[PC] FPShooters PC versus Console,s

Discussie in 'Games' gestart door abruzzese, 24 aug 2005.

1. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een half jaartje geleden een Xbox aangeschaft en ik vind het wel leuk om ForzaMotorSport of GTA SA te spelen maar de FPShooters vallen mij zwaar tegen tegenover de shooters op de PC.
    Ik heb vele shooters gespeeld op de PC en richten met de muis is vele malen precieser dan met een joypad , daarom denk ik ook dat de nexgen console,s nooit geschikt zullen zijn voor FPShooters.
    Heb jijzelf ervaaring met shooters op PC en Console,s en wat denk jijzelf ???

2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Halo xbox = perfect, zegt genoeg.

Ligt eraan of zo'n game er direct voor ontwikkeld is of een poort is, sommige games voelt het gewoon goed aan.
    Een pc game is altijd beter met mikken kwa acuratie en snelheid maar halo op de xbox was perfectie :).

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er maar net aan wat je gewend bent....ikzelf ben een echte "console-junkie" (speel totaal geen games op de PC), ik zweer dus bij een joypad, OOK bij FPS games :)
    Om de doodeenvoudige rede dat ik met een muis en toetsenbord niet kan omgaan als het op gamen aankomt....zelfs Doom III (wat nog een relatief "simpele" shooter is als het op aimen aankomt bedoel ik dan) krijg ik op de PC niet voor elkaar....heb het weleens bij vrienden geprobeerd maar ik heb er totaal geen gevoel voor. Op de Xbox echter waar ik um zelf op heb, speel ik um zonder al teveel moeite door....die besturing met de joypad werkt voor MIJ perfect :D

Kortom : ik denk dat het te maken heeft met wat je gewend bent, en dus fijner vind. Iemand die veel op de PC gamed, en veel shooters doet....zal bij een consoleshooter z'n tekortkomingen hebben denk ik. Maar andersom geldt dit denk ik ook, tenminste wel als ik dus naar mezelf kijk. Ik speel alleen op consoles, een joypad is voor mij verplichte kost....muis en toetsenbord gebruik ik alleen als ik zit te internetten :9

4. Phoenix NL

Phoenix NL ...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel FPS op PC en xbox, maar ik vind ze allebei even lekker spelen. Op de pc kan je precieser richten, maar met de xbox kan je lekker op de bank hangen. Heb niet echt een voorkeur, hoewel ik een shooter toch eerder op de xbox koop... :)

5. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij muis en toetsenbord fijn vind spelen en dat je enoige argument is om PC FPS beter te noemen, de "SmartJoy Frag" is een apparaatje waarmee je met muis en toetsenbord kunt xboxen.

6. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het richten op een Pc makkelijker, en ik denk dat er veel zullen zijn die dat vinden. Daarom speel ik nog niet op mn pc, want xbox is veel leuker (weet niet hoe dat komt :p) Ik vind het btw wel triest als je die SmartJoy Frag gebruikt waar FR@ het over heeft, je hebt nl gekozen om op een xbox te spelen en bij een xbox hoort een controller, en geen toetsenbord (de toetsenborders maken ook meer kans natuurlijk, omdat ze meestal getraind zijn in pc fpsers, en dan die skills nog even meenemen naar de xbox..)

Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  7. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook wel ervaring met FPS's op de pc, namelijk battlefield, medal of honor, enz enz... Toch viel mij halo niet tegen.. zelfs toen ik het heel veel speelde werd het zelfs erg normaal. Het is gewoon een gewen aan de controler. Vanmiddag verwacht ik ghost recon 2 summit strike, ik denk dat daar je ook wel heel goed overweg kunt met de mogelijkheid FP. Ook zelfs het mercenary gedeelte uit de versus mode van splintercell pandora en chaos, is de FP goed. Daar komt ook nog bij dat je zelf vaak de gevoeligheid kunt aanpassen zodat je er nog beter mee overweg kunt (halo (2)). Om nou tot de conclusie te komen dat FPS op xbox BETER is... nee dat niet... maar of het nou een console is dat niet bestemd is voor FPS... ECHT NIET.. FP werkt zeer goed op de xbox.... maar toch vaak beter op de pc.

greetz wooly

greetz wooly

8. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe komt het dat de Xbox nog niet in geslaagd is om een topper op de PC zoals Call of Duty / Medal of Honor reeks / Max Payn niet slagen op de Xbox want je hoeft de reviews maar allemaal te lezen ?
    En zelfs Black Hawk Down heb ik gelezen dat het een slechte shooter word.
    En dan twijfel ik ook over FarCry Instinct op de Xbox.

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Mijn menig hierover:

Het is helemaal de 'feeling' die in pc shooters zit. Sommigen zeggen onzin als 'een pc is niet gemaakt voor te gamen', aangezien games gemaakt worden op de pc/mac is dat een hele rare beredenering. Een spel als Swat 4, is echt typisch voorbeeld van een spel dat echt alleen lekker speelt op een pc, je hebt teveel functies nodig die je niet me je controller makkelijk zou kunnen uitvoeren. Voor de rest ik heb pas weer eens Halo op de Xbox gedaan, hoewel het een top game is, en ik het met veel plezier heb gedaan, vind ik toch dat de besturing in geen enkele manier beter is als op de pc. Tja nu ik 1maal een aardig pc'tje thuis heb staan, ben ik meer voor shooters op de pc. Sportgames, Racegames en andere genre's buiten de FPS/Simulatie/Strategy genres om vind ik dan weer beter spelen op de consoles. :)

10. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan juist niet gamen met een muis, het beeld verspringt dan veel te snel als je bewend ben aan een console. Ik heb nog wel Far Cry gespeeld op de pc, maar daarna niets meer. Het richten op de console vind ik veel fijner dan op de pc.

11. Thunder2005

Thunder2005 Xbox User

Leuk Bevonden:
    0
    Kort en bondig : Het is gewoon wat je gewend bent ;)

12. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Het voordeel van de PC (vind ik) is dat de graphics mooier zijn en dat ik de besturing fijner vind.
    Het voordeel van de console is dat je het spel erin doet en hij doet het gewoon. Dit is met de PC soms niet het geval. Je moet dan dit downloaden, die instelling veranderen en noem het maar op. Maar ik speel net zoveel op de consoles als op de PC.

13. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik het ook niet hoor, voor mij geld ook dat controllers bij consoles horen en bij een PC horen muis en toetsenbord.

14. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Ook een pluspunt vind ik dat je op de computer tijdens een fps gewoon kan chatten, en niet de hele tijd dat voice chat. Want als ik heel eerlijk bent vind ik de voice chat op Xbox Live maar brak. TeamSpeak/Ventrilo is veel beter. Alleen moet je voor de huidige FPS wel een aardige pc in huis hebben.

Deel Deze Pagina