Free roaming games

Discussie in 'Algemeen' gestart door abruzzese, 2 dec 2007.

1. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Grand Theft Auto IV word gewoonweg de meest verwachte game op het moment en zal de enige game ook zijn die met de release date uitverkocht zal raken zoals de Xbox 360 en Playstation 3.
    Deze game word door de meeste gamers ook gevolgd op internet als er maar iets nieuws verschijnt van screens tot trailers.
    Dat GTA zo goed verkoopt komt door de vrijheid die deze game bied en natuurlijk de afwisseling van derde persoons actie,s / auto en motor rijden door steden / helicopter besturing .
    De meeste gamers kunnen daarom ook niet wachten totdat deze game bij hun gamecollectie hoort.
    Wat ik zo niet begrijp is dat de gameontwikkelaars zoals grote Electronics Arts zich niet wagen om zo,n soort gelijke game als Freeroaming games wagen omdat deze games het best verkopen ?
    Tot nu toe is UbiSoft wel een beetje geslaagd om van die Freeroaming gebruik heeft gemaakt en zo Assasin's Creed is geslaagd , het is maar weer een bewijs dat Freeroaming games in de smaak vallen .
    Hopenlijk krijgt Grand Theft Auto IV eens serieuze concurentie van een goede Game developer zoals EA / Activision / THQ / Take-Two Interactive / Konami.
    Als jij een mening wilt uiten op mijn discussie zie ik dit graag .

2. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    GTA heeft al een concurrent op de 360. Eentje die naar mijn mening veel beter is, maar de game is veel minder bekend en verkocht matig. Ik heb het over Just Cause, gigantische spelwereld van meer dan 1000 km2, prachtige omgevingen en veel afwisseling, veel te doen, makkelijke achievements tot aan 605 G, je ontdekt steeds nieuwe dingen en vervelen doet het niet gauw. Meesterlijke graphics en details. Heel veel verschillende voertuigen, zo een beetje alles wat denkbaar is. En dat alles terwijl het spel al bijna anderhalf jaar oud is. Masterlijk gewoon. Kost nu maar 30 euro en is zeker een aanrader. Als je er nog een nieuw wilt kopen moet je snel zijn, want hij wordt niet meer gemaakt.

3. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de race games zoals: nfsmw-tdu
    zitten ook altijd een free-roaming mode geweldig vind ik dat. Jammer dat ze dat bij nfsps niet meer hebben.
    Het enige nadeel van dat soort free-roaming is dat jouw auto op en top is tot in detail en de andere autó's blokjes zijn met vier wielen eronder.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    hoe kun je just cause vergelijken met een game die al 2 jaar oud is? ? ? en justcause 1 jaar ofzo, is niet zo heel reaal of wel?

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Just Cause is zeker geen mega concurent van GTA, heel veel verschillende voertuigen zijn er niet. De story is kort, daarna nog de side missies doen die vrijwel allemaal het zelfde zijn, packages zoeken, territoriums veroveren etc. Het is een erg leuk spel, begrijp mij niet verkeerd maar het is zeker geen betere game als GTA. Het is en blijft natuurlijk jouw mening en kwestie van smaak.

Verder vind ik dan weer Saints Row een erg goede tegenstander van GTA. De games lijken een beetje op elkaar, maar als je kijkt naar Saints Row zit er veel diepgang in. Al die verschillende missies, lange story, uitgebreide character customisation, mooie spelwereld etc. Een mooie spelwereld heeft natuurlijk Just Cause ook. ;)

Jammer van het gebrek aan motoren,helicopters,boten en vliegtuigen. Dit belooft men wel in Saints Row 2. Dit is ook aan te tonen dmv screenshots waarop je boten en/of helicopters kunt zien. Ook een groot pluspunt van Saints Row is natuurlijk de multiplayer. Het handige hiervan is dat je vrienden kunt uitnodigen die in jouw lobby belanden. Eenmaal daar kun je een gametype uitkiezen, elkaar een beetje doden in de lobby etc. Ook zijn er co-op missies (dit zijn er in totaal dacht ik 4). Aan gamemodes geen gebrek, zo is er natuurlijk de Deathmatch, team deathmatch. Maar ook Protect The Pimp, Big ass chains en Team big ass chains. Al met al erg geslaagd vind ik. Daarom vind Saints Row een waardig tegenstander vs GTA. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwe GTA en natuurlijk de nieuwe Saints Row. Free roaming games zijn hot!

6. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    en daarbij: just cause speelde ongelofeloos kut!

7. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Saints Row een mooie spelwereld? :p Ik vind het gewoon een stad waar niet zoveel afwisseling in zit. Allersterkste punt van Saints Row vond ik het online spelen. Als ik daaraan terugdenk heb ik wel weer zin om die game te kopen.

@ Gdzr: Just Cause kwam in september 2006 uit, het is nu december, daarom zeg ik 'bijna anderhalf jaar'. Ik denk dat GTAIV nog niet half zo'n mooie spelwereld krijgt als Just Cause. Maar GTAIV ga ik ook zeker halen. GTA blijft altijd de leukste missies hebben.

Ik speel GTA San Andreas ook nog heel vaak. Blijft een fantastische game.

En over die korte story in Just Cause: Dat is waar, maar dan heb je ook nog de side missions, de collect missies, de races en de takeover missies. Vooral die laatste zijn er erg veel waardoor Just Cause me nog wel even bezighoudt.

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Toch, die collect, races en vooral de takeover missies zijn zó eentonig. Je moet echt een die hard Just Cause gamer zijn wil je die allemaal completen. Ik zou er niet aan beginnen. :+

9. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen die hard. Maar ik vind Just Cause gewoon erg leuk. En die achievements... pfff hartstikke makkelijk en je krijgt er meestal veel G voor. Het zal ook wel erg lang duren om die te completen. Maar ik vind het nog steeds leuk.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind GTA uiteindelijk nog het leukst. Kijk naar de storyline van San Andreas bijvoorbeeld, die is echt inmens lang. En de missies zijn supersupergevarieerd. Als je dit vergelijkt met Saint's Row, dan is SA echt veel beter. De spelwereld is echt groot in San Andreas, en supergevarieerd. De spelwereld in Saint's Row vind ik ook heel leuk, maar al wat minder gevarieerd. Als je dan gaat kijken naar Just Cause, dan zit er dus echt helemaal geen variatie in de spelwereld. Alleen maar bomen en water. De missies zijn wel leuk, maar nog niet zo leuk als San Andreas. Bij Saint's Row zijn de missies eigenlijk gewoon eentonig.

Free-roaming blijft echt wel mijn favo genre en ik hoop dat er nog veel games zullen uitkomen in dit genre.

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Echt gamen begon ik pas met Grand Theft Auto Vice City voor de PS2, en die game staat voor mij nog steeds boven op m'n best game lijstje. Ik weet niet, iets in me vind games als GTA gewoon het beste wat er is. Vice City & San Andreas, in deze 2 games heb ik het meest aantal uren in besteed. Saints Row was ook erg leuk, toch had het iets wat GTA niet had. Just Cause heb ik wel is gespeeld, de demo en die sprak me wel aan maar uiteindelijk werd het toch niks.

Kan niet wachten tot Grand Theft Auto IV uitkomt, een van de redenen waarom ik een Xbox 360 heb gekocht! :thumbs:

12. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Wat Free roam gaming betreft maar die wat me echt versteld heeft doen staan is Test drive unlimeted,wat een geweldige ervaring dat ze het voorelkaar krijgen zo'n heel Eiland tot je beschikking te stellen.

Okee voor de pc was het allang al met World of warcraft en dat soort dingen maar op de Console nog vrij nieuw,en het doet je nu echt afvragen wat nog meer kan en hoe groot je het werkelijk kan maken.

13. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook vet veel zin in GTAIV, maar waarom hebben ze nou dat FUCKING Liberty City erin gedaan......... waarom? waarom niet gewoon zo'n mooie spelwereld als San Andreas? waarom zo'n lelijke klote smogstad??? :mad:

14. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat ze in gta IV alle wegen nou eens goed maken (vb bij saints row als je vanaf rollerz gebied kwam naar de stad net na die afslag down town) gaat het stijl omlaag en dan recht vooruit dat slaat echt nergens op en het ziet er niet uit.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    en bij saints row, veel last van popups, rijd je daar, hard, en dan ineens allemaal autos, en heel de stad komt uit de grond groeien :p

16. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt, ook als je een auto inhaald en je kijkt achteruit is die er niet meer.

Deel Deze Pagina