Natuurlijk is er verschil, ze zouden het niet kunnen maken als er totaal geen vernieuwing inzat. Maar wat voor een verschil zit er nu in de single player van de spellen? Bij Ghost Recon heb je een squad en je voert missie's uit in precies hetzelfde patroon. Bij Splinter Cell speel je Sam Fisher. Cool karakter, zoiets hoef je niet te veranderen maar valt het jullie niet op dat je elke keer weer clichématig "de wereld moet redden". Weg daarmee. Een beetje scriptschrijver maakt daar een verhaal van waar je wat mee kan en je wordt opgeslokt in het verhaal maar bij SC2, SC3 en GR2 had ik al geen zin om de single player verder te spelen omdat het helaas allemaal weer voorspelbaar was.
Het is de kunst om als gamesmaker iets totaal vernieuwends te doen en niet steeds het concept blijven uitmelken tot de grote massa ook inziet dat het wel een beetje saai wordt. Het resultaat kan dan ook drastisch fout zijn. Als het echter gewoon goed gebeurt zul je een spel krijgen dat de titel sequel waard is en die game zal je lang bijblijven zoals nu de eerste delen van de serie.
Laat die koeien in de sloot, ze stinken.
@God: Ik heb het verhaal van SC4 gelezen en ik ben verrast. Zoiets bedoel ik dus. Niet steeds hetzelfde concept. Dit is wel maar één titel. Als er zo meer veranderingen zijn ben ik tevreden.
Laatst bewerkt: 6 nov 2005