gaat xgamestation de toekomst van games varanderen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door starboard, 9 aug 2003.

1. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    Er is een nieuwe console ontwikkeld, de x-gamestation.
    Dit stuk hardware maakt het voor iedereen mogelijk om zelf je eigen games te maken, ook al ken je niets van programeren!
    Stel je voor je eigen games maken.
    Wat denken jullie daarvan, en welke game zou je dan willen maken? Ik zou een game maken over het windsurfen. Het is een vette extreme sport en nog geen enkele gameontwikkelaar heeft deze sport ontdekt om er een vette game van te maken. het leent er zich nogtans goed voor.
    Wil je meer lezen over de xgamestation bekijk dan eens www.xgamestation.com

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    volgens mij is dit ook weer gewoon een stuk bullshit uit iemands achterwerk

3. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet dus wel programmeren, anders zou je ook geen eigen game kunnen maken, alleen maar mods voor een andere game met exact dezelfde gameplay, oftewel je kan dan alleen de graphics veranderen.

Ik denk dat dit weer uitmelkerij is, want dit kan allemaal net zo goed (of beter) op een gewone pc. De gast die dit heeft verzonnen wil gewoon weer een heleboel geld verdienen aan de n00bs die wel graag ff snel een game willen maken en dan erachter komen dat het toch niet zo gemakkelijk is.

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nog nooit van dit apparaat gehoord. Ziet er nogal traag uit en is er in Japan niet zo'n speciaal apparaat voor de PS2 waarmee je ook games kunt mee 'maken'?

De lay-out van site doet mij hard denken aan de lay-out van gamespot.com.

Laatst bewerkt: 9 aug 2003
  5. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    right... een game maken zonder dat je hoeft te programmeren of te scripten ofzo?
    Dan zullen ze er allemaal hetzelfde uitzien en allemaal niet zo heel geweldig worden, mij lijkt het niks.

6. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
  7. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    ow ow ow.....wie noemt zijn console nu
    X(box)Game(Cube)(Play)Station? dit is bullshit man! niemand gaat een console de naam geven die een mix is van de drie huidige grootmachten.

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jongentje, de Nintendo 64 heette eerst ook Ultra 64 wat voor geen meter klinkt....

9. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Precies, meteen toen ik die naam zag dacht ik ook al aan de 3 consoles..

Klinklare HOAX..

10. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    apie! waren ultra en 64 daarvoor dan namen van de voorgangers van de concurrenten? zelfs projectnamen worden niet zo dom benoemd. hoax.

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hoezo hoax? je kan er alleen retro spellen op spelen als ik goed er snel overheen lees :)

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    HOAX om de naam.. Wie vernoemt er nou een console naar 3 andere consoles terwijl er nog miljoenen console namen voor 't oprapen liggen :{

13. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Nou ja, of de naam nou een hoax is of niet, dat ding lijkt me nog steeds niks.

14. Ik vind het een waardeloos onding!

Maar als ik een game zou mogen maken, dan zou ik een game maken waarin je de rijkste man op aarde moet worden.

Maar nogmaals: Wat een dom apparaat

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Geloof echt niet dat dat werkt. Ook al zou het werken zou het eindproduct klote zijn, beter goede games kopen dan kut games maken.

16. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    als je niet hoeft te programmeren is het onmogelijk om je eigen game te maken, je kunt dan hooguit een game aanpassen, dwz. nieuwe graphics, nieuwe levels, (sommige spellen andere wapens), maar zelf een volledig spel maken(met (vijandige) AI) doe je niet zomaar even zonder te programmeren, hoor

(ook met programmeren doe je dat niet zomaar even...:{)

17. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    "gaat xgamestation de toekomst van games varanderen?"

Nee, dit is een doe-het-zelf machine met de capaciteiten van een SNES of (misschien) Playstation1, voornamelijk bedoeld voor de enthousiasteling die zelf graag (retro)spellen ontwikkelt, of (met MAME) oude klassiekers opnieuw ontwikkeld.

"Dit stuk hardware maakt het voor iedereen mogelijk om zelf je eigen games te maken, ook al ken je niets van programeren!"

Dat heb jij (starboard) er zelf bij verzonnen. 't Staat niet op de site en is ook onzin.

Andre Lamothe is een (bekende) auteur van game programming boeken. Met deze hardware hoopt hij zijn publiek beter te bedienen.

Hij heeft overigens welk concurrentie van de devkits beschikbaar voor de GBA, de Linux programmeerkit voor de PS2 en de gemodde Xboxen.

William

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Whahaha, xgamestation, zelfs de naam is nog nep ook. Dit is nog slechter uitgewerkt dan de phantom. HOAX!

19. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Nee Man, check de specs van dat apparaat dan

- Third-generation Motorola 68HCS12 16-bit processor @ 25 MHz.
    - FPGA with graphics processing unit.
    - Graphics architecture similar to Commodore 64, Atari 800 and Apple II.

Whaha, is wel grappig zo'n apparaat k denk ook zeker dat het geen hoax is maar gewoon een mini pctje waar je old skool games op kunt maken :) zeker geen snes kwaliteit

20. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wapens kan ook niet, want dan moet je een bestandje schrijven met de eigenschappen van dat wapen, oftewel je kan alleen de graphics aanpassen als je niet wil programmeren.

Deel Deze Pagina