1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gamemaker topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Heavenraiser, 3 apr 2004.

  1. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Jaja, het is weer zaterdag! I proudly present to you: Eckie shooter v1.3!!! \o/
    *gejuich klinkt van de tribunes*

    http://www.xs4all.nl/~rjeckh/Eckie_Shooter_13.exe

    Nieuwe features:
    • Een highscore lijst maakt dit toch al zo geweldige spel nóg verslavender!
    • Het nieuw-level-geluidje kan weleens irritant worden als je muziek aan hebt staan, dus dit kan nu uitgezet worden met de S-toets.
    • Door op F1 te drukken verschijnen de controls in je scherm.
    Download die shit!!!
     
  2. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    lol:D

    Ben aan het downloaden

    /edit : Nice , ben in level 6 gekomen

    _O_

    Wanneer begin je aan je volgende spel ? :D

    Btw, er is toch nog een nieuwe Feature , groter veld en "radar"
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2004
  3. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Groter veld en radar zaten allebij al in v1.2, maar het lijkt alsof iedereen die gemist heeft ofzo...

    Afijn omdat ik nou toch zo lekker bezig ben meteen v1.4 er maar achteraan.

    http://www.xs4all.nl/~rjeckh/Eckie_Shooter_14.zip

    De updates:
    • Er is een statistics-balk onderaan het scherm toegevoegd. Hier zie je informatie zoals het level en hoeveel draakjes je vermoord hebt. }:]
    • Op veler verzoek begin je nu met 3 levens. Ook krijg je een extra leven bij elk 5e draakje dat je vermoordt.
    • Voor de statistics-balk heb ik een custom-font gebruikt dat ik ook al in de highscore-list gebruikte. Ik gebruik hem nu alleen op een andere manier, waardoor de speler de font-file geïnstalleerd moet hebben. Vandaar dat v1.4 in een zipje komt. (Het lettertype wordt trouwens automatisch geïnstalleerd.)
    Ik ben m'n volgende spel nog aan het ontwerpen. Dit vliegtuigje is leuk, maar niet echt wereldschokkend ofzo. Ik wil hierna een game met een verhaallijn, eigen sprites, eigen geluiden etc. maken. Het zal nog wel even duren voordat ik daar iets van kan laten zien. *)
     
  4. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Damn , simpel spelletje maar echt fun, ik raad je af om in level 11 door het midden te vliegen :+

    Je moet echt iets mooi's gaan maken je bent echt goed!!!
    Je kan me altijd bereiken voor Beta testen:)
     
  5. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    ziet er goed uit, vooral die highscore list!
    hoe heb je die gemaakt?
    dat hij zo in het scherm komt?
     
  6. Mation

    Mation Donkey!!

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb ff een vraagje:
    [​IMG]
    ik wil dat rode richtding laten bewegen met me muis, net als bij een FPS, zou iemand me hierbij kunnen helpen?
     
  7. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    voor iedere step
    jump to position mouse_x, mouse_y

    het jump to position knopje zit onder move
     
  8. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Dat was inderdaad een helluvva job, maar het effect mag er wezen.

    Ten eerste heb ik een sprite gemaakt met alle letters en tekens (in ASCII volgorde). Je kunt nu de functie draw_text_sprite() gebruiken om de subimage met het juiste plaatje te tekenen. (Zie de helpfile voor meer info daarover.)
    Dan zet ik voor de eerste naam alle letters (met een fikse ruimte ertussen) rechts buiten het gezichtsveld, en ik laat ze met een bepaalde snelheid naar links bewegen.
    De meest linkse letter van een string geef ik een bepaalde positie waar hij moet stoppen (voor de namen is dat bijv. 25, voor de dragon-score 550 en voor de bullet-score 675 ofzo). De rest van de letters laat ik net zo lang naar links bewegen tot ze een collision krijgen met een stilstaande letter. (Elke letter is trouwens een aparte instance van het object object_char, anders was collision checking per letter niet mogelijk geweest.)
    Verder loopt er een timer die al deze acties met een kleine interval op alle strings uitvoert: Eerst "Highscore", dan de 10 namen, dan "Dragons", dan de 10 scores, dan "Bullets", en dan weer de 10 scores.

    Het moge duidelijk zijn dat ik het grootste gedeelte hiervan met stukken code gedaan heb, want het is echt een onbegonnen (zo niet onmogelijk) werk om dit met die standaard events te doen.

    Ik hoop trouwens dat jullie het verhaaltje een beetje kunnen volgen! :D


    Ik heb geen idee wat ik nog aan dit spel moet toevoegen eigenlijk... en ik ben nog niet klaar met het ontwerp van m'n andere project, maar ik heb toch zin om ff iets te maken. Heeft er misschien iemand een idee voor een soort spel wat hij graag zou zien? *) Dan kan ik me daar ontertussen lekker mee bezig houden.
    (Ik zat zelf te denken aan een side-scrolling vliegtuig-shooter zoals je die vroeger had (weet de naam niet meer) waarin je ook kan landen om ammo bij te laden en te tanken en waarin je evt. ook missies moet uitvoeren... what do you think?)
     
  9. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    hmm, een beetje
    maar is de highscore gewoon de normale ingebouwde highscore?
    en hoe kan je die op die manier laten drawen?
    t zal wel in de help-file staan, maar ik kan nu niet kijken
     
  10. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zoek nu een manier om mist te maken in mijn rts-spel
    Ik heb al geprobeerd om op iedere positie in mijn spel (met snap van 32) een object te maken, maar dan loopt het spel te traag, iemand een andere manier?

    met mist bedoel ik dus dat je alleen kan zien wanneer jou eigen object in de buurt is.
     
  11. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Het is niet de standaard highscore. Ik sla hem zelf op in een ini file (die zie je ook in de map bij het spel staan). Je moet het echt helemaal zelf scripten om hem zo te tekenen op je scherm, is geen standaard functie voor. Ook moet je een sprite maken met voor elke letter een subimage. Dat doe je niet zo 1-2-3 dus.
    Mist is echt heel zwaar om te berekenen. Er zijn 2 dingen die je misschien kunnen helpen.
    Ten eerste is er volgens mij een functie die zorgt dat objecten die niet in beeld zijn inactief worden (of iets in die geest), maar ik kan even niet vinden welke functie dat is.
    Daarnaast is het misschien een idee om alle objecten in eerste instantie op invisible te zetten. Op het moment dat je dan bij zo'n object in de buurt komt zet je hem weer op visible. Je hebt dan geen mist, maar wel het gebruikelijke RTS-effect dat je alleen de objecten kan zien waar je in de buurt geweest bent.

    Ik heb trouwens de final version van m'n shooter gemaakt maar de ftp van xs4all ligt eruit dus ik kan hem niet uploaden! :mad: To be continued...

    edit: Okee met behulp van mijn Grote Vriend Cold Shady is het weer gelukt. Dit is m'n laatste versie van Eckie Shooter, zal er nu niet meer aan werken. Er zijn 2 bugs uitgehaald en als finishing touch heb ik een custom icon en loading progress bar gemaakt. Ook kan je er voor kiezen (met F3 ) om het spel te laten stretchen over je scherm, zodat je niet met van die stomme zwarte balken zit.

    Download hier!
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2004
  12. pazziej

    pazziej Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    de links naar de spellen van eckie werken niet :confused:
     
  13. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Nee klopt. Die zijn een aantal maanden geleden gepost en sindsdien ben ik van woonplaats en provider verhuisd. Al m'n uploads zijn dus in het niets verdwenen! :eek:
    Ik zal ze even opnieuw voor je uploaden...

    edit:
    http://home.student.utwente.nl/r.eckhardt/Eckie_shooter_15.zip
    Dit is de laatste versie.

    In deze thread staan een hoop mensen die destijds met een game bezig waren, is er nu nog iemand bezig?
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2004
  14. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Jij toch? :+

    Ik gebruik het programma zelf nooit meer, heb ook geen leuke ideeen voor een spel :{
     
  15. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    heb hier volgens mij ook wel gepost. ben er allang niet meer mee bezig. was een opdracht voor school vorig jaar, zit inmiddels al lang ergens anders dus veel games zal ik niet meer maken :p
     
  16. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil dit topic even een rotschop geven. :cool: Waarom? Moest voor school, vak genaamd Oobasics, een spelletje maken samen met iemand anders. Hoewel er toch nog wel wat bugs inzitten en het zeker niet uitdagend is om te spelen ben ik er wel trots op. :) Een simpele remake van Lemmings. :+

     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  17. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Wahahhaha stoere shit!! 8)

    Special thanks go to...
     
  18. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm miss moet je ff kijken of die lemmings die gegrafen hebben gewoon door kunnen lopen. en de snelheid van de lemmings moet onlaag, het is te moeilijk om goed te klikken, bijvoorbeeld om eerst een lemming te laten graven en er dan heel snel een stop te zetten

    maar verder is het erg gaaf hoor, hulde aan mike _O_

    /edt: het doel is om 5 lemmings naar de finish te krijgen, maar ik win het al bij een???
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  19. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    De lemmings die graven lopen als het goed is gewoon door hoor. :eek: Alleen de stoplemmings lopen niet meer verder.

    En ja, special thanks to Eckie, die me hier en daar wat geholpen heeft. :cool:
     
  20. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    :cool: :cool: :cool:

    Ik heb er ook vaak last van dat graaflemmings blijven hangen halverwege hun graafstuk en dan niet verder lopen! :eek:
     

Deel Deze Pagina