[PC] Gaat Doom3 te ver?

Discussie in 'Games' gestart door Reteppd, 14 sep 2004.

1. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    vinden jullie doom3 te ver gaan?

Ik vind al die satan-symbolen eigenlijk niet kunnen. De gameplay is wel leuk, super creepy

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Heb even de topictitel aangepast. Kan een leuke discussie worden.

Welkom in het nieuwe subforum over PC gaming en overige consoles trouwens :)

3. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het even bij een vriend van me gezien. Wat betreft die satan symbolen etc. Ze zijn misschien niet noodzakelijk maar dragen indirect toch wel een beetje bij aan de beleving van het spel denk ik.

P.s. Altijd tof zo'n nieuw forum natuurlijk :cool:

4. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    na jah ... er zijn ergere games geweest hoor ... k vind dat het wel moet kunnen, hoort gewoon bij het verhaal/sfeer van de game

5. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ja ik vind het ook kunnen.

6. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom vind iedereen hem zo eng?! IK vind hem echt super saai maar datkomt denk ik omdat ik monsters enzo saai vind en dat ik daarom ervan niet schrik

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ok eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik Doom3 nauwelijks gespeeld heb (heb geen pc dus moet op de xbox versie wachten)
    Maar ik denk niet dat Doom te ver gaat met die symbolen. Er komen allerlei monsters/demonen voor uit de hell daar horen dan ook dat soort symbolen bij. Die symbolen hebben dus een sfeer verhogende functie.

In een film met een dergelijk thema kunnen dat soort symbolen ook, dus waarom niet in een spel.

8. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond het vroeger met wolfenstein (de echte oude versies) erger dat ik honden moest afschieten!

9. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Vind het zowieso maar een smakeloze game, maar wel even fun om te doen, ziet er leuk uit, maar smakeloos.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Waarom zouden Satan symbolen in een game te ver gaan? Het is alleen bedoeld om bij te dragen aan de sfeer. Anders ga je wel erg ver. Games over Satan zelf worden verboden omdat Satan er in voor komt. Tja. Wat vind jij te ver gaan? Dat je wordt geconfronteerd met dat soort beelden? Als je zo'n teer zieltje hebt, koop je in de 1e plaatst ook geen zombie shooter als Doom 3.
    Feit is; het is maar entertainment. Door een heerlijke creepy sfeer te creƫeren, lekker extreem, kan gebruik worden gemaakt van dat soort "creepy" symbolen. Ik vind het dus niet te ver gaan. Waarom de mens weerhouden van dat soort beelden? Ik ben vrijheid gewent, dus ik wil zelf de keuze maken of ik het voor mij te ver vind gaan of niet.

11. Lord Kain

Lord Kain Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tja als je katholiek ofzo bent is dat natuurlijk wel effe |:- |:- |:- |:- :'-( .
    Maar ik vind het niet zo erg trouwens.
    Integendeel ik vind het juist erg gewaagdt.
    Want hoe vaak zie je dat in games van die tekens volgens mijn weten de meeeste niet eens hoe ze er uit zien dus.

12. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me er niet erg aan gestoord maar ik kan me voorstellen dat andere mensen(gelovigen misschien) zich er wel aan storen.

13. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel bij de game passen, het maakt de game alleen maar beter > sfeer vooral!!! het maakt de game beter. en zoals orcist zegt, als het over satan zelf gaat dan kan je te ver gaan....

14. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Tjah gaming heeft nix met geloof te maken, dus ... kan me wel voorstellen dat (gelovige) mensen zich eraan storen, maar je hebt ook super veel geweld/gescheld in games .. eigelijk bijna hetzelfde als je erover nadenkt

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Doom3 gaat niet echt te ver volgens mij. Ik kan me best voorstellen dat gelovige mensen zich ergeren c.q. druk maken om de satanistische symbolen. Maar dan zou elke vorm van geweld in een game een zonde zijn. Neem als voorbeeld maar het spel Postal2. Met een schop iemand z'n hoofd eraf slaan, vervolgens over hem heen pissen, en hem dan nog even in brand steken.

16. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat niet te ver als je kijkt vanuit mijn perspectief maar als je zeg maar nergens tegen kan en gelovig bent kan ik me voorstellen dat je vind dat het te ver gaat.
    Maar het moet kunnen vind ik we leven toch niet in de middeleeuwen dat afbeeldingen over dingen zoals naakte mensen of dergelijken niet mochten.
    Dan werd je gelijk bestempeld als ketteraar(of wat het ook mag zijn).

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    De game is gaat over de hell enzo dat is al vanaf deel 1 als ik me niet vergis.
    Waarom zou je het dan verandere?
    Het enige wat verandert is het beeld.
    Die hell dingen 666 enzo die hoort gewoon bij de game.

18. Turbo_Schaap

Turbo_Schaap Oldskool member

Leuk Bevonden:
    0
    stel je aan, tuurlijk gaat dit niet te ver het hoord gewoon in het spel.

die gelovige mensen moeten zich niet zo druk maken zijn verder geen bedoelingen mee.

19. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat niet te ver, die satanische symbolen dragen ( zoals veel al zeggen) bij aan de sfeer van de game, ik snap idd wel dat als je extreem gelovig bent ofzo dat je je er wel aan kan storen

20. flyingDUTCHY

flyingDUTCHY blaat

Leuk Bevonden:
    0
    verander de topicnaam naa het grote napraat topic...iedereen zegt, het gaat niet te ver, het voegt iets toe aan de sfeer, maar dan net iets anders! :cool: ennuh...als je zo extremistisch christen bent waarom koop je deze game uberhaupt _O_ satan rules _O_ ...pentagrammen overal tis net een joden ster 8)

Deel Deze Pagina