Gamecomputer samenstellen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hallo,

Ik heb jaren geleden via forums van Xboxworld een computer samen weten te stellen en dat is goed bevallen. Hopelijk voorzien jullie me deze keer weer van de juiste tips.

Voorwaarden:
    - Prijs rond de €1000
    - Gaat om de kast zelf en een mooi groot gamingbeeldscherm
    - Besturingssystemen (Zelf in het bezit van o.a. Windows 7 Utlimate), randapparatuur & geluid niet nodig.
    - Ik kijk voor het samenstellen bij Alternate.nl aangezien dat de vorige keer ook prima was bevallen.
    - Games welke ik graag meer dan prima wil kunnen spelen: civilization 5, Portal 2, crisis 2, etc.

Vragen
    - Ik heb eerst een aantal basisvragen betreft de onderdelen in de computer:
    -Harddisc, Sata of SSD? Of een Sata voor algemene opslag en een SSD voor besturingssystemen? Zo stond het geloof ik bij Alternate uitgelegd, is dit aan te raden?​
    - Grafisch kaart type, AGP, PCI of PCIe? Voor gaming lijkt me PCIe? Of is de prijs/kwaliteit voor een PC met mijn 'voorwaarden' daar niet hetbeste voor?​
    - Processor, tegenwoodig AMD of toch Intel? Vorige ker werd AMD aangeraden omdat je voor hetzelfde geld gewoon meer performance kreeg. Ik weet niet wat er nu word aangeraden? Daarnaast, wat voor type processor is aan te raden voor gaming?​
    - Voeding + kast, dit zal erg afhankelijk zijn van de te gebruiken onderdelen neem ik aan?​
    - Scherm: zelf vind ik bij dit soort dingen echt 'bigger is better'. Maar dien ik hiervoor echt led te nemen, of is LCD pima? Ik wil een resolutie van 1920 * 1080 (full HD) of is meer bij games aan te raden? En waar dien ik voor games rekening mee te houden gezien het contrast?​

Alvast bedankt voor de tips die jullie kunnen geven!

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zal kijken of ik zo wat bij elkaar kan gooien.

3. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb je een prachtige best-buy guide:

http://tweakers.net/reviews/1656/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-mei-2010.html

Pak bijv. het gamesysteem van 1200 euro & je hebt t goed voor elkaar :)

Je vragen:
    1. Voor games pak je een SATA. SSD is in verhouding ontzetten duur en ingame merk je er weinig van.

2. PCI-e GPU is the only way 2 go. AGP is antiek.

3. AMD is nog erg gunstig qua prijs-kwaliteit (kijk maar in de best-buy hierboven), maar wil je het béste.. dan is er bijv. de Intel Core i5 750.

4. Check de best-buy guide.

5. Een resolutie van 1080p is zeker aan te raden. Deze 22" bijvoorbeeld:
    http://tweakers.net/pricewatch/239083/lg-w2253v-pf.html#tab:info

Succes! :)

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina