Gamecube verkoop stijgt in VS met 400%!!!!!!!!!!!!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 2 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Na de prijsverlaging in Amerika van de GameCube naar 99 dollar, zijn de verkopen van de console met maar liefst 400% gestegen! Details? Lees ze hier!

    Vorige week werd bekend dat Nintendo of America de verkoopprijs van de GameCube in Amerika ging verlagen. De nieuwe prijs, die nu op 99 dollar ligt, heeft de GameCube zeker geen windeieren gelegd!

    Diverse winkelketens in Amerika melden namelijk nu dat de verkopen van de GameCube werkelijk omhoog geschoten zijn. Niet zomaar met een paar procentjes, maar met een schokkende 400%(!!) vergeleken met de normale verkopen. De GameCube vliegt zelfs zó snel de Amerikaanse winkelrekken uit, dat Nintendo snel nieuwe GameCubes laat fabriceren om ook de rest van dit jaar nog aan de vraag te kunnen voldoen.

    "Clearly, this move is what game players desired, and also what our retail partners wanted. We're already receiving requests for additional shipments of Nintendo GameCube systems between now and the holidays," aldus George Harrison, vice president van Nintendo of America.

    Dan DeMatteo, directeur van de online shop GameStop, zegt er het volgende over: "The price cut is working great! Our sales of Nintendo GameCube have increased more than fourfold. We are currently increasing our shipment requests for the system throughout the holidays."

    www.cubezone.nl
     
  2. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    volgens mij zullen ze aardig verlies maken als die dingen voor 99 dollar de deur uit gaan
     
  3. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Echt een super move....ze hebben zelfs mij over gehaald om er 1tje te gaan halen (als het geld er is dan :9)

    Oke je maakt wel ff wat verlies op de console, maar dat heeft de Xbox ook. En als je in 1x 4 keer zoveel cubes verkoopt dan verkoop je ook 4x die software ongeveer. En dat is dus dikke winst maken.
     
  4. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ja, licht zorgwekkend vind ik. De Xbox moet in de VS wel de 2e positie behouden. Gelukkig krijgt de Xbox nog wel veel killergamesin de VS, in de VS zijn Viewtifull joe en Billy Hatcher al uitkgekomen......
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat wordt wel weer goed gemaakt met de verkoop van games ,
    het gaat alleen wat langer duren voordat ze goedkoper worden.

    Ze mogen de prijs van de Gameboy Advence SP wel
    flink verlagen , ik betaal er geen € 134,95 voor.
     
  6. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede zet van Nintendo. Xbox zal wel meegaan denk ik. Winst zullen ze toch nooit meer maken met de xbox 1. Hun doel is nu een grote achterban voor de xbox 2 creëeren. Ik weet niet of Nintendo deze verliezen wel kan opbrengen. Niet voor lang tenminste denk ik. Microsoft heeft een aardig grote bankrekening, maar voor Nintendo is dat wel ff iets minder. Ik denk dat de xbox voor kerst óók verder in prijs zal zakken. Met die prijsverlaging denk zelfs IK erover om een cube te kopen. 99 Euro is echt geen geld. Daar kan ik nog wel mee leven. Dat is iets meer als de prijs van een goede game. Niet normaal meer!
     
  7. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat de Gamecube hier maar 99 euro gaat kosten.

    Dan koop ik deze gelijk. Zijn genoeg leuke originele games op de cube. Past vast wel mooi bij mijn Xbox en PS2 :)
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, Nintendo maakt zijn eigen hardware, dus of ze verlies maken is maar net de vraag. Ze hebben alle ervaring onder de arm, en de naam, zodat ze toch de prijs maximaal kunnen drukken vergeleken met wie dan ook denk ik!

    Wel mooi voor Nintendo! Is namelijke en aardig machientje, en hij is en blijft prachtig klein haha. Hopelijk zal Microsoft ook een prijsverlaging invoeren die zulk een effect heeft.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Voor mij hoeft de prijs niet lager, leuk als je er nog geen hebt, hoewel ik voor een goede console 150 euro wel redelijk vindt. Dan heb ik liever de spellen wat goedkoper. Dacht dat ie in Europa ook 99 euro zou gaan kosten? En wel vanaf oktober...
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    dat is nog helemaal niet zeker..

    plus ze verkopen nu veel meer cubes dus het verlies zal wel buiten blijven..
     
  11. alibi

    alibi Guest

    ik had het net gelezen op insidegamer.nl .

    ik vind dat ze dat wel verdienen, de gamecube is helemaal geen slechte console. alleen jammer dat het op deze manier moet, met een dramatische prijsverlaging.
     
  12. rare_ltd

    rare_ltd ~

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    0

    Viewtifull joe komt pas 10 oktober in de VS
     
  13. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool man dat de Gamecube ook weer een beetje meekomt in de business. Het enige probleem wat er nu nog is, is dat er zo weinig toppers zijn. Op de hardware lopen ze waarschijnlijk verlies, dus ik vraag me af of ze door het aanbod uberhaubt wel winst maken.

    Voor mij iig geen gamecube, hoe goedkoop hij ook is. Het is gwoon niet "mijn" console. :)
     
  14. Ja MS heeft ook een banrekening van 26 mld dollar. Ik denk dat Nintendo ook wel 2 mld heeft maar ze zullen wel snel met een opvolger moeten komen.

    Maar eigenlijk begrijp ik niet dat iemand nog een GC gaat kopen. Als je ziet hoe weinig spellen er komen waar maar 3 hele goeie tussen zitten... (136 games in totaal).
    Xbox krijgt in totaal nog 347 games in totaal. Waarvan ik er wel 12 van wil hebben(!).

    Yes! Eindelijk krijgt de Xbox weer een beetje concurrentie en is de strijd nog lang niet voorbij! Misschien komen er nu eens massaal Xbox reclames na GTST bijvoorbeeld!


    (idd: Ook niet mijn console. Zal er ook niet een kopen. Al was hij gratis, dan zou ik hem meer voor de sier gebruiken maar geen spellen ervoor kopen)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2003
  15. Supercharged

    Supercharged Active Member

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    Het maakt echt niet uit hoe veel ze de prijs verlagen, ik zou er nu in ieder geval geen meer kopen. Ik heb zelf al vanaf het begin een cube en het aantal echt goede games is op 1 hand te tellen... Ze zeiden in het begin dat deze console niet gericht was op de jongere gamers, maar ik denk er toch echt wel ff anders over.
    Als je ziet wat voor een kinderachtige zooi er allemaal voor de cube is gereleased, zou ik toch echt nog ff 3 keer goed nadenken voor er eentje te kopen ook al is ie nog zo goedkoop! Je kunt je geld dan beter besteden aan een paar nieuwe xbox games...!
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2003
  16. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    True, ik wou er eerst een halen maarja toen dacht ik van welke games wil ik eigenlijk hebben?

    F-Zero GX en.... uhm... Resident Evil 4.. en dat is het :mad: dus toen nog maar ff geen gekocht.
     
  17. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    jah precies..
    kijk als het nou zo bij de ps2 zou zijn, zou zelfs ik m halen...
    ma ik ga geen ngc alleen voor zelda, resident evil enz halen...:{
     
  18. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel Metroid Fusion op de GBA. De cube-versie moet echt goed zijn. Als de cube hier ook zo goedkoop wordt als in de USA dan koop ik hem zeker.

    Zo'n kans moet je niet laten lopen...
     
  19. Mac

    Mac xboxgaming.nl

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox komt 15 Oktober ook met een super bundel... en daarna... meer mag ik nog niet zeggen
     
  20. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat heeft iedereen aan zo'n superbundel als je al een Xbox hebt? |:-
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina