Game Boy Advance redt Nintendo uit rode cijfers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RumbleBumble, 11 aug 2003.

1. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Game Boy Advance redt Nintendo uit rode cijfers

Bron: ZDnet.nl

Hmmm. Ik heb Nintendo altijd gesteund. Hoe kan dit gebeuren? De gamecube is gewoon zo'n fantastische console, maar door al het geweld van MS lijkt dit helemaal niet meer belangrijk :eek: Ik ben geen Nintendo fanboy maar ik verlang nog wel eens terug naar die tijd dat ik ieder level van Mario 3 van boven naar onder, van links naar rechts wou uitspelen. (kan gelukkig straks weer op de GBA :9) Nu lijkt grafische pracht eigenlijk het enigste wat telt... Ook belangrijk natuurlijk :) Maar dat Nintendo, die zo'n prachtige console levert zo in de 'problemen' komt, dat de GBA ze d'r uit moet trekken. Hmmm...

Edit/

En nu dit ook nog... Hmmm :)

Laatst bewerkt: 11 aug 2003
  2. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Ahum door al het geweld van de XBOX?
    Zou ik je er even op mogen wijzen dat ze beide vrijwel gelijk staan. En de XBOX verkoopt ook niet zo goed in deze periode dus...
    De enige periode dat verkoopcijfers me echt kunnen schelen is de kerstperiode want dat is echt belangrijk:)

3. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah ik bedoel vooral de centjes :)

4. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Nintendo lijdt nu geen verlies maar waarom dit nieuws opmerkelijk is is dat ze teveel GC's in productie hadden:)
    Dus ze hebben de productie nou even gestopt.

5. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    mario 3 is meesterlijk, heb nes en mario nog in de kast staan voor het geval dat

6. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    *kuch... check update ;)

7. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga gelijk M3 kopen voor de GBA (sp), het het naast Mario advance 2 altijd nog het beste mario spel gevonden. :) wel jammer dat het minder gaat, maarja ze staan altijd nog ong op dezelfde aantal verkochte exemplaren als de xbox. Maar ik ben benieuwd hoe het gaat als bijv de psp verkocht gaat worden. Persoonlijk zie ik het toch als een aardige concurrent voor de GBA of misschien wel de volgende handheld van Nintendo.

Laatst bewerkt: 11 aug 2003
  8. godzilla123

godzilla123 expert

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het persoonlijk jammer voor nintendo
    prachtige console, fantastische eigen games (zelda,mario)
    Het is ook het zo dat nintendo veel minder geld heeft dan sony en microsoft en overdreven 'pricedrops' niet kan veroorloven.
    Wat een console ook weer extra aantrekkelijk maakt.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind het niet jammer voor Nintendo, en de NGC.. ze hebben het zelf verkloot :{

te weinig thirth party, te veel focussen op hun eigen games..
    als je kijkt naar de games die aantrekkelijk zijn voor de NGC dan zijn het alleen de first party games.. nou dan zit de fout gewoon bij Nintendo, bij het aantrekken van developers..
    alsnog zou ik liever een NGC hebben dan een PS2

10. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ngc en xbox dus ik zit goed bij de volgende generatie consoles koop ik ze gewoon allemaal beetje duur maar dan heb je altijd alle games die er zijn

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ze werken het gewoon niet slim uit.
    ik wed dat er vast mensen zijn die Mario,Zelda etc zat zijn.
    (die zijn er, geloof me!!)
    Mensen wilden iets anders (jep netals met de LPF toen ter tijd..)
    en kochten misschien daarom een xbox waar vanalles gelijk al op zit en vonden em wel (of super) cool :)

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat is er in godsnaam mis met teveel first party games? Ik word persoonlijk niet goed van die oerlelijke ports.

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    bedoel je nu Splinter Cell xbox >>>> Splinter Cell GC?

of bedoel je Super Mario (Advance) * die ieder jaar 'opnieuw' geld in het laatje brengt, of Mario Kart of... of... of....

14. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    First party games mogen er zijn, ik kan persoonlijk geen genoeg krijgen van Mario en zijn vriendjes. Maar het moet niet ten koste gaan van de third party games... Sjah, dat hebben andere consoles gewoon veel beter voor elkaar.

15. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Geen goede 3d Party support?
    Uhm kennelijk verdiep je je er niet echt in aangezien de NGC genoeg 3d Party support heeft.
    Zo heb je Konami, SEGA, Namco en CAPCOM die allemaal exclusive shit ontwikkeld voor de GC en dat zijn niet de minste developers.
    En dan heb je natuurlijk ook nog de gewone multi-platform games die op alle 3 de consoles uitkomen(er komen soms titels alleen voor de PS2 en de XBOX maar dat heb ook alleen voor de PS2 en de NGC dus).
    3d Party support
    Namco:
    - Tales Of Symphonia(al sinds ca. 2001 in ontwikkeling)
    - Baten Kaitos(al sinds 2001 in ontwikkeling)
    - Pacman(ook al duurde de ontwikkeling maar een maand...het is support)
    -Donkey Dong(uitgeleende franchise)
    SEGA:
    - 2 exclusive games die @ TGS in september aan worden gekondigd
    - Billy Hatcher and The Giant Egg
    - Sonic Adventure 1 en 2 en nog wat Sonic shit
    - Super Monkey Ball franchise
    - Amusement Vision die heeft gewerkt aan een Nintendo franchise; F-Zero GX en AX(dus de Triforce Arcade Board versie....de TAB laat ook weer zien dat Nintendo geen last heeft van lacking 3d Party support/samenwerking)
    Konami:
    - In samenwerking met SK wordt MGS: TTS ontwikkeld
    - Crash Bandicoot 4 exclusive voor de GC en wordt aangekondigd in sept @ TGS
    CAPCOM:
    - RE 0,1,2,3,4
    - Product Number 03
    - Killer7
    - Viewtiful Joe
    - CAPCOM zei laatst nog graag te willen werken aan een game gebasseerd op een Nintendo franchise
    En dan heb je ook nog de studio in Square-Enix die gefinancierd wordt door Nintendo en nou ook weer bezig is met de volgende NGC exclusive.

Opvallend is natuurlijk dat Nintendo veel franchises uitleend aan 3d Party developers. Dit is een slimme tactiek omdat Nintendo zich dan helemaal kan richten op de 2nd en 1st Party tak.
    Er is niets mis met het 3d Party support van Nintendo maar waar Nintendo wel aan moet sleutelen is marketing.
    In Amerika en Japan gaat het wel goed maar in Australie en Europa is het heel wat minder en door de slechte verkopen in de EU en in Australie zijn die cijfers zo slecht.

Waar denk je dat die miljarden zijn gebleven die ze in de afgelopen 25 jaar hebben verdiend?
    In 1999 had Nintendo met de Pkmn franchise 12.000.000.000 dollar verdiend(o_O).
    Nintendo's geldpot is misschien zelfs voller dan die van SONY.
    Nintendo was ook vrij succesvol toen ze nog in de kaartenshit zaten en de speelgoed tak.

Ohja....de NGC kost in Japan nog maar 102 euro:)
    Het licht geheel aan NOE of er hiero de prijzen verlagen.

Hopelijk heb ik wat dingen duidelijk kunnen maken:p

16. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik niet snap in het persberichtje, is dat nintendo op 10 miljoen verkochte consoles mikt in 1 kwartaal.. dat is onzin lijkt me.. ik herinner me nog cijfers van een tijd dat nintendo in totaal rond de 15 miljoen cubes had verkocht... rode cijfers? laat me niet lachen.. iedereen weet toch dat de gba nintendo in leven houdt, das toch niks nieuws? bovendien maken ze alleen maar verlies op de verkoop van hardware (behalve die van de cube.. dat dan weer wel ja).. het zijn de bestaande gebruikers die geld in het laadje brengen, en die zijn er van de gba genoeg..

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Sega had ooit ook een console die iedereen wegblies. De dreamcast was gewoonweg een superieur apparaat die zelfs de PS2 (die later uitkwam) qua games en graphics totaal achter zich liet. Desondanks is deze geflopt. Wellicht hetzelfde voor Nintendo? Zou IMO niet best zijn aangezien de Gamecube in deze tijd het meest een 'eigen' smoel bezit

18. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    De Dreamcast was inferieur aan de PS2 en de DC is geflopt door de slechte marketing.
    De PS2 was een rush klus van Sony destijds en de console had veel sterker kunnen zijn.

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    nou nou, de Game Cube heeft geen superieure graphics hoor :)
    kom nou :confused: anyway, het gaat slecht met Nintendo. dat weet iedereen. maar dat betekent nog niet dat ze op de fles gaan..
    ze verdienen nog steeds miljoenen hoor:)

20. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, door de GBA. Daarom luidt de titel ook; Game Boy Advance redt Nintendo uit rode cijfers :) De GC is gewoon niet geworden wat hij had moeten zijn, of het moet nog gebeuren. Maar dat lijkt me sterk...

Deel Deze Pagina