1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    700 euro, en een paar weken oud? Niet helemaal netjes... Vooral als je hem voor het dubbele verkoopt voor wat je er zelf voor betaald hebt. Maar dat is jouw keuze.
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet het. Maarja, ik ben pas 15 en wil graag nieuwe sub:). Ik zet 'm ook niet op htforum. Op MP komt heel ander volk:). Ik wil er ongeveer 600 aan overhouden, zodat ik de BK plus toebehoren kan betalen.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mbt monstercables, kameraad van mij zit veel op ebay en liet echt prijzen zien van een paar euro voor monstercables! (uiteraard verschilde het wat per kabel)
     
  4. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Vandaag maar een HDMI-HDMI kabel en een digitale coax gekocht.

    Digitale coax een simpele van Bandridge (gaat immers naar Creative 5500D) en de HDMI kabel is van Jenving, een Supra van 2M.

    [​IMG]

    Goede kabel, voor relatief weinig geld (€70). Heb me laten adviseren door speciaalzaak (www.boelman-co.nl) nadat ik bij de standaard tv/audio shops was geweest. Morgen krijg ik de speler, dus komen foto's enzo :)
     
  5. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Super kabel. Zijn die overigens ergens te bestellen?

    Daarnet War of The Worlds gekeken met mijn mooie SVS. Wow, nu met de nieuwe sub-kabel blijven de explosies mij verbazen zeg! Klinkt echt zo top. Schud m'n bedje leuk en van die heerlijk heldere lage tonen. Het begint vooral leuk te worden na de eerste bliksem stralen, voor wie de film kent.
     
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ja, proficiat he!
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een vaag probleem, in de spellen CoD2 en Earth Defense Force klinken de mannetjes achter mij vrij blikkerig. Ik dacht eerst dat het aan mijn oude boxen lag, maar bij mijn nieuwe surroundset is het nog steeds het geval? Is dit normaal?
     
  8. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet normaal hoor.
    Ik keek gisteren Van Helsing en schrok ook toen ik blikkerige geluiden hoorde, maar wist dat het een soort echo moest zijn, van die gekke kasteel ruimtes waar ze rondliepen. Hoorde uiteindelijk niks bij War of the Worlds.

    Denk dat ook dit een `HTForum vraag´ is.
     
  9. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    M'n dvd speler is niet geleverd vandaag, schijnt dat DHL niet leverd op zaterdag. Terwijl de afleverdatum voor vandaag was, sukkels daar !

    ff iets anders:

    Ik heb nu ff de HK 506 LE dvd-speler van beneden aan mijn tv én Creative 5500D gehangen. Deze dvd speler heeft een digitale coax en optische uitgang. Deze zitten in de decoder van de 5500D. Ik krijg nu alleen maar de optie om stereo en dolby pro logic (bagger dus) af te spelen. Dit geldt voor optisch en coaxiaal.

    Toen ik mijn xbox nog had en optisch aangesloten via de advanced scart cable kreeg ik automatisch ook de functie Dolby Digital bij mijn decoder van creative.

    Waarom doet ie dat nu niet meer? Heeft dat met de dvd-speler te maken? Zal dit bij de 1930 niet zo zijn ? Tis wel de bedoeling dat ik 5.1 kan blijven luisteren via de 5500D.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2007
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Even met de instellingen van de DVDspeler kloten.
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Een Monolith via Yorkie kost 750 euro voor de deur afgeleverd. Denk dat dat 'm maar gaat worden :D Moet nog even me verjaardag afwachten voor een deel van de financieën maar dan bestel ik 'm! Can't wait.
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:
     
  13. XmandyX

    XmandyX Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik een nieuwe LCd tv gekocht heb vind ik het ook tijd worden voor een nieuwe surround geluidje. Als eerste moet ik zeggen dat het egt eeen super moeilijke keuze is. Ik heb de afgelopen tijd van alles bekeken, beluisterd en gelezen. ( het heeft me veel tijd gekost om deze thread te lezen hahaha ) Maar ik ben tot de volgende conclusie gekomen, gezien de 3 opties:
    optie 1: Ik koop een leuk home cinema setje, ik heb een hele mooi gezien van philips. deze heeft een HDMI aansluiting en kan opscalen tot 1080i zodat je ook nog wat aan die aansluiting heb. Het nadeel is dat ik me 360 alleen stereo kan aansluiten en niet DD terwijl ik eigenlijk dat wel wil. Dit setje kost 300 euro.

    Optie 2: Ik koop de Logitech Z-5450 met die draadloze achterspeakers. Deze heeft natuurlijk een optische ingang en dus kan me 360 makkelijk DD op aan sluiten. Maar dan is mijn vraag ook gelijk als ik dan en dvd afspeel in me 360 die dan ook over de boxen word weergeven, want dat wil ik eigenlijk wel. Wat ik ook wil is dat ik me lcd er gewoon op kan afsluiten, zodat tv kijken ook over de boxen gaan. Ik weet niet of dit setje er heel handig voor is. Kosten: ik heb dze gezien bij Saturn voor 269 euro.

    Optie 3: Ik ga voor losse componenten. Doe ik dit ben ik van alle problemen af en heb ik alle in 1. Ik kan me 360 via opische ingang aansluiten, dvd speler via HDMI en me lcd ook over de speakers gooien. Nou heb ik bij de MM een leuk setje van Yamaha gezien ( weet ff de type niet meer ) en deze was 550. Dan was hij compleet met speakers, sub, receiver, dvd speler en speakerbekabeling. alleen geen HDMI, component of scartkabel, maar dat maakt niet uit.

    Ik weet nou niet wat ik moet doen, het beste zo zijn optie 3, maar dan moet ik nog ff doorsparen. Ik denk als ik voor die andere ga ik misschien spijt ga krijgen omdat het dan toch niet naar me zin is. Ik heb in iedrgeval stof om over na te denken. Ik laat het weten als ik een besluit heb genomen.

    ( Sorry voor het lange verhaal hahahaha :cool: )
     
  14. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo ik ben een Klipsch KSW-10 subwoofer rijker en de Onkyo Integra DX 3800...De laatste zegt jullie (en mij in eerste instantie) niks, maar in 1994 was dat het topmodel CD-speler van Onkyo en kostte toen (denk aan inflatie) 1000 gulden, ik heb 'm voor nop. :D Komt geweldig geluid uit...
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kan al raden wat ons advies is, ga voor optie 3. Zal de beste basis neerzetten en dan kan je altijd later nog dingen verbeteren. Dus gewoon fftjes doorsparen/werken.
     
  16. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    Al behoorlijk lang ben ik gewoon eens op internet aan het zoeken naar een vervanger van mijn Philips Home Cinema set. Op zich werkt alles nog maar kwalitatief laat het ding soms toch te wensen over. Er komt een behoorlijke portie ruis uit (waarvoor hij gerepareerd is maar uiteindelijk niet veel scheelde), hij wordt echt behoorlijk warm en op standby produceert hij een hoog piepgeluid.
    Ik wil het liefst nu een losse componenten set en ik heb een vergelijking gemaakt van receivers, hoofdzakelijk van Harman Kardon. Ik heb behoorlijk veel positieve geluiden over dit merk gehoord en ze zien er erg goed uit. Bovendien heb ik naar een aantal receivers bij bijvoorbeeld de mediamarkt geluisterd en daar vond ik ze mooi vol klinken. Hier mijn vergelijking:
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=receiver&id=2D0D0EDCECCAFD6CC12571E0004DA3D4~ABFAAADF56D024E1C12572C10034B2B7~880491503CED218EC12570EC00554AD7~11DC24FBFF83FC92C12572BB002EAE38~F0ECF58D1212732CC12572BB002FBC63
    Aan mijn computer heb ik nu de Logitech Z-2300 hangen. Als Home Cinema zoek ik iets met ongeveer zulk geluid maar dan natuurlijk in 5.1. Kunnen jullie aan de hand van dat vergelijk een voorkeur geven aan een receiver.

    P.S. ik heb dus nog nooit een receiver gehad en door het enorme aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer, wat is nu een goede receiver en wat niet. Oftewel: welke receiver kan qua geluid die Z-2300 bijhouden en welke receiver is niet na een jaar kapot bij wijze van spreken.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2007
  17. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    AVR 245 + JBL. Leuk instapmodel!
     
  18. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan heb je het over de SCS200.5? Ik zat zelf ook al te denken aan de 245. Ik heb daar alleen 1 vraag over, wat heb je aan die HDMI. Puur uit nieuwsgierigheid had ik al in de handleiding gekeken maar daar staat dat de receiver er geen geluid uit kan halen of zoiets, maar wat voor zin heeft het dan om HDMI op een receiver te zetten?
    Ow, in ieder geval bedankt voor je reactie.

    Edit: http://manuals.harman.com/HK/HOM/Owner's Manual/OM_AVR_245_ (Dutch).pdf
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2007
  19. Sark

    Sark Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon ook kiezen voor de AVR 245, maar zag de meerwaarde er niet van in. Een voordeel waarvoor je het kunt gebruiken is het aansluiten van de TV op je AVR via HDMI. 1 kabel, in plaats van 2.
    Nogmaals, ik zag er de meerwaarde niet van in en heb dan ook de HK AVR 135 (zwart) gekocht met de JBL SCS200.5 gekocht (nieuw) voor €600. Stukje goedkoper, en ook prima! :)
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies! :thumbs:

    Het voordeel is dat je dan dus eventuele meerdere videobronnen (dvd-speler, 360, digitale ontvanger, etc) via de HK kan schakelen tegelijk met het geluid, en met de 245 dus ook een HDMI bron. Ik zou persoonlijk mijn videobronnen gewoon gelijk op de TV aansluiten als ik daar gewoon genoeg aansluitingen heb, gezien het extra bedrag dat je voor deze versie neer moet leggen. Je hebt natuurlijk ook wel ietsje meer vermogen, maar geloof me, de HK heeft genoeg power! O-)

    Gefeli met je AVR135 man! HK rulez }:]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina