Hier een leuke site waar de consoles vanaf de Mattel Intellivision (1979) tot aan de Microsoft Xbox (2001) qua specs naast elkaar worden gezet. http://www.pcvsconsole.com/features/consoles/gen1.php
De Sega megadrive staat er niet tussen. Veel van die dingen hebben volgens mij nog nooit het daglicht gezien. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van de Atari jaguar uit 1994 of de NEC TurboDuo uit 1992. Het is wel leuk om de specs van mijn oude vertrouwde SNES eens te zien
atari jaguar zelfs uit te breiden met cd speler geloof me dat ding bestaat , cybermorph is ook het eerste spel wat je er bij krijgt "de eerst 64-bit console" check vanaf de 6e regel
Je kunt het verleden, heden en toekomst van games ook in Tilburg checken. "Game on" heet het, kosten 10 Euro. Super leuk dagje uit. Ze hebben er echt van alles staan, arcade kasten, de ouwe bakken van hierboven en van alles en nog wat )
w000t, de meeste ken ik geeneens uit de 1e & 2e Generatie, en wat een denderende specs hebben ze zeg! Lijpe site!
Ja, ik heb die Atari Jaguar nog gehad. Bij elk spel kreeg je een soort plastic matje wat je over de cijfers op de controller kon vastzetten. Ik vind het jammer dat ik hem niet meer heb, had die cd-speler wel eens willen zien. Er zat trouwens een cool spel bij. Een soort van MechAssault alleen dan wat lelijker.
Het gaat kdw vanaf de odyssey van 1972 en niet de Intellivision. (misschien een beetje gemierenneuk maar toch)
Hehe, dat je niet eens weet dat de Atarie Jaguar bestaan heeft. Toch wel 1 van de bekendste dacht ik zo. Zelf heb ik hem helaas sinds kort niet meer.