GameCube building lead on Xbox in America

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zilverpijl, 11 nov 2002.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kwam dit bericht zojuist tegen op een andere site. Zo te zien gaat het momenteel helemaal niet zo goed met de xbox.

GameCube building lead on Xbox in America

Rob Fahey 12:53 11/11/2002
    Defying conventional wisdom, Nintendo widens second-place lead in the USA

Microsoft was jubilant last week over new Chart-Track figures showing the Xbox pulling marginally ahead of the GameCube in overall sales in the UK, with UK head of Xbox marketing Richard Teversham going so far as to tell GamesIndustry.biz that "today is the high point [of the console's life to date]... having the number two console share in the UK".

However, newly public figures from the USA, which appeared in a feature on Yahoo Finance late last week, show that globally, the picture is not so rosy for Microsoft - with the company even losing ground to Nintendo in its home market of the USA.

The figures, which originated from highly respected data reporting firm DFC Intelligence, show the GameCube installed base at 2.7 million in the USA, leading the Xbox by 500,000 units. As ever, the PlayStation 2 is significantly ahead of both consoles, with an installed base of 11.2 million.

The UK figure also belies a bleaker picture across all of Europe for Microsoft, with the Xbox still thought to be lagging around 20 per cent behind the GameCube in total shipments. Microsoft will no doubt be hoping that a comparatively strong software line-up for Christmas, combined with the launch of the console's unique selling point - Xbox Live - will help to drive sales over the coming months, realising Xbox Europe boss Sandy Duncan's dream of an "Xbox Green Christmas" and repeating the success of the UK in other European territories.

Source:Yahoo Finance, DFC Intelligence

2. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Dit word echt al zo vaak gezegd, maar geloven doe ik het niet meer hoor.

3. tomhasj

tomhasj baklap!

Leuk Bevonden:
    0
    das nie zo best mja welke berichten moet je nou eigenlijk wel vertrouwen want ze spreken elkaar zowat allemaal tegen??]:-

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    > Console war forum

5. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    simpel Xbox: VS 2,2 miljoen. Europa 1,0 miljoen Japan 280.000
    Xbox totaal: +- 3,6 miljoen

Gamecube VS 2,7 miljoen Europa 1,3 miljoen Japan 1,6 miljoen
    Gamecube +- 5,6 miljoen

PS2 is niet meer in te halen, Volgende consolewar wordt denk ik pas echt spannend.

PS heb ze alle drie thuis staan, en ik hoop gewoon dat ze alledrie goed (gaan) verkopen.

6. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm moet je nagaan wat een hoop misleidende info er toch is. Ik dacht toch echt dat de Xbox een stuk voorstond in de Vs en in Europa ongeveer gelijk.

Ik neem aan dat dit bericht wel klopt?

7. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yahoo , Famitsu en Dengionline zijn betrouwbaar.
    Ik den k echter dat de xbox begin volgend jaar het verschil met de gamecube wel al grotendeels ingehaald zal hebben, tenzij de gamecube in prijs verlaagd.
    De gamecube is nu in verhouding te duur( nb geen harde schijf geen echte online plannen en geen dvd speler)
    zeker tov het sega-Xbox-pack.

8. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0

Ik denk dat de kerst vooral belangrijk wordt.
    Ben erg benieuwd wat dat gaat brengen.

9. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    dit zijn de verkopen tot september 2002. de verschillen zullen nu wel een stuk kleiner zijn geworden of misschien helemaal weg zijn

10. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    hmm..

zo heel vreemd is het niet dat de gamecube voorstaat..

-de gamecube was de goedkoopste van de drie (€219,-) en de xbox de duurste (€479,-).. laten we eerlijk zijn, 480 euro is een smak geld mensen
    -de xbox was nieuw en had dus nog geen echte bekende line-up van games die Nintendo en Playstation wel al hadden
    -de xbox is niet zo'n japan-vriendelijk apparaat
    -nogal wat negatieve publiciteit in het begin van het leven van de XB (denk aan vastlopende Xboxen, controllers die werden afgeschreven enz)

jammer eigenlijk, want hoewel ik Microsoft verafschuw had ik toch liever een overwinning van de XB gezien dan van de PS2 in deze war.. maar nog liever van de cube ;)

11. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat waren de laatste berichten zover ik weet..
    Dit is tot en met eind september dacht ik...

Ik zag laatst iets over oktober..
    Zover ik het weet is het idd zo dat de Xbox voor staat in Amerika..
    En in Europa gelijk.. Ongeveer..

En dat waren zover ik weet de cijfers van oktober..

12. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is behoorlijk in strijd met andere post op het web, bovendien had Microsoft op de E3 al bekend gemaakt een installed base van meer dan 2 miljoen in de VS te hebben. En bij de release van de SEGA pack werden er 200.000 per week verkocht. Is er in de tussentijd geen een Xbox verkocht dan???

Klinkt als een beetje een wanhopige poging van een GC fan om de 2e van de VS te worden. Net zoals je een tijdje van de verkooplijstjes uit Japan had waar toevallig xbox weer een weekje boven GC stond.

13. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je dit bericht leest staat de xbox weer voor op de gamecube

http://wire.ign.com/articles/376/376377p1.html

en las ook ergens anders dat het bron bericht veranderd is omdat ze de totaal cijfers hadden verwisseld dus de xbox 2,7 en de gamecube 2,2.

14. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    heb ik ook gelezen maarja wie moet je nou geloven ?
    heb liever een officieel bericht van MS :p

15. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Hmmm er zijn mensen die het in twijfel trekken, en met een reden;

Ga nu maar weer rustig slapen. ;)

16. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ja, ik las op een andere site ook dat Yahoo de cijfers van Xbox en Gamecube heeft omgewisseld. Gelukkig maar, als de Xbox in de VS al verliest, dan is er weinig hoop voor de toekomst.

17. royke

royke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maarja, micro maakt met iedere xbox die ze verkopen verlies en spellen kopen doen wij toch allemaal als de beste so whats the problem. Xbox rulezzz, Gamecube suckzzzzzzzz!!!!!

18. Somnium

Somnium Guest

Fanboys zuigen.. Jij dus..

Deel Deze Pagina