1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Gamecube is dood?

Discussie in 'Games' gestart door goodfella, 29 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik denk zelf dat de Gamecube binnen afzienbare tijd het loodje gaat leggen. Er komen te weinig exclusives. En de exclusives die uitkomen zijn de bekende concepten zoals Mario Tennis en een nieuwe Pikmin. Nieuwe franchises worden niet meer uitgebracht op de Cube.

    Daarnaast is de 3rd party support beroerd en het wordt er niet beter op. Silent Hill 4, CoR, Psi-Ops, Colin McRae en Pro Evolution Soccer zijn enkele van de vele 3rd party games die niet de Cube verschijnen, maar wel op de PS2 en Xbox. En de 3rd party games die wel op de Cube verschijnen (voornamelijk EA en Ubisoft games) bevatten itt de PS2 en Xbox versie geen on-line functie.
     
  2. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    hahaha

    Zeker de E3 niet gezien.
     
  3. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Daarom juist.

    Bovendien is het de bedoeling dat dit een inhoudelijke discussie gaat worden gebaseerd op argumenten. Dus als een mod even de post van ghost kan verwijderen dan zou dat prettig zijn.
     
  4. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat ie "dood" is, men koopt de gamecube voor die bestaande "franchises"
    wat is er mis met mario, pikmin, zelda, Metroid Prime, dit zijn op en top top games;).
    Ik denk dat de gamecube nog lang niet "dood" is.
     
  5. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou sorry hoor,

    Ik vind dit wel een erg domme opmerking van je.
    Ik zou eerder wedden dat de xbox eruit gaat dan de gamecube.
    De E3 was van MS helemaal NIETS! echt helemaal NIETS!

    Nintendo daarin tegen super de super. Creme de la creme.
    Beetje gamecube dood noemen. Zelfs de dreamcast is niet dood, moet je nagaan de gamecube .

    Pff
     
  6. Freddy Xbox

    Freddy Xbox It's Pink!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Goodfella, je hebt helemaal gelijk. Ik denk er helemaal hetzelfde over. Ze teren op uitgemolken eigen games als mario, metroid en zelda. Niks nieuws meer!! Dat is erg jammer. Ik vind dat ze een keer met de mario familie moeten stoppen en alleen maar nieuwe games moeten maken. Dat zou cool zijn. Nieuwe characters en werelden. Maar ja het is en blijft nintendo... Sommigen worden gek als ze horen van een nieuwe mario en sommigen niet. Ik hoor tot die laatste groep. Het is mij een raadsel hoe die games zulke hoge cijfers krijgen in velen (nintendo)bladen.
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Nogmaals, ik wil hier een fatsoenlijke discussie gaan voeren Ghost. Geen discussie die alleen maar op meningen is gebaseerd.
     
  8. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Mensen, de E3 van nintendo was echt niet zo sterk hoor... Ik krijg veel verwijten om wat ik hier net zeg maar ik zeg het toch.

    Mensen overschatten Zelda een beetje ernstig... Want verder komt er niet zo heel veel nieuws :mad: Ik ben het met de topicstarter helaas ook weer niet eens.
    Nintendo is totaal nog niet dood, maar het moet het voornamelijk zelf waarmaken. Veel 1st party support hebben ze, maar bijna geen 3rd party, ik kijk er zelf tegenwoordig niet meer van op als een titel xbox/ps2 exclusive is... Dat gebeurt tegenwoordig echt vaak... Maar Nintendo zal het deze en de volgende generatie nog wel redden denk ik :)
     
  9. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    dood zijn ze niet. een dovend vuurtje zou ik het noemen ;)

    mensen raken uiteindelijk wel uitgekeken op mario enz. en dan is het een langzame en pijnlijke dood voor de nintendo console.
     
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    gamecube is altijd dood geweest, me xbox ook hoor.....
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil niet zeiken, maar jouw eerste zin is volgens mij al een mening :{.
    Leuke discussie zal dat worden zonder meningen.

    Mijn mening, de Cube is helemaal niet dood, en zal dat ook niet snel gaan. Voor elk publiek komt er wat leuks uit.

    Het zijn de bestaande franchises die de Cube voor mij aantrekkelijk maakt.
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Gamecube is zeker niet dood en zal ook niet zo snel dood gaan. Wat mij betreft mogen er nog 10 zelda/metroid games uitkomen. Ik heb mn gamecube ook alleen maar voor de 1st party games. Voor de rest heb ik een xbox.
     
  13. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    De 1st party support is juist het probleem bij Nintendo. De PS2 heeft 4 maal zoveel exclusives in ontwikkeling als de Gamecube terwijl er voor de Xbox 2 maal zoveel exclusives op het programma staan. Bovendien zijn de 1ste party games van Nintendo allemaal geijkte concepten. Ik vind de aankondiging van een nieuwe Zelda of Metroid Prime niet echt verrassend meer. Bovendien hebben veel games een stoffig imago zoals Mario Party. Zet hier nu eens alle Gamecube exclusive games neer die op de E3 van dit jaar voor het eerst werden bekend gemaakt. Dat zijn er echt geen 10tallen.
     
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Gebaseerd op feiten! Beter lezen. Ik wil dus zo weinig mogelijk one-liners...
     
  15. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een onzin, dat gezeur over uitmelken. Mario mag dan wel uitgemolken zijn, ik heb liever een uitgemolken Mario dan een slechte bloodwake...
     
  16. Serial

    Serial AK-47 Serial

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij owned de Cube wel de Xbox in Japan. De PS2 is daar altijd nog steeds de grootste maar in Japan discussieren ze zeker wel dat de Xbox dood is ;) Als de Cube hier niet zo goed loopt heeft dat geen voorbode voor de rest van de wereld :+
     
  17. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    Euhm jah... een discussie gaat toch juist om meningen (domme opmerking dus) wat heb je tegen ghost
     
  18. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    De gamecube is niet dood, maar Nintendo moet wel eens wat beter gaan nadenken over hoe het wel moet. Het probleem bij Nintendo is hun eigen succes, niemand koopt een Cube van de 3rd Party Dev's, maar alleen de goede, bekende Nintendo games. Dat is vreselijk irritant voor de 3rd's,
     
  19. vimfuego

    vimfuego heavy metal hero

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Advance Wars - Fire Emblem - Geist - Metroid Prime 2 - Odama - Paper Mario 2
    Resident Evil 4 - Star Fox.....................
    Zomaar een greep uit de komende Gamecube line-up, niet alleen sterke franchises, maar ook vernieuwende elementen. De Gamecube is verre van dood, de enige dode Nintendo console is de Virtualboy....zelfs op de SNES word door veel mensen gespeeld. Dit moet de XboX nog maar zien te bereiken....
     
  20. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    ja want de meeste gamers willen crappy filmlicentie-spellen van EA en doelloze first person shooters
    maar dat soort spellen heeft gamecube niet veel
    tja, en spellen als zelda zijn natuurlijk niet hip genoeg voor de gemiddelde gamer.
    er moet natuurlijk wel een hoop bloed in zitten he, de gameplay is niet belangrijk _0/

    nintendo is niet dood.. :{
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina