Game montage

Discussie in 'Algemeen' gestart door ZeroFear, 8 mei 2006.

1. ZeroFear

ZeroFear 2old4this

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Mensen,

Ik heb 1 pc met XP Medacenter 2005 en met een Hauppage WinTV-PVR-150MCE TV-kaart.

Als ik nou een game montage wil maken kan ik dat rechtstreeks via XBOX 360 MCE extender doen en hoe krijg ik het videosignaal op mijn pc. Mag ik zomaar het videosignal wat uit de 360 komt splitten? (dus 1 kabeltje naar de tv en 1 kabeltje naar de pc.

Graag hulp.

Ik heb al wat topics doorgebladerd maar heb nog geen goede uitleg gevonden.

Mvg,

2. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Ok ik heb een wat andere ding dus.

Ik heb een stekkertje voor het beeld waarvan 1tje van de xbox 360 in komt (geel) en een andere in het gele ding in je opname geval.
    Ik heb zelf maar 1 kant geluid dus ik heb het witte stekkertje in de tv gewoon en een andere stekkertje die me broer heeft gemaakt (zie bruin) waar de rode in gaat en nog een andere....

Hoop dat je er wat mee kan.

3. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Is er een manier om iets op te nemen met een PC die media connect bevat?

4. JeePee

JeePee Guest

Als je iets naar onderen gekeken had in de 360 games thread dan had je dit topic haast niet kunnen missen ;)

5. ZeroFear

ZeroFear 2old4this

Leuk Bevonden:
    0
    Xboxers,
    Ok dus je kunt het videosignaal (gele composite) gewoon splitten. Heb je een idee hoe zo'n ding er uit ziet?

JPRaceGamer,
    Ja die thread had ik gezien maar daar staat niet in wat ik wil weten helaas. Of ik moet er gigantisch naast kijken. iets van camera voor tv is geen optie en koop een dazzle pakket ook niet want ik heb alle hardware al :)

Jaspera,
    Hoe bdoel je. Met een TV kaart zoals ik beschrijf kun je gewoon tv programma's opnemen op je harddisk van je computer.

6. x-factor

x-factor Xbox Guru

Leuk Bevonden:
    0
    Ik maak zelf ook montages.

Ik maak gebruik van een Dazzle DVC 90. Dit is een externe USB 2.0 capture card.

Het principe is echter hetzelfde.
    De capture card heeft vier ingangen. (drie voor composite en één voor s-video.)

Omdat je uiteraard ook beeld wilt op je PC moet je het signaal idd splitsen.

Dit zijn gewoon hele simpele kabeltjes die ze bij elke elektronicazaak wel hebben.

Ze kosten ongeveer twee euro per stuk.

Een heel duidelijk schakelschema van hoe je nu alles moet aansluiten om een footage te caputeren vind je hier:

http://www.halo2forum.com/montagetutorial/

7. ZeroFear

ZeroFear 2old4this

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx x-factor

Dat was net het plaatje wat ik zocht :)

8. x-factor

x-factor Xbox Guru

Leuk Bevonden:
    0
    no problem :b:

Zelf hem ik mijn capture card nog iets anders geschakeld..maar ik heb wel aan de hand van dat plaatje geleerd hoe ik zoiets moest schakelen..

9. ZeroFear

ZeroFear 2old4this

Leuk Bevonden:
    0
    ja want 1 ding vind ik nog gek.

Ik hoef in principe geen geluid te hebben. alleen beeld.

Jij hebt het videosignaal in het plaatje niet gesplits vanaf de xboxkabel. Ik heb trouwens een Xbox360 en geen normale xbox.

Jij gaat in het plaatje met een s-video kabel van xboxkabel naar de tv en met een video composite naar de capture kaart ?? Why en kan dat dan wel met de xbox360 kabel

In ieder geval super bedankt alvast dat je me hiermee wilt helpen :)

Zero

10. x-factor

x-factor Xbox Guru

Leuk Bevonden:
    0
    Die s-video zorgt voor een betere opnamekwaliteit op de pc.
    Ik heb echter ook gewoon het normale composite signaal gesplit. Ik mijn capture card gaan dus die drie stekkertjes. (rood-geel-wit)

Ook maak ik geen gebruik van de AV-kabel.

Ik split dus de composite (rood-geel-wit) uit de Xbox. Uiteindelijk heb ik dus 6 signalen. Alle signalen zijn dus verdubbeld.

1x beeld --> naar de TV
    2x audio --> naar de stereo

1x beeld --> naar de capture card
    2x audio --> naar de capture card

edit: Dat je een xbox 360 hebt maakt niks uit..

Deel Deze Pagina