Gamecube gaat xbox en zelfs ps2 voorbij.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 26 mrt 2003.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
  2. xforz

    xforz Guest

    Huh ik zie niet veel op die site, geef eens wat meer info dan plz

    Edit: Ow ik zie het al, ik heb het ff gekopieerd

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2003
  3. xforz

    xforz Guest

    In de bron(CVG) staat dit over de verkopen:



    Ik weet niet maar als je Gamecube 60% meer verkoopt en de ps2 10% mider, dan haalt de gamecube nog lang niet het aantal verkochte ps2's:{
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2003
  4. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    nee idd
     
  5. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Whoepieee

    Goeie post man |:-

    Volgende keer ff iets meer aandacht aan besteden, dit is echt nutteloos, als je niks weet te zeggen zeg je gewoon niks.

    En het fabeltje dat de NC meer verkoopt is natuurlijk onzin. Zou knap zijn dat ie binnen een maand (verkoop cijfers van xbw geloof ik wel...) de PS2 van de 1e plaats afschopt... Groot fabeltje dus...
     
  6. nelis1980

    nelis1980 Active Member

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan het me ook haast niet voorstellen !!!
    ik denk dat het een beetje voorbarig gebral is!!!
     
  7. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    De verkoop zal wel dik gestegen zijn met die prijs van the big N. Ik zats er zelf ook aan te denken om een cube met metroid in huis te halen voor maar 200 euro. Maarja Steel Battalion was ook duur.

    Nintendo heeft een goede zet gedaan maar ik geloof echt niet dat ze hiermee Sony van de top hebben gestoten.

    p.s. Dixons Engeland wou toch stoppen met het verkopen van cube soft/hardware? Als ze zo goed verkopen dan zal dixons dat vast niet doen

    It's all about the money ;)
     
  8. Mauriz

    Mauriz Active Member

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt geloofwaardig dit nieuws, de Xbox vooruitstreven lijkt me al sterk maar het is eventueel mogelijk. Maar de ps2 voorbij streven dat lukt de Cube cker niet

    Ik geloof wel dat ie met Metroid Prime beter verkoopt, dat lijkt me zelf ook wel een cool spel.
     
  9. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgends mijn zou dat makkelijk kunnen, omdat het maar gaat over een week dat de cube is gestegen en als iedereen al een xbox en ps2 heeft kan het kloppen dat die nu iets minder verkoopt. Dus hij is alleen dan maar de meest gekochte consol voor deze week. Maar hij staat niet op nummer 1 met meest verkochte consols.
     
  10. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar de PS2 verkocht al meer dan de NGC en xbox samen, en 60% bij de NGC verkopen, maakt hem heus niet voorstaand. Volgens mij bedoelen ze gewoon dat ze een groot aantal extra hebben verkocht in die maand...
     
  11. MasterJ

    MasterJ Active Member

    Berichten:
    921
    Leuk Bevonden:
    0
    het gaat om week verkopen denk ik dus niet totale verkopen dan zal het wel kunnen
     
  12. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat de verkopen van PS2 en Xbox zijn gedaald met 10 en 15% wil niks zeggen...want in verhouding werden er heel wat meer van die consoles verkocht dan de gamegube. Ja het aantal verkochte Gamecubes is gestegen van 4 naar 10...woepie 60%!!....:D
     
  13. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar met de percentages die ze noemen zit de NGC toch helemaal niet voorbij de PS2... Volgens mij is dit gewoon nieuws dat ze verdraaid hebben ofzow...
     
  14. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik wil nog wel geloven dat dit waar is. Het gaat immers alleen om de cijfers van de afgelopen week. Maar ik denk dat deze boost vooral voortkomt uit het feit dat Argos en Dixons de GC enorm goedkoop verkopen. Als deze winkels door hun voorraad heen zijn, dan moet ik nog zien of de GC nog wel zo goed blijft verkopen.
     
  15. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1
    beetje mierenneukerig, maar van 4 naar 10 is +150%!:+
     
  16. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan wel kloppen, wij moeten op school bij engels newsround kijken en daar werd dit ook gezegd. Maar wat wil je. Ze hebben de prijs verlaagt tot 80/90 pond voor een GC + spel. Dan zou ik hem ook kopen
     
  17. mr. blond

    mr. blond Foei !!

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk een geval van een absolute stijging maar nog steeds een relatieve (grote) achterstand.

    Als je laag scoort is het makkelijker snel groei te boeken!!
     
  18. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Heb Metroid Prime hier ook liggen en moet zeggen dat ik hem niet eens zo goed vind. In elk geval niet beter dan halo. Beetje gehyped gamepie. Maat ti's weer eens wat anders en daar geilt de gamepers op.
     
  19. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben anders druk bezig met Metroid Prime en ik kan je zeggen dat ik het een absoluut top spel vind, ziet er ook grafisch echt prachtig uit
     
  20. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    O ja, hier het gehele bericht van CVG.
    Hoop als multiconsolebezitter er inderdaad op dat de gamecube ook weer een beetje gaat verkopen in Europa. Hoe meer concurrentie hoe beter het voor ons gamers zal zijn.









    Tuesday 25th March 2003


    GAMECUBE OUTSELLS PS2 IN UK!

    Price cut bonanza and storming Metroid Prime launch makes Nintendo the shock number one in both hardware and software charts

    18:23 It's been a tough old few weeks for Nintendo of Europe, with the Dixons group announcing it is to stop selling GameCube hardware and problems with other stockists regarding its network adaptors. But the release of the stunning Metroid Prime and the crazy price slash-o-rama in operation by certain retailers has ensured GameCube has achieved that most rare of doubles for the company: biggest selling hardware of the week with the number one selling title across all-formats.
    PS2 has consistently soared ahead of the competition for months on end, but thanks to massive, apparently irresistible GameCube bundles from chains like Argos and Dixons, GameCube has managed to outsell Sony's gaming behemoth. For the week ending March 22, GameCube saw a rise in sales of over 60 percent, while PS2, GBA and Xbox all dropped by between 10 and 15 percent.

    Furthermore, the GameCube-exclusive Metroid Prime has shot straight to the top of the UK all-formats chart, compiled by ChartTrack, beating off stiff competition from huge multiformat franchises like The Sims and Rayman.

    Argos, with it's terrific offer of a GameCube plus game and memory card for £79.98 is thought to have played a large part in this increase, and a spokesperson told us: "We're delighted by the response of our customers."

    But it is Nintendo itself that will be sporting the broadest smile this week, with head of European PR Shelly Friend telling us: "We've had a great week - GameCube sold around 14,000 units in the UK and on top of that Metroid Prime launched at number one in the all-formats charts. Now we're just looking forward to the launch of GBA SP which we expect to be a great success."

    Whether GameCube maintains this performance is clearly open to question, but right now the European arm of the company has every reason to feel buoyant, with the eagerly anticipated launch of GBA SP this Friday likely to provide a further boost
     

Deel Deze Pagina