gamecube best verkocht en eerder online

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door aapie, 12 sep 2002.

1. aapie

aapie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens insidegamer.com
    is de cube het best verkocht en meest belovende spelcomputer
    op de tweede plaats staat de playstation 2
    deze heeft niet de beste hardware
    maar eindigt door de lage prijzen van spellen
    op de tweede plaats
    de xbox lijkt tot nu toe de grote flop
    waarom...

1. er zijn weinig goede spellen
    en deze zijn dan ook zeer pittig geprijst

2. veel mensen die de xbox hebben gekocht
    hebben er spijt van gekregen
    ze hadden liever een playstation 2 of een gamecube

3. de prijs van de xbox zegt al genoeg van 400 euro
    naar ongeveer 200 euro dat is bijna de helft van de prijs !
    en waarom omdat het gewoon heel erg slecht gaat
    en het er niet zo best uitziet voor de xbox

zelf heb ik ook een xbox thuis maar die zit helemaal onder de stof
    gebruik hem nooit en ik koop er ook geen spellen voor
    ik wacht totdat het xbox live word gelanceerd
    tot die tijd vermaak ik me wel met de gamecube...

2. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet welke site jij bedoelt met insidegamer.com???
    Want die bestaat niet... Insidegamer.nl wel.. Daar werk ik voor..
    Maar ik heb hier niets over gelezen.

Dus ik vraag me af hoe je daar bij komt?
    Maybe verkeerde site? Of ik ben blind... :9

Maar om even die punten na te gaan, ik weet niet of het jouw mening is of die van de site, maar ik ga ze allemaal even ontkrachten.. :9

1. Er zijn idd nog niet al teveel games, maar wel goeie games.
    Daarnaast is het zo dat er al een aantal titels in prijs zijn verlaagd.. De opkomst van titels zal vanaf deze maand echt gaan beginnen.

2. Dit is dus echt dikke bullshit.... Iedereen die een Xbox heeft is er tot nu toe blij mee, en heeft niets te klagen.. Anders had je het wel op dit forum kunnen lezen.. Uiteraard zullen er wel mensen zijn die liever een NGC hebben of een PS2.. Maar de meesten zijn dolblij met de Xbox..

3. De Xbox was in prijs omlaag gegaan om te kunnen concurreren met de PS2 en de NGC, een hele slimme stap aangezien op dat moment ook de verkopen stegen. Het is bekend dat de Xbox het in Amerika een stuk beter doet dan hier en in Japan. Maar om het slecht te noemen is bullshit (In Japan misschien). MS heeft zelf gezegd dat ze over een langere termijn goed willen scoren.. En dat zal denk ik ook wel gebeuren..

De line-up aan games, en Xbox Live zorgen er zelfs voor dat de Xbox de meest glorieuze toekomst heeft van allemaal.. Hij zal niet meer verkocht worden dan de PS2 ofzo, maar hij doet het altijd nog beter dan de Dreamcast.

Daarom is het zo dat de Xbox pas de komende maanden goed zal gaan verkopen als alle nieuwe games gaan uitkomen.

Zo dat was het wel... :9
    Maar ik vraag het me nog steeds af over die site?:confused:
    En WTF is er met die topictitel???
    NGC eerder online?? Beargumenteer dat er ook even bij.. :)

Laatst bewerkt: 12 sep 2002
  3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    laat mij je even invullen op de feiten dan :)

1. Er zijn op de Xbox meer spellen dan op de Gamecube, ps2 heeft meer maar dat is logisch. Over de kwaliteit van de games zijn verschillende meningen. Ik vind Halo, PGR, Rallisport, JSRF, Munch, DOA3, Gunvalkyrie allemaal van goede kwaliteit. Zometeen krijgen we de volgende golf met games zoals Splinter Cell, Blinx, Panzer Dragoon, House of the Dead, Deathrow, Project Ego, Whacked, Unreal Championship, Crazy Taxi 3 etc. Dan neem je daarbij nog dat de Xbox een nieuwe console is op de markt, en dan mag je toch echt niet klagen over het spellenaabod. De games zijn dan idd duur, maar ergens in november zullen deze ook worden afgeprijst voor de kerst. Daarbij komt dat MS toch ergens haar geld aan moet terugverdienen.

2. Ow ja? Weet niet waar je die informatie vandaan haalt maar iig niet van IG. Ik ken allemaal maar mensen die wachten op de vette games die komen.

3. De prijs is gedaald omdat de andere consoles dat ook deden. Hoe wil je ooit in de strijd blijven als je console 50 keer zo duur is als de anderen?. voor de kerst ging er nog eens wat af zodat het nu ook een gewild kerst kado wordt. Dat is de rede waarom het er slecht gaat uitzien voor de Xbox? volgens mij zijn een goedkope console, vette games, Xbox Live EN de grootste corp van de wereld geen nadeel.

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    en de gamecube eerder online? WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA

ik lach zo hard dat ik deze draad gewoon verplaats :eek:

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    WHAHAHAHAA *lacht zo hard dat hij van zijn stoel valt*
    MS heeft nu Rare ook nog eens erbij (bijna zeker?)...

Xbox is unstoppable, over 10 jaar bestaat de competitie van MS op videogames gebied niet eens meer misschien.

Dat zou jammer zijn, dan hebben ze monopolie zoals Sony nu ongeveer heeft, dat is nooit goed. je ziet het aan de vele lage kwaliteit titels voor de Playstation 2, paar goede maar.

Anyways eindeloze discussie dit, het is gewoon een mening of je Xbox of gamecube of PS2 een betere toekomst vind hebben. De feiten zijn niet voor ons gewone mensen, die weet je namelijk nooit zeker (behalve al sje in de toekomst kan kijken muahhahaha)

6. O.P.G-RAMIN

O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zla het nog leuker maake whhaaa als je Gamcube Online gaat ANNO 2004:D DAN IS DE EERSTE GAME Phatesy start Online mmhhuuaaa wat een ruke spel op de GameCube speel hem liever op de xbox ook is de xbox kwa Online 1000X beter dan sony en jah wel Gamecube

7. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een draad...
    Heb toch echt veel meer titels voor m'n xdoosjes als voor m'n cubester. Nu en in 't verschiet.:9

8. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    "Xbox is unstoppable, over 10 jaar bestaat de competitie van MS op videogames gebied niet eens meer misschien."

Ik vindt dit een beetje een fanboy uitspraakt, allemaal op dit topic hier. Ok, Microsoft heeft nu rare erbij, goede zet, maar denk je nou echt dat ze alleen met rare erbij Sony verslaan, die almeer dan 30 miljoen PS2 heeft verkocht, ik hoop het voor jullie, maar ik ben bang dat niemand meer Sony inhaalt hoor! nu niet en over 10 jaar ook niet, vooral niet als in japan er 60.000 ps2's worden verkocht, terwijl er 3000 xbox-en worden verkocht, misschien gaat de xbox dan wel een stukje beter in amerika, maar dan nog verkoopt de ps2 in amerika beter

9. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Met de grafische kwaliteit van de ps2 denk ik pers. niet dat mensen over 2 jaar een ps2 als nieuwe console gaan halen. Tegen die tijd eerder een xbox of een cube. Blijft heus niet precies hetzelfde gaan in consoleland.

10. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    denk het nog wel, en de ps2 zit nog helemaal niet aan zijn max hoor, kijk maar eens naar te getaway, in een test van een magazine liep het perfect, zonder slowdowns, en wisten ze nooit dat de ps2 dat aankon, dus zo zie je maar de ps2 wordt steeds mooier, want het is een verrekte moeilijke programmeertaal, en het duur lang voordat iemand dat goed door heeft.

11. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is 1 spel tegenover ELK spel wat uitkomt op de xbox en op de cube... 'Tis nog maar ff wachten of elke titel voor de ps2 er zo uit gaat zien als the Getaway.

12. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    nee, nee, zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel dat over een aantal jaar, de grens van de ps2 zo is omhoog geduwd, dat de goede spellen hele goede graphics hebben, huis niet elk spel, omdat niet iedere ontwikkelaar dat kan, maar als de ps2 nu dit aankan, en je ziet wat ze een jaar geleden aankonden, dan moet je ff denken wat ze misschien volgend jaar aankonden

13. maximus

maximus loud pipe save lives

Leuk Bevonden:
    0
    Het is soms ongelooflijk wat ze allemaal op het net durven te plaatsen.Ik ben een trotse Xbox bezitter en ben nog steeds tevreden met het game aanbod en de console zelf. Het wordt zelfs één van de beste eindejaars maanden die ik in jaren kan beleven.Ik ben geen fanboy want ik heb een PS2 bespeeld (voor 1.5 jaar en dan verkocht zonder spijt) en zie een Gamecube ook wel zitten,maar het is net een gebrek aan games die mij die aankoop doen uitstellen.Ik heb zeer goede contakten met een leverancier in Belgie en na de lancering (zo'n 2 maanden) is de verkoop van Gamecube bijna stilgevallen.Alle Nintendo fans zijn tevreden hun exemplaar gaan kopen maar iemand anders was er niet te vinden.Hoe zou dat nu komen? Ik zou willen eindigen met de vaststelling dat er best 3 console's kunnen bestaan.Laat dat A.U.B. altijd zo zijn want je ziet wat SONY 1.5 jaar presteerde toen ze ALLEEN op de markt waren.Doe eens die ogen open nu er 3 spelers op het veld staan.Zie je de goedkope prijzenoorlog en de goede games opnieuw verschijnen?:p

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Sony heeft een hele tijd een monopolie positie gehad, DC ging eraan en Nintendo had nog geen next-gen console.
    Op dit moment is het aantal verkochte consoles van minder belang, door het dalen van de prijzen zullen producenten niet veel winst meer maken op de console zelf, en zullen ze het moeten hebben van de verkoop van games.
    Het is heel leuk als er 30 miljoen worden verkocht, maar als 50% van deze mensen alleen gekopieeerde games gebruikt zal sony zich toch eens achter de oren moeten krabben.
    Bij de Xbox worden dacht ik gemiddeld 3 games bij de aankoop van de console gehaald, op zich een hoog gemiddelde.
    Laten we eerst eens afwachten hoe de Xbox ervoor staat als hij net zolang op de markt is als de PS1/2 dan kan je pas een eerlijke vergelijking maken.

15. maximus

maximus loud pipe save lives

Leuk Bevonden:
    0
    De Getaway ziet er wel vet uit maar ze hebben er wel 2 JAAR extra over gedaan om dat te kunnen doen.Dat is nu net wat de console industrie niet kan gebruiken........extra tijd.Ik ben er ook zeker van dat de PS2 marktleider zal blijven maar in 2005 komt de PS3 eraan.Ik ben er zeker van dat de mogelijkheden met de PS2 nooit tot hun maximum gaan komen (of als de getaway met een paar uitzonderingen).De Xbox gebruikt een universele PC taal en dus veel gebruiksvriedelijker.Daarom is die games kwaliteit een stuk hoger en zal het ook BLIJVEN verbeteren.Ik ben er zeker van dat de PS2 méér kan maar er zijn nog een pak andere problemen voor SONY en die memorykaarten is er één van.In ons moderne tijdperk van Harddrive's gebruikt SONY nog steeds die verdomde memorykaarten.De prijs van een Xbox en een PS2 is bijna hetzelfde maar iedereen vind de aankoop van die DVD remote voor xbox overdreven.Iedereen vergeet wel dat je voor een nieuwe PS2 voor dezelfde prijs een memorykaart moet aanschaffen.Voor hetzelfde geld heb je bij een Xbox een HD van 8GB en een ethernetkaart.Veel PS2 gebruikers gaan die extra aankoop niet doen waardoor spellen zoals Project Ego niet mogelijk gaan zijn.Ik doe hier natuurlijk wel mijn uiterste best om mijn standpunt duidelijk te maken maar ik weet zeker dat SONY de markt zal blijven domineren.Ik blijf er wel zeker van dat Xbox de beste prijs kwaliteit verhouding is die er op de markt te vinden is.Als je dat bewijs eens wil zien dan moet je nog even wachten.Al die grote games zoals de volgende generatie van Unreal en zeker Doom 3 komen op Xbox maar wat zal de PS2 aankunnen nadat ze tegen dan 3 jaar op de markt zijn? Tot dan...

16. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk ben je net zo zeker van je zaak, als men een paar jaar geleden was over het feit dat sega en nintendo de dienst zouden gaan uitmaken. en je weet wat er met sega is gebeurd. en sinds de super nintendo gaat het ook niet echt super met nintendo. (ik bedoel dat pokemon al jaren de verkoop lijsten regeert, daar wordt een normaal mens toch niet vrolijk van)

17. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Nintendo leeft van :

- alle pokemon versies, blauw, rood, groen, paars enz.
    - De tot in den treure uitgemolken Mario-serie, met als bijkomend verschijnsel dat ieder karakter uit een mario game ooit weer in een ander spel opduikt.
    - Zelda, op zich een goeie game maar ik heb het nou wel gezien.

Nintendo leeft gewoon op Merchandise

18. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    En dit noem jij geen fanboy praat???
    Jij zegt dat over 10 jaar dat Sony nog steeds numero 1 is??
    Dat noem ik pas fanboy praat.... :+

Maar als je er nu vanuit gaat dat de Xbox nooit de verkopen krijgt van de PS2.. Dat is gewoon realistisch, en zal is ook de waarheid.. PS2 heeft gewonnen met de verkopen.. Maar onthou wel dat MS nu een fanbase aan het bouwen is.. En als de opvolger van de Xbox er is dat toch veel meer mensen voor die console zullen gaan.. Tenzij het zo is dat Sony met een goeie opvolger komt van zijn console, met alles erop en eraan.. Tegen een aantrekkelijke prijs. Maar dan is het ook nog de vraag wat MS gaat uitbrengen. Zoals ik het zie is het nu gewoon dat de PS2 de winnaar is met de meest verkochte consoles.. Naar de games kijk ik niet, want dat kan je nog niet vergelijken..

Als dus blijkt dat Nintendo stopt met consoles maken, dan krijg je pas een echte consolewar bij de opvolgers van de PS2 en de Xbox.. Net als toendertijd met Sega en Nintendo. :)

19. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo leunde met de N64 vooral op Pkémon en mario, maar opde Gc is dit al veel minder het geval. Toch doen ze het gewoon, omdat er simpelweg vraag naar is (kijk naar de verkopen van mario in Amerika).

Andere goede spellen op de gamecube zijn nu ook spellen als Resident evil, Eternal Darkness en Metroid prime. Allemaal spellen die niet voldoen aan het Nintendo-Image.

20. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de console werled gaat volgens mij zo ontzettend veranderen de komende jaren dat 10 jaar vooruitkijken wel erg veel is. op dit moment zijn de ps2 en de ngc gewoon veel winstgevender dan de xbox. microsoft heeft echter genoeg cashflow om nog jaren door te gaan met de strijd. kortom voorlopig zullen we de keus hebben uit 3 prima consoles, die gelukkig dermate verschillen van elkaar dat er voor ieder wat wils is. in mijn geval de cube.

Deel Deze Pagina