[Free Game] mailtje

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Ghost, 15 aug 2003.

1. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Jongens ik kreeg een HEEL raar mailtje van iemand!

emailadres: james_atkin@yahoo.co.uk
    onderwerp: Re: Your free Xbox Live game!-Security Issues

de tekst:
    Hi Microsoft Xbox Live Team,
    I suggest that you check the security of your mailing lists. I have received aproximatley 60 email addresses contained within your last email. This is a schoolboy error, and should not be expected from microsoft (or should it?).
    I have attached the original email as a text document for you.
    I'm sure this will be against a privacy statement that you have provided, (but I will let you check) and look forward to hearing what compensation will be offered to myself and the other gamers, to make up for you sending out our personal information in such a way. I'm sure that if suitable compensation is offered we won't need to tell the press about another microsoft security breach....
    As you have sent me this list, I feel that I have to ask, Is anyone else having problems downloading the update for MechAssault Full Version? (I have been trying for two weeks now without success).
    Many apologies if I have upset anyone by sending this out to the list of addresses that I have received from XBOX Live Team.
    Regards
    James Atkin

En Onder die tekst waren heel veel emailadressen te vinden, en had ook een bijlage (.txt) Met allerlei emailadressen + met deze tekst:

Thanks for signing up to Xbox Live by 31st July, 2003.

Due to the massive response we've had, it may take a little longer than
    expected to get your free game to you. But don't worry, you'll be
    playing it
    soon.

The Xbox Live Team

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Waarom raar?

3. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij loopt die gozer xbox een beetje te chanteren hij kan ook zelf dat .txt bestandje in elkaar geflanst hebben, piece of cake. Maar wel vreemd dat tie een gratis game krijgt, wat ik er vanuit begrijp...

4. Blisz

Blisz Plague on words

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik kreeg dit mailtje ook van MS, en die reply van James Atkins ook. Prima te begrijpen: De fout van MS is ook niet zo slim nee!! Zo maar tig email adressen vrijgeven aan de wereld. En dat voor MS!

ciao

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee hij eist iets ter compensatie, voor de lack aan privacy - Microsoft kan voor zichzelf zo controleren of daar iets fout is gegaan.

6. Blisz

Blisz Plague on words

Leuk Bevonden:
    0
    Neuh hoor, iedereen kan nu ook mijn email adres eruit halen bijvoorbeeld! En dat is nu niet de bedoeling met privacy geloof ik!!

(ja, mijn emailadres staat er ook tussen ja, ik krijg de gratis game ook)

7. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    idd, heb de mails ook gehad.

Ik hoop dat de compnsatie voor al die adressen nog een spel naar keuze word:cool:

8. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    het gekke is dat ik helemala geen gratis game krijg,
    Dat komt doordat ik aan de eerste actie wel heb meegedaan maar ik had mij te laat ingeschreven op xbox live.

Maar ik heb bij de tweede actie ook meegedaan en ingeschreven op 7 juli, en daarna dat formulier ingevuld.
    En nu krijg ik dat mailtje van James, zonder dat ik een mailtje van microsoft heb gehad dat ik daadwerkelijk een free game krijg.

Laatst bewerkt: 15 aug 2003
  9. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    dan is ie misschien blijven hangen?

10. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dit is echt zo grappig, die gast probeert gewoon MS te chanteren. Niet helemaal netjes, maar wel geniaal. Want zij hebben hier de ontzettend domme fout gemaakt, om hyun privacy policy te overtreden, en tja, nu dreigt hij dus met het inlichten van de pers hierover. Tenzij ie n gratis game krijgt, lol. Ik heb MS natuurlijk ook al gemaild over hoe ik "kwaad ben dat dit gebeurd is en heel bezorgd, en dat een compensatie wel op zijn palast zou zijn". Ik vraag me echt af of MS hier niet iets tegen kan doen, maar ja, dat zien we dan wel weer ;)

11. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    iK heb het idee dat we gewoon genegeerd worden, van: Het waait wel over. En volgens mij waait het ook over.

Deel Deze Pagina