1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gamemaker topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Heavenraiser, 3 apr 2004.

  1. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, en hoe maak ik er een .exe file van?

    edit: als ik bij het file menu, dan save as doe, kan ik er alleen een gamemakerfile van maken...wie weet hoe ik dit oplos? ik wil mijn game showen:) edit 2 w00t ik kan hem gewoon uploaden, pff krijg ik dit van freewebs.com: FreeWebs accounts newer than 7 days are provisional and can only upload files up to 750K. Provisional users also can not upload .exe files. You can remove this provision immediately by signing up for a premium service.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2004
  2. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, mijn game is helemaal af! Het is een first person shooter-aimingtrainer. Jaja!
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2005
  3. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Lang leve de vrije zaterdag!! \o/

    Versie 1.1 van m'n shooter is af, en hij heeft ook meteen een naamsverandering ondergaan. :cool: Een aantal veranderingen:
    • Het meest ingrijpende: De besturing (met dank aan DeMoN-NL) werkt nu met links en rechts klikken, en de snelheid waarmee je draait als je stuur helemaal naar 1 kant staat is wat opgekrikt.
    • De draakjes schieten minder vuurballen. Samen met het betere sturen is het ontwijken van vuurballen nu een stuk beter te doen. Het lukt niet elke keer, maar het moet wel een beetje moeilijk blijven! ;)
    • Ik heb ff een transparante sprite geknutseld van een formule 1-stuur, zodat je ook kan zien hoe hard en welke kant je op stuurt.
    • Heb voor de lol wat grappige geluidjes toegevoegd. Maakt het al een stuk completer.
    Je kan hem hier downloaden: http://www.xs4all.nl/~rjeckh/Eckie_Shooter_11.exe

    PS: Ik kom zelf (met moeite) tot level 5, maar de fun-factor is echt gigantisch gestegen t.o.v. v1.0!
     
  4. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Nice Nice , ik was in level 5 en toen werd ik dood geschoten omdat ik eentje niet zag , die zat onder het stuurtje :)

    btw , geen dank :D
     
  5. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ok v1.2 is alweer af! Ik ga niet meer opsommen wat er allemaal nieuw is, want dat zie je snel genoeg. Tis een heel nieuw spel geworden!

    Ik heb een keer level 8 gehaald met deze, al is hij moeilijker dan de vorige 2... :9

    http://www.xs4all.nl/~rjeckh/Eckie_Shooter_12.exe
     
  6. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    deze is cooler

    de besturing is beter en je hebt blijkbaar een view gebruikt
    alhoewel ik nog steeds niet verder kom dan level 2 :)
     
  7. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Tsja je moet die draakjes wel een beetje met beleid behandelen. Niet recht op ze afvliegen maar een beetje langszij en dan ineens KEIHARD AANVALLEN!! 8)
     
  8. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    mwah wel redelijk spel voor een beginner... zal eens zien of ik Sokkebokje nog ergens kan vinden op mijn hardisc...

    vette shit was dat...
     
  9. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Nou ik wil niet vervelend zijn maar als 'spel' is dit echt ronduit bagger... [​IMG]

    Ik ben een beetje aan't leren hoe dat programma werkt enzo, daarom heb ik dit gemaakt. Als ik alles een beetje onder de knie heb zal ik misschien aan iets beginnen wat je 'spel' kunt noemen. ;)
     
  10. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    om eerlijk te zijn heb ik je hele game niet getjekt. lol

    wat een boefje ben ik ook...
     
  11. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    *zucht*

    Typisch geval van jammer. :{
     
  12. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    hehe lol

    ik ben nog steeds bezig, om een manier van selecteren te proberen(een goede) voor mn rts
     
  13. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand (eckie maybe:)) me uitleggen hoe ik bijvoorbeeld een rijdende auto kan maken ofzo, of een lopend mannetje kan maken...ik heb er nogal meoite mee, en tut's helpen niet:)
     
  14. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    je maakt een object
    daar zet je een event bij, dus wanneer de volgende opdrachten worden opgeroepen
    hier zet je keyboard left neer
    dan pak je rechtsboven van het object scherm het rode knopje met de pijlen en die sleep je naar het witte action gedeelte (hij staat onder het tabblad move)
    daar kies je het linker pijltje(die klik je dus aan) en een speed
    dat doe je voor alle vier de kanten

    nu gaat hij de kant op waar je wil, maar stopt hij nog niet
    dan moet je keyrelease left to speed 0 doen bijvoorbeeld
    of no key pressed speed to 0

    een auto kan je laten bewegen door directions te gebruiken,
    eerst maak je een sprite, en die laat je 360 graden ronddraaien in bijvoorbeeld 36 images

    meer komt later
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  15. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    hier is meer...

    je maakt voor de object auto een draw event
    daar zet je een sprite neer op: self.x, self.y
    en waar -1 staat zet je neer, direction/10(omdat 360/10=36 en zoveel plaatjes heb je in je sprite)

    nu ga je variables gebruiken, die staan bij het onderste tabblad onder code, die sleep je naar de event(hier dus event keyboard)
    dan zet je voor het sturen bij de event keyboard links
    direction +5
    en bij de keyboard rechts direction +355
    (of links en rechts andersom)
    dan neem je keyboard up en daar kies je de blauwe pijlen rechtsboven en die sleep je naar het action gedeelte en dan zet je de speed op bijv. 5 en direction zet je op direction

    nu moet je een room createn en daar je object in zetten en uitproberen

    hmm niet erg duidelijk eigenlijk...
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  16. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Even een paar mierenneuker-reacties op vorige post:
    Als je waardes invoert bij (bijvoorbeeld) het tekenen van een sprite hoef je nooit 'self' voor de variabele te zetten. Die dingen worden namelijk automatisch op 'zichzelf' uitgevoerd. (Bovenaan het schermpje zie je ook 'self' aangevinkt staan.)
    Verder kan je ook gewoon 0 neerzetten i.p.v. x en y, als je daaronder 'relative' aanvinkt. De sprite wordt dan getekend op locatie 'x + 0' en 'y + 0', oftewel gewoon x en y.
     
  17. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    okee thnx dit is fijn:)
     
  18. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    ty man
     
  19. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    owjah, true true, maar nu ben ik dit al gewend, dus ik blijf het zo doen
    dat met die 0 had ik al eerder gelezen maar ik wist niet dat je dan relative moest doen(ik snapte het daarvoor al niet)


    en
    Het was dus toch duidelijk... wat leuk
     
  20. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik vond het zelf totaal niet duidelijk maar maXiman begreep het blijkbaar. :p
     

Deel Deze Pagina