Namelijk de XBW-voetbaltoto weer terugbrengen na 5 jaar afwezigheid. Het is alleen veel werk om dit allemaal handmatig uit te rekenen, daarom ben ik op dit moment bezig aan een Excel-bestandje die alles automatisch bijwerkt, zelfs de stand. Dit is me ook bijna gelukt, maar er is nog een klein probleempje wat ik niet kan verhelpen. Misschien dat iemand hier het weet. Ik gebruik voor het automatisch bijwerken van de stand de functie vert.zoeken in Excel, waarbij ik het puntentotaal heb gekoppeld aan de membernamen. Dit puntentotaal zoekt ie ook automatisch op doormiddel van de functie 'waarde zoeken', maar dat terzijde. Op het moment dat het punten totaal van de nummer 34 bijvoorbeeld te voorschijn komt, verschijnt ook automatisch de naam van de nummer 34 in de stand. Ik hoef nu dus niets handmatig in de stand bij te werken. Het enige dat nu moet gebeuren, is het invoeren van jullie voorspellingen en de werkelijke wedstrijduitslagen. Bijna geen werk dus Toch is er nog een probleem. Dit treedt op wanneer één of meerdere members met elkaar gelijk staan, blijkt ook uit onderstaand screenshot: Zoals jullie zien, sta ik er twee keer in, terwijl die andere met 1 punt Mika Kimi (sorry, eerste die me te binnen schoot) had moeten zijn. De reden dat hij twee keer mijn naam neerzet, ligt aan het feit dat 'Fisichella' de eerste waarde is in de tabel waarin hij zoekt. Nu is mijn vraag daarom of iemand weet hoe je ervoor kan zorgen dat die dan de tweede zelfde waarde weergeeft. Dus dat er achter die 3 nu Mika Kimi komt te staan en niet nog een keer Fisichella. Is dit misschien mogelijk met de ALS-functie? Of moet ik een compleet andere functie gebruiken dan vert.zoeken?
Heb je niet het puntenaantal aan de user verbonden. 2pt=A 1pt=B? Ben verder een Excel noob maar dit leek me de meest logische fout.
Ja dat heb ik gedaan, met als reden dat ik dan niets hoef in te voeren. Als ik de user aan de punten koppel (dus net andersom), zou ik steeds de user moeten invoeren en verschijnen de punten daarna pas. Maar nu heb ik ervoor gezorgd dat de punten ook vanzelf verschijnen door de functie '=grootste' te gebruiken. Dan zoekt ie steeds de grootste, 1 na grootste, 2 na grootste, etc punten waarde op in de tabel. Dus dan verschijnen de punten. Wanneer de punten verschijnen, verschijnen ook direct de usernames omdat die gekoppeld zitten aan die punten. Maar op het moment dat er twee met dezelfde puntenaantallen zijn, pakt ie alleen de eerste user uit de tabel met dat aantal en de tweede geeft ie dezelfde naam als de eerste user.
daar zit dus je probleem. Als je elke user een punten aantal toewijst roept hij de naam op die aan de punten zit verbonden. 2 = A Als jij dus 2 invult haalt hij 'A' op. Vul jij nog een keer 2 in dan haalt hij weer 'A' op. Het werkt dus niet op deze manier.
Ja, daar was ik al uit. Maar daarom is mijn vraag ook hoe je ervoor kan zorgen dat hij die tweede pakt, dus 'B' zeg maar die ook 2 punten heeft. De namen koppelen aan hun posities heeft helemaal geen zin, omdat ik dan zelf moet uitrekenen wie er nou 1e of laatste staat. Nouja, het is ook niet een probleem wat met 1 klik op te lossen is volgens mij. Ik vond op een site nog een bestand die wel hebben wat ik zoek, maar daar begrijp ik geen drol van hoe dat is opgebouwd. De toto kan zo ook wel doorgaan, dan wijzig ik die twee of drie die dan met elkaar gelijk staan handmatig als ik de stand post. Zoveel werk is dat niet, alleen het zou wel perfect zijn geweest als alles op elkaar aansloot
Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Heb vroeger wel eens Excel opgestart gehad om simpele tabellen te vullen maar daar blijft het ook bij Ik zocht zojuist even op google voor je misschien heb je er wat aan? http://www.mrexcel.com/tip094.shtml http://www.mrexcel.com/forum/archive/index.php/t-137647.html
Nope, staat helaas niets bij. Grappig dat van die dartscores, heb zelf ook zoiets opgezet, maar die van mij is veel toffer en overzichtelijker. Die berekend de gemiddelden enzo ook uit en weergeeft ook vanzelf welke finish je moet gooien Bedankt voor het zoeken iig