[FRS] Played it? Trade it

Discussie in 'Algemeen' gestart door WouteR, 15 aug 2005.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet dat er ooit een topic over is geweest, maar die is al erg ver teruggezakt en misschien is een nieuw centraler topic wel een goed idee om bepaalde zaken een beetje bij te houden.

Ben me onlangs een beetje gaan interesseren in het concept van de Free Record Shop, het Played it Trade it systeem waarbij je spellen kan inruilen voor geld of korting op een volgende (games) aankoop. De spelregels:

_____________________________________________​

Is de game jonger dan een half jaar?
    Dan krijg je 15 euro cash of 20 euro korting bij aanschaf van een nieuwe game.

Is de game ouder dan een half jaar?
    Dan krijg je 7,50 cash of 10 euro korting bij aanschaf van een nieuwe game.

De samenwerker in het filiaal beoordeelt of de game wordt ingenomen of niet. Hierover kan geen discussie ontstaan. Wij zijn niet verplicht de game in te nemen.
    _____________________________________________​

Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen hiermee. Vooral met die laatste regel, de samenwerker beoordeelt of de game wordt ingenomen wordt of niet. Wat nu als ik een titel heb jonger dan een half jaar, maar die u al voor 29,95 in de winkels ligt - gaat de samenwerker dan dat recht gebruiken om het inruilen te weigeren? (Omdat de FRS er dan natuurlijk minder op verdienen kan) Hoe zijn jullie ervaringen met het inruilen van games en het aankopen van ingeruilde games?

2. PmH

PmH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al aardig wat spellen ingeleverd bij de FRS, en meetsal nemen ze de spellen die je wilt inruilen wel aan. Ik kon morrowind niet inruilen omdat ze die verkochten voor 5 euro dat vind ik dan ook redelijk zij moeten er ook winst op kunnen maken, en brute force kon ik ook niet inruilen want die stond zogenaamd nietin hun bestand.

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er soms wel aan te denken, en het is ook voordelig, maar dan heb ik een vraagje, ik heb ook zo'n PU-pas, krijg je dan nog wel de korting van dat ding erbij als je een spel in ruilt?

4. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje geleden mijn burnout 3 daar ingeruild. Je kon niets aan de disc zien, maar op het forum hier raakte ik hem niet kwijt, omdat ik (eerlijk als ik ben) steeds zei dat de disc bij mij soms voor problemen zorgde.

Ze namen hem kwakkeloos aan, ze keken wel naar de disc of er krassen op zaten, maar er was niets te zien, toen kreeg ik dus die inruilkorting :D

5. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hm, kun je ook bijvoorbeeld 2 oude spellen inleveren en zo dus €20,- korting krijgen op je volgende aankoop?

6. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, als je inruild , kun je maar 1 game daarvan gebruiken voor inruilkorting. Of je moet natuurlijk 2 nieuwe spellen halen, dan kan het weer wel.

Of wel: max. 1 spel inruilen voor korting bij een nieuw spel (en 2 voor 2 dus)

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    nee, een van de 2 acties (dus of PU-pas óf inruilkorting).

8. PmH

PmH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan zoveel spellen als je wilt inruilen volgens mij.

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    nee, dat kan helaas niet :'-(

-je krijgt maximaal 1 keer inruilkorting als je een nieuw spel koopt.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hier bij FRS kijken ze er ook na of ze een game al 2de hands aanbieden. Zo kon ik bijvoorbeeld Rainbow Six 3 niet inruilen omdat ze hem al hadden :{

Verder moet een spel volgens mij minimaal 19.99 (nieuw) kosten.

11. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou mijn spellen liever, dan dat ik ze inlever voor zo'n klein bedrag. In mijn gevalis het niet echt rendabel, en daar komt nog bij dat ik lang geleden mijn laatste spel heb gekocht. dus het zou voor mij niet eens op gaan

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm nee nouja ik zat dus te kijken om een beetje actief spellen voor lage prijsjes te kopen (30/40 euro) en ze vervolgens wer in te ruilen nadat ik ze heb uitgespeeld. Dan speel je ze voor weinig en vernietig je niet zoveel kapitaal door ze gewoon in de kast te zetten ;). Gaat dan vooral om de titels die 'wel leuk' zijn maar niet meer dan dat.

13. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ik verbaas me soms wel over games die ze niet terug kunnen vinden in hun bestand, maar goed... op zich vind ik het wel een goede actie... hele oude playstation games (van voordat er een xbox was) nemen ze overigens bijna allemaal niemeer aan... en ik heb 1 keertje gehad bij een free op een station dat hij zes spellen kon innemen, maar er maar drie uitpikte, omdat hij zei dat bij hem de pre-used games niet zo goed verkochten en de drie die hij niet aannam had hij ook nog nieuw op voorraad staan... een dag later was er een andere verkoper en heb ik ze gewoon alsnog ingeruild :)

het criterium van iedere verkoper lijkt overigens anders, met name bij verkoopsters kun je makkelijker je spullen kwijt, zij kijken minder zorgvuldig naar de krassen op de disc en soms glippen er ook nog wel eens games door die nieuw gewoon een tientje kosten :)

14. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons zijn ze veel erger, ze nemen maar 10 games per dag in en alleen als er nog niet zo veel staan, en omdat ik 25 km bij de FRS vandaan woon kan ik ze daar eigenlijk nooit inruilen

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb ook wel eens games verkocht aan de FRS.

MoH Frontline, FIFA 2003 (In het frans8)) heb ik voor korting omgeruild. Uefa CL kreeg ik slechts 7,50 korting hoewel het spel wel minder dan een halfjaar oud was, maar omdat hij nog maar 20 euri nieuw kostte.

NBA Inside Drive 2002 namen ze niet aan omdat hij te oud was...

16. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij namen ze Blinx niet eens in omdat hij niet in het systeem stond. Ik heb het spel daar nota bene gekocht! Verder was ik wel een aardig aantal spellen kwijt, toch weer 30 euro rijker :)

17. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eenmalig prisoner of war, red faction 2 en rainbow six black arrow tegelijk ingeruild. Voor eentje kreeg ik 10 euro terug omdat ik conker ook op dat moment kocht. voor de rest 7,50 en dus toch nog bijelkaar 25 euro korting op conker. Die pu pas mag je gebruiken voor spellen die 50 euro of duurder zijn.... maar of je dat nu ook gezamelijk mag gebruiken, dus een nieuw spel kopen (60 euro) dan een spel inruilen terwaarde van 10 euro, dan is dat spel nog 50 euro, en dan nog eens die pu pas eroverheen, dat weet ik niet 8)

18. Sunshine_Boy

Sunshine_Boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer ook andere vestigingen uit, ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ze in vestiging X een spel niet accepteerden, en in winkel Y wel.

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb Fifa 2003 en Fifa 2004 (classic) die ik zo snel mogelijk kwijt wil maar er zitten een hoop krassen op dus dat lukt denk ik niet bij de FRS (helaas). Want niemand wil hem kopen (x-bazaar en marktplaats).

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dan heb je denk ik pech gehad.

Je zou kunnen proberen om met een cd-cleaner de krasjes wat weg te werken :)

Deel Deze Pagina