Just Cause is zeker geen mega concurent van GTA, heel veel verschillende voertuigen zijn er niet. De story is kort, daarna nog de side missies doen die vrijwel allemaal het zelfde zijn, packages zoeken, territoriums veroveren etc. Het is een erg leuk spel, begrijp mij niet verkeerd maar het is zeker geen betere game als GTA. Het is en blijft natuurlijk jouw mening en kwestie van smaak.
Verder vind ik dan weer Saints Row een erg goede tegenstander van GTA. De games lijken een beetje op elkaar, maar als je kijkt naar Saints Row zit er veel diepgang in. Al die verschillende missies, lange story, uitgebreide character customisation,
mooie spelwereld etc. Een mooie spelwereld heeft natuurlijk Just Cause ook.
Jammer van het gebrek aan motoren,helicopters,boten en vliegtuigen. Dit belooft men wel in Saints Row 2. Dit is ook aan te tonen dmv screenshots waarop je boten en/of helicopters kunt zien. Ook een groot pluspunt van Saints Row is natuurlijk de multiplayer. Het handige hiervan is dat je vrienden kunt uitnodigen die in jouw lobby belanden. Eenmaal daar kun je een gametype uitkiezen, elkaar een beetje doden in de lobby etc. Ook zijn er co-op missies (dit zijn er in totaal dacht ik 4). Aan gamemodes geen gebrek, zo is er natuurlijk de Deathmatch, team deathmatch. Maar ook Protect The Pimp, Big ass chains en Team big ass chains. Al met al erg geslaagd vind ik. Daarom vind Saints Row een waardig tegenstander vs GTA. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwe GTA en natuurlijk de nieuwe Saints Row. Free roaming games zijn hot!
Klik om te vergroten...