Om maar meteen met de twee grootste uitzonderingen in huis te vallen: Goldeneye, Halo
Wat ik merk bij ETM (enter the matrix) is dat veel mensen em slecht vinden....terwijl het echt geen slechte game is...dus ja, hoe komt dat dan Nou ik denk dat dat als volgt zit; Er is een dijk van een 1e film en verhaal neer gezet, dan wordt er een game gemaakt die door de 2e film heenloopt qua verhaal....wat heeft dit voor effect....ten 1e, de mensen die nog niet naar de 2e film heen zijn geweest zijn het verhaal een b'tje zoek....maar nog veel belangrijken, iedereen die de originele matrix film tof/gaaf/lijp/vet/dun/etc. vond heeft toren hoge verwachtingen van het spel en het allereerste wat ze opvalt...."wat een pokke gfx"....je verwacht tenslotten midden in de matrix te stappen niet? Terwijl als je gewoon niet teveel verwacht je een leuke game in huis hebt....dit is natuurlijk het meest recente voorbeeld, maar ik denk wel dat 't over het algemeen zo is dat mensen heeel veel van dit sort vergamingen verwachten en als er dan ook maar iets verkeerd is (of eigenlijk, niet zoals ze hadden verwacht) valt het spel zo enorm tegen dat ze het ook meteen bagger vinden, terwijl mensen een spel waar ze minder van verwachten meer kans geven....
Nu worden er natuurlijk ook een hoop bout spellen gemaakt van films etc. alleen maar om de melk van te plukken (Lees: Buffy, Minority Report, etc.)
"Halo is geen Franchise (nu wel .... maar er is geen film van gemaakt een orgineel concept dus beter)" <--- en de boeken dan???
Laatst bewerkt: 22 mei 2003