1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, ik had hem ook al gelezen. Wel interessant stukje.

    Bron: hdmi.com

    Het enige 'voordeel' dat ik nu zie in HDMI 1.3 is dat je er TrueHD en DTS-HD over kan gooien. Wat ik eigenlijk alleen maar cool vind omdat er dan TrueHD in je receiver schermpje staat, in plaats van PCM 192Khz :). Want de kwaliteit is natuurlijk precies hetzelfde.

    Echte gecorrigeerde lipsync lijkt mij ook wel cool, maar tot nu toe heb ik ook nog echt nul last gehad van niet gelijk lopend beeld en geluid met HDDVD en Blu-ray. Dus het is ook nog wel de vraag of dat nou echt zo nodig is. Het is leuk...als extraatje.

    Eigenlijk net als Higher Speed, Deep Colour, Broader Colour Space. Samen met Lipsync allemaal dingen waar nog nieteens echt apparaten voor op de markt zijn. Het zijn een beetje van die 'future-proof' lokkertjes als je het aan mij vraagt. :)
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2007
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    informatief stuk! 'don't believe the hype' ;)
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad. Mensen kijken te vaak naar cijfertjes en dure merken, ipv zelf hun ogen én oren de kost te geven...

    Afgelopen weekend had ik een gesprek met iemand en die vroeg me hoeveel geld hij uit moest geven om "goed" en "fatsoenlijk" geluid en beeld te hebben in zn huis...
    Ik vertelde hem dat ik dat niet kon zeggen omdat dit totaal afhankelijk is van iemand zn smaak en wat ze er zelf van vinden...
    Iemand kan voor zn leven blij zijn met een leuk Logitech setje. terwijl iemand anders pas tevreden is als er iets in zn huis staat dat "Full HD" mét HDMI 1.3 ready is. Vaak neemt men niet eens de moeite om alles eens goed af te stellen maar laten ze wel iedereen zien wat de spec's van de nieuwe set zijn ....

    Maar goed, dat hoef ik jullie eigenlijk niet te vertellen ;) :thumbs:
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    True. Ik heb zelf een surround set gemaakt van vier B&Wdm110i speakers die alle vier ruim over de tien jaar oud zijn. Geen specs om mee te showen, maar voor mij meer dan zat.

    Mensen staren zich ook helemaal gek op hdmi. Alhoewel het verschil met component, dvi of vga vaak niet zichtbaar is. Dvi
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Yep, zelf heb ik een Denon AVR2307 met HDMI etc. was begin dit jaar een bewuste keuze om niet te wachten op de 1.3 variant aangezien ik er toen (en nu) de meerwaarde voor de komende tijd niet in zag.

    Ik heb KefQ70 vloerstaanders (4 stuks) ook ongeveer 10 jaar oud via het HT forum gekocht. Zo kun je met wat creatief zijn een super mooie set bouwen en blijft er geld over voor andere belangrijke zaken. nieuwe Kef Q9 center speaker en een dikke subwoofer natuurlijk om de rest te complimenteren O-)
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina