Gamecube online op 14 maart???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Xmaster, 21 nov 2002.

1. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Volgens Cubezone gaat de NGC online op 14 maart: Europese Xbox Live day:

Zweedse bronnen beweren dat Nintendo al in maart van 2003 online zal gaan met de GameCube, 14 maart om precies te zijn. Uhm, kennen we die datum niet al? Xbox Live, anyone?
    Er gaan al een hele tijd geruchten rond dat Nintendo ergens in 2003 met de GameCube online zal gaan. Als mogelijke titels werden al een internetversie van Animal Crossing, een GameCube-versie van Advance Wars en een online-mogelijkheid bij Mario Kart genoemd. Bovendien ligt een Europese Phantasy Star Online al (bijna) klaar, maar daarover zo meer. Klinkt niet slecht, dachten wij zo, maar vandaag komt er meer nieuws over Nintendo's online plannen.
    Patrick Johansson, een medewerker van Nintendo of Sweden, beweert dat de GameCube op 14 maart 2003, tegelijk met Microsoft's Xbox Live, al online gaat. Op die datum zouden dus ook al het GameCube-modem en de breedband-adapter in de winkels moeten liggen.
    Op Nintendo's onlangs gepubliceerde releaselijst werd tot ieders verbazing al aangekondigd dat Phantasy Star Online in het eerste kwartaal van 2003 in Europa zal verschijnen. Aangezien Phantasy Star Online de online Cube-titel bij uitstek is, is het logisch aan te nemen dat de online Cube-launch rondom de release van deze game zou moeten plaatsvinden.
    Een goed bedachte grap van deze Zweedse medewerker of realiteit? Als het dat laatste is, is de strijd tussen de Xbox en GameCube echt losgebarsten. Precies dezelfde datum uitkiezen om online te gaan, kan in Nintendo's geval geen toeval zijn...
    We houden je zoals altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Anyway, maak me niet zo druk. MS heeft op online gebied zijn zaakjes beter voor mekaar, maar toch zou het een kut streek zijn om op 14 maar te doen.:mad:

2. MaCk

MaCk nouhou :(

Leuk Bevonden:
    0
    waarom?

lekker boeiend

3. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Waarom?? Omdat ze zo lekker veel aandacht van Xbox Live wegstelen? En misschien omdat dit betekent dat ze Xbox Live toch durven te beconcurreren?

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    *zucht : Move > Console wars.

5. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Live>>>>>>>>>>Nintendo Online... :cool:

Man, Nintendo moet echt met wat bijzonders komen als ze willen concurreren met Xbox Live. Dit is dat dus niet..

6. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat? Xbox hyped dat Xbox live nogal zeg.
    Het is erg tof, dat zeker, maar het is niet een 8e wereldwonder ofzo. Denk niet dat de gewone consument kijkt naar de diepere gedachten achter xbox life. Die vragen alleen: "welke kan online?"

En als de verkoper dan zegt: "allebei" dan kan dat xboxlife nog zo mooi zijn, maar een meerwaarde heeft het niet.

7. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey.. Bedoel er niets mee, maar als ik de reacties van de Amerikanen erop na lees dan is Xbox Live het 8e wereldwonder.. Serieus waar.. Die gasten zijn zo gehyped als wat door Xbox Live.. Bijna alles is probleemloos verlopen en iedereen was het erover eens dat het zwaar cool was. :)

Maar Nintendo moet echt met een betere line-up komen als ze willen concurreren.. Als ze de verkoper vragen welke er online kan zal die zeggen allebei, maar diegenen die online gaan zijn toch de gamers die weten wat het inhoudt, dus schaffen ze niet de eerste de beste console aan..

Rond de tijd dat Xbox Live beschikbaar is in Europa, dan zijn er al zoveel titels beschikbaar. En Nintendo begint dan net pas met misschien een paar games.. Ik weet het niet, maar denk dat ze dan weinig kans maken... Maar ja, zo denk ik erover. :)

Daarnaast heeft Xbox Live al zoveel te bieden, dus ben ik zeer benieuwd hoe Nintendo dit wil aanpakken..

8. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht zelf echt niet dat een console beter veel beter zal verkopen om het feit dat je ermee online kan.

De Dreamcast was toch de eerste console die online ging en we weten wat daarmee gebeurt is.

Verde blijft een console er voor de games en zal het nooit gebeuren dat men een console boven een ander verkiest, omdat het toffe online features heeft. Ik denk dat het toch echt om de games zal blijven gaan....

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat de online mogelijkeid van de cube hier flink zal floppen aangezien zo goed als niemand hier breedband heeft.. en op hoge telefoonrekeningen zit niemand te wachten natuurlijk..

10. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Tja maar de dreamcast had een modem (eerste fout, te traag en zeer veel lag online) en toen werdt internet nog niet zo veel gebruikt als nu. Internet is een hype en zeer veel huishoudens all over the world hebben het. Bovendien is online gamen helemaal niet meer weg te denken van de huidige games. Dat was een aantal jaren terug wel effe wat anders. Al met al is online gamen een goede marketings truuk die daadwerkelijk werkt als je kijk naar de amerikaanse cijfers kijk.

11. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    zo goed als niemand :confused: waar heb jij gezeten de afgelopen jaren? Vraag eens het aantal gebruikers op die adsl/kabel gebruiken in nederland. Zal je nog schrikken.

Breedband komt steeds meer voor in nederland en de rest van de wereld.

12. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geldt nog meer voor xboxlive lijkt me.

13. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij anders niet, geen last van laggy modems en een groot draagvlak van breedbandgebruikers. Denk je dat Microsoft zomaar in het diepe springt en met de natte vinger meet hoeveel breedband aansluitingen er in de wereld zijn? Ik durf te wedden dat er tonnen aan info over dat soort onderwerpen in het HeadQuarter o' Doom liggen.

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het is dan voor Nintendo te hopen dat ze de boel goed op de rit hebben, ik heb niks gehoord over beta-test of wat.
    MS heeft al jarenlang ervaring met internet enz. enz., als Nintendo met een systeem op de markt gaat komen hoop ik voor ze dat het goed werkt anders kunnen ze de online plannen wel op hun buik schrijven.

15. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    kabel is geen breedband.. -_-* ken jij je modems wel? en ik ken niemand met adsl, heel zeeland heeft kabel-internet door een actie van zeelandnet..

xbox live was toch ook met een kabelmodem en een adsl modem?

16. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Dus adsl is wel breedband en kabel niet? dat klopt dus niet. Volgens mij gaan ze beide onder de noemer breedband. En als we kijken naar adsl is in ieder geval een zeer groot gedeelte nood-holland adsl, bijna alle grote steden en omliggende dorpen.

Goed jij vindt kabel geen breedband, mag je dat hier even haarfijn gaan uitleggen waarom niet, maar feit is is dat kabel genoeg is om live te draaien. Vandaar me opmerking go check hoeveel mensen kabel hebben. Zal je nog schrikken.

(p.s. kabelmodem is geen echte modem. Maar ja ik weet waarschijnlijk niks over modems)

17. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Toch nog even de definitie breedband opgezocht.

check

Wat is Breedband Internet

Breedband internet wil eigenlijk niets meer zeggen als sneller internet. Het interessant aan de belangrijkste vormen van breedband internet is echter dat je voor een vast bedrag in de maand je 24 uur per dag 7 dagen in de week online kunt zijn voor een vast bedrag in de maand. De meeste providers hebben een fair-use policy dat eigenlijk inhoud dat als je het maar niet te gek maakt dat je dan onbeperkt kunt internetten. De grens van wat je in de maand aan dataverkeer mag genereren is voor de meeste mensen zo hoog dat je daar nooit aan zult komen. Er is echter een duidelijk verschil tussen de verschillende Providers. Meer weten over Breedband Internet in het algemeen? Kijk dan hier maar eens

bon: http://www.breedbandinternet-in-st-anthonis.tmfweb.nl/watisbreedbandinternet.htm

nog een bron: http://www.maxx-xs.nl/service/vragen_breedband.html

duidelijk?

18. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja.. laat ik het anders zeggen:

nintendo brengt geen kabelmodem uit.. alleen een DSL modem.. ]:-

19. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    zeg dat dan :confused:

Nee das een major kut move dus van nintendo. Niet zo slim

20. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ach de xbox kan nu ook al online.

EN wat maakt dat uit.

De dreamcast kon het ook, en goed trouwens. ALS JE NIET IN NL WOONT!!.

De provider in NL zoog gewoon voor de DC, in USA liep het wel lekker, want de spellen waren echt op de modem geschreven. DUs als je provider je niet meer levert dan 14k4 en de modem is tussen de 36k6 en 56k6, dan verlies je.

Maar ik begrijp niet waarom zie niet gewoon een Broadband adapter voor de cube erbij doen. Dan kan hij tenminste online, net als de xbox. (Er zijn genoeg dev ppl op het internet die dat wel aandurven om dat via een PC te laten lopen.).

Dan heb je gewoon ff wat meer tijd als console maker om contracten te sluiten met providers.

Laatst bewerkt: 4 dec 2002

Deel Deze Pagina