga ik vandaag nog naar kijken. :thumbs:
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Je hoeft niet perse ver weg van huis te gaan om mooie foto's te maken he. Die omgeving van bovenstaande foto's kun je ook zeker mooie foto's maken!

    Ik heb destijds een soort van online opleiding (webinar) gevolgd voor 19 euro (aanbieding op Groupon) voor beginners. Dat was bij Shaw Academy. Die zou ik je echt aanraden. Kan straks even kijken of er nog andere soortgelijke zijn of dat iemand dat hier misschien nog iets weet.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Top, bedankt! :thumbs:
     
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Vandaag eindelijk de Nikon D3300 gekocht. Mijn vrouw moest hem eerst nog zien en goedkeuren, dat leek toch niet zo eenvoudig. Want toen ze hem zag vond ze hem te groot en wilde ze liever een systeemcamera. Uiteindelijk gezegd dat ze er gewoon even mee moest gaan spelen, en binnen 5 minuten was ze om:)

    Een van de eerste foto's, ik ben er blij mee:

    [​IMG]
     
    Gyrrack en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Heb de D3300 zelf ook, eind januari gekocht. Heb nu wat tutorials om de komende maanden mee te oefenen in Elements 14. En heb er een 18-105 MM lens bij. Is een beetje een all in one lens die perfect bij de body past.

    Heb jij jouw camera ook bij Camera nu gekocht of niet? Super site is dat imo!
     
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Wij zijn ook zeer tevreden over onze D3300.
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Nee heb hem bij de Mediamarkt gekocht. We hadden nog een berg vvv bonnen liggen en die kon je deze maand nog inleveren bij de MM.

    We hebben nu de standaard kit lens erbij, maar gaan binnenkort ook nog wel kijken voor een zoomlens.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ok, mijn eerste echte serieuze test, met een video op YT. Wat een pokkewerk als je dit echt goed wil doen. Benieuwd naar julllie meningen.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Wat vind je er zelf van?
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Water veeel te blauw, struiken onderaan gaan er een beetje nep uit zien, bovenste gedeelte van de foto ziet er wel wat beter uit (met dat zonlicht).
    Maar zoals ik al zei mag de foto zelf ook een wat betere compositie hebben.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Voor een eerste keer redelijk, maar het blijft oefenen natuurlijk. Ik kan nog wel eens een keer opnieuw beginnen met deze foto. Eerst maar eens een paar betere foto's schieten voor bewerking. :)
     
  18. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Gisteren de 750d gekocht met een 50mm 1.8 en de 18-135. Wilde eerst de 17-85 die ik al een aantal jaren had, helaas overleed die vorig jaar. Medewerker zei dat de fout die ik bij die lens had vaak voorkomt en zei dat ik beter deze kon nemen. Vond het prima haha.
    50mm is wel een aparte lens, maar je maakt er wel schitterende foto's mee, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Lekker! De 750D is een fantastisch apparaat.
    Nog andere lenzen op het oog, wellicht in de verre toekomst?
     
  20. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Haha ik zeg wel de 750d maar ik bedoelde de 700d haha.

    Op dit moment had ik alleen ervaring met de 17-85 waar ik erg blij mee was. Verder veel goeie verhalen gehoord over de 50mm dus vandaar ook de aankoop. Heb er ook niet héél veel verstand van, dus ik laat het hierbij :)
     

Deel Deze Pagina