Ik ben erg nieuwsgierig als een gamedeveloper een game als Gold uit brengt wat dat betekent ? Ook vind ik interresant om te weten als een gamedeveloper de game uitbrengt bijvoorbeeld 29 April 2008 waar deze als eerst terecht komt in wat voor een opslagruimte of gaan ze direct van developer naar de hoofdopslagruimte van een winkelketen als Bartsmit te Volendam ? Volgens mij zijn er toch ook ongeveer 2 weken voor nodig dat de game van gamedeveloper naar de winkels belanden ? Hoe gaat dit nou te werk en wie weet hier meer over dan hoor ik dit graag .
als een developer een game als gold? uitbrengt heb ikj geen idee wat dat betekend. Wel als het platinum is. dan zijn er geloof ik 100.000 kopies verkocht ofzo Als een game op 29 April word verkocht in de winkels dan is hij vanaf de fabriek ongeveer 2 a 3 weken onderweg naar bv de bart smit. Hij word eerst ingekocht door een soort distributiecentra (in rotterdam alexander zit er een.) en vanuit daar worden de exemplaren per 50/100/200/500/1000 naar de winkels vervoerd om op de release datum te worden verkocht.
ja of een stage vriend van mij werkt in dat distributiecentrum in alexander, en kon games ruim voor tijd hebben. hij krijgt ze ook vaak gratis. vandaag zijn gamerscore van 55.000 nogiets gt= DJ Boxcutta
Een game wordt geproduceerd waarbij er telkens een nieuwe release is. Alpha, Beta releases heb je vast wel eens van gehoord. Elke release wordt door een groep mensen (hopelijk) grondig getest en de bugs gaan terug naar het ontwikkelteam die deze dan kunnen gaan oplossen. Op het moment dat het aantal bugs en de "Severity" daarvan dusdanig laag zijn dan is een game klaar voor productie en dus Gold
Als een game gold is dan is ie, zoals HantheMan zegt, klaar om naar de winkels verstuurd te worden. Het eindprodukt is dan klaar. Allereerst zal de game naar de groothandel verstuurd worden en vanuit daar naar de retailers (winkels). Die hopen vervolgens dat jij je spaarvarken sloopt en naar hen toe komt om je spaarcenten uit te geven.
Gold betekent dat de code van de game goedgekeurd is en gedrukt kan worden op een schijfje. Deze master disc, ofwel de gold disc gaat naar een fabriek waar ze de CD's kopieren. Vervolgens gaan ze vanuit daar kant en klaar met hoesje en al naar de distributeurs. De distirbuteurs sturen deze weer naar de winkels. Zo gaat dat, en niet alleen met games maar met alle producten zo'n beetje, ok pc onderdelen. Ik weet dit namelijk omdat ik in de PC handel heb gewerkt
Heel goed uitgelegd moet ik zeggen . Dit is ook wat ik zo graag wilde weten hoe het in zijn werk gaat . Het is niet zo dat ik een kraak ergens plan maar puur uit nieuwsgierigheid . Toch bedankt voor je informatie .
Het spel is klaar en wordt geproduceerd (dus gaat van de developer --> uigever (welke de game gaat drukken) Hangt van het spel af en van de uitgever af. Developer --> Gold disc --> uitgever --> distributie center uitgever --> shipment naar distributie center land --> winkel ketens soms wordt de distributie center land overgeslagen en direct verstuurd naar de winkels. Als een game eerder klaar is wordt deze in de week van 29 april verstuurd, maar winkels mogen het spel pas op de release date verkopen (als ze hier een instructie hebben gekregen van de leverancier) anders krijgt de winkelketen/eigenaar een boete van per verkochte kopie Dit hangt ook van de uitgever af en de populariteit van het spel ... Halo 3 heeft er volgens mij 4-6 weken overgedaan. GTA IV zal ook binnenkort gold zijn
Anders beantwoorden we gewoon met z'n zessen z'n vraag Een game is gold wanneer die naar de winkel kan!
God's Gamer dat is niet waar. Als hij Gold is kan hij niet naar de winkel. Dan hebben ze zeg maar 1 masterdisc die gekopieerd gaat worden. Het is precies zoals Dubbelstinkk en Fardo het uitleggen
Jongen, anders ga je er nog even serieus op in Volgens mij mis jij nogal de essentie van mijn post Geeft verder niks :