Foutje sony

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Schranseman, 16 apr 2003.

1. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Dit las ik vandaag op MSN.

Sony heeft nu al spijt van Shock & Awe-naam
    Pijnlijke blunder van Playstation-afdeling

Sony heeft spijt dat het de oorlogskreet 'shock and awe' wilde registreren voor een toekomstig computerspel. Inmiddels is het verzoek op de wereldwijde rechten voor 'shock and awe' teruggetrokken.

Wereldwijd werd met ontzetting gereageerd op het voornemen om de kreet uit de tweede golfoorlog te gebruiken in spelvorm. Volgens Sony had men nog geen concrete plannen voor een nieuwe PlayStation-spel, maar zou de titel ooit goed gebruikt kunnen worden voor een shoot 'm up. Het verantwoordelijke Sony-team huilt nu krokodillentranen en heeft van hogerhand te horen gekregen dat dergelijke blunders binnen het bedrijf niet meer getolereerd worden.

Een ander computerspel, C&C General, werd onlangs nog in Duitsland verboden omdat het te duidelijke verwijzingen naar de oorlog in Irak bevatte. Spelmaker SCi Games, bekend van het spel Desert Storm, heeft overigens wel beloofd om binnenkort met een Golfoorlog-update te komen.
    © copyright www.zdnet.nl

Ik vind het wel erg vanuit M$ oogpunt geschreven, zo van: kijk hun eens dom bezig zijn.

Maar goed het blijft toch zeer onverstandig van Sony

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waar klaag je nou om? Dat iemand van MSN dit schrijft...? MSN is ook wel van Microsoft, maar dat betekend niet dat ze alles pro-xbox doen hoor... Dit is gewoon nieuws, en je zal het heus ook wel ergens anders vinden... Alleen dat krokodillentranen is uiteraar wel wat overdreven :p, is nu net ook leesbaar op gamer.nl zie ik nu.

EDIT: beter geformuleerd :)

Laatst bewerkt: 16 apr 2003
  3. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sommige dingen kloppen niet met
    wat ik heb gelezen.

zoals dat C&C General verboden is,
    zover ik het weet is het verboden in duitsland om het spel
    aan minderjarigen te verkopen.

Deel Deze Pagina