Sinds de prijsverlaging van alle consoles zijn de verkopen van PlayStation 2, Xbox en GameCube flink de lucht in gegaan. Door de ConsoleGameZ redactie Sony is de marktleider en analisten verwacht dat dat zo blijft. De zomer is normaal gesproken een rustige periode wat consoleverkopen betreft. Dit jaar is dat zeker niet zo. Door de prijsverlagingen van alle spelcomputers zijn de verkopen van Xbox, PS2 en GameCube de lucht in geschoten. Volgens de firma NPD Funworld stegen de verkopen van de Xbox het hardst met 131% gevolgd door de PS2 die met 114% het ook niet slecht doet. De GameCube behaalt een derde plek met een stijging van 'slechts' 68% De PS2 blijft nog steeds de meest verkochte console. Tot nu toe zijn er wereldwijd 30 miljoen PS2-consoles verkocht. Volgens Schelley Olhava, analist bij onderzoeksfirma IDC, heeft Sony een voorsprong die niet in te halen is. "Doordat Sony al een jaar voor haar concurrenten op de markt is gekomen heeft het al een enorme installed base opgebouwd die Microsoft en Nintendo nooit in kunnen halen met de huidige generatie consoles. Meer exclusieve titels zoals Halo kan wel helpen het gat te dichten." Ondanks een matige start gaat het nu erg goed met de Xbox, vooral met de softwareverkopen. Twintig miljoen Xbox-games gingen sinds de lancering over de toonbank. Microsoft verwacht veel van spellen die Xbox-live gaan ondersteunen. Om meer groei te realiseren gaat Microsoft haar console in zes nieuwe landen uitbrengen: Zuid-Korea, Hong Kong, Nieuw Zeeland, Singapore, Taiwan en Mexico. De keus van deze landen in is niet onomstreden. Vooral Hong Kong en Zuid-Korea staan bekend om hun hoge percentage piraterij. Microsoft gokt in die regio's vooral op het online gamen wat daar enorm populair is. Overigens wil Sony ook de PS2 uit gaan brengen in een aantal nieuwe landen. http://www.webwereld.nl/nav/nb?11887
GO Xbox GO!! Weetje.. die hele console oorlog boeit me niet meer zo. Het belangrijkste is dat de xbox blijft bestaan en dat we nog veel kick-ass games erop mogen spelen, voor de rest gun ik vooral the big N een goede plaats en PS2 een beetje het minste vooral omdat ze wel een hele grote bek hebben met weinig daar! De eerste games voor die console verschenen pas een dik half jaar na de launch en dat heeft mijn vertrouwen heel erg gekrengd. Maar, hey, dat vind ik!
Hmm niet verwacht dat de PS2 nog zo goed zou verkopen terwijl zowel de xbox als de cube goedkoper zijn als de ps.. Dat er ondertussen meer verkocht zijn snap ik wel (duh is tenslotte langer uit) maar dat ie in de verkoopstijgingen nog 2e staat..? Ach, volgende console die ik koop zal toch de cube worden..
Nou, das lekker! Mijn volgende is de Xbox 2! Eenmaal een 'X', nooit meer iets anders! En zeker niet dat Pokemon Nintendo!!
The Nemesis is not bound by something as earthly as a brand... Maar ff zonder gein.. vind de cube best een leuk ding.. en net zoals er Xbox exclusives zijn, zijn die er voor de cube ook en daar gaat het me om.. En van mij mag het nog een tijdje duren voordat de XBox 2 er is..
Laten we maar hopen dat dat nog even duurt! En wat betreft de Cube, idd niet flamen tegen de kleintjes! Wacht maar als de toppers uitkomen dan zul je nog wat zien. Hij komt iig naast mijn xboxje, de ps2 mag misschien als verwarmingselement dienen voor mijn rug.
Hmmz ik vind de cube toch niet echt aantrekkelijk ofzo... Ik heb nu de doos omdat die de beste hardware heeft, maar m'n volgende aankoop wordt zeker de PS2. Ik heb nl. nog steeds geen spel gezien dat tegen Final Fantasy op kan...
ik koop voorlopig geen console meer, ik koop liever wat meer spellen op de xbox dan een extra console
Ik koop alleen een nieuwe console als -of de xbox flopt (nee, dat denk ik niet nee) -of xbox 2 is uit -of ik kan ook nog de ps 3 betalen (no way)
ik weet niet of ik hierna weer een nieuwe console zal aanschaffen, ik heb misschien dan weer een nieuwe pc en kan weer daar mee doen, mijn pc zal dan langzaam weer verouderen en dan koop ik misschien weer een nieuwe console maar dit is nog zover verwijdert van nu, ik weet het niet..
Kwenie, maar volgens mij had Sony een paar maanden geleden al meer dan 40 miljoen PS2's verkocht wereldwijd en geldt die 131% verkoop stijging alleen voor Amerika. Dat heb ik tenminste uit een aantal verschillende bronnen vernomen. Maar het zal vast wel beter gaan met XBox hoor....
ik dacht dat het er maar 30 miljoen waren hier heb je natuurlijk gelijk in, maar een stijging blijft een stijging
Ja okee, maar dat de XBox in de US een succes is dat was al algemeen bekend. Amerikanen kopen ook liever een Chrysler dan een Honda za'k maar zeggen. Allemaal chauvinisme(als je dat zo spelt tenminste).....