1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb op mijn Hk avr 135 de tv op de CD ingang. werkt erg simpel.
     
  2. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb nu een xbox arcade erbij gekocht ... en die heeft dus hdmi output .. dus ik een hdmi kabel erbij gekocht , ik dacht mooi .. maar nu heb ik een probleem .. ik kan nu nergens me optische kabel erin stoppen zodat ik DD 5.1 heb :confused:

    hoe moet ik dit oplossen ?

    edit : ik bedenk me ineens dat ik volgens mij dan de originele kabel had moeten kopen ?
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ja, als je de ms kabel kocht, zat er een kastje bij, waar een toslink kabel out inzit.
     
  4. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb ik dus gedaan :)
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    zit nogal een klankverschilletje in klipsch en b&w.

    voordat ik uiteindelijk mijn klipsch rf-7 speakers kocht heb ik ook tig b&w speakers beluisterd.
    b&w klinkt in vergelijk met de klipsch enorm "wollig" vind ik.
    tis beiden mooi afgewerkt,prima spul,klinkt goed.......maar qua persoonlijke sound en klankbeeld wel appels en peren materiaal,een engelse speaker en de amerikaanse klipsch.

    ben overigens enorm tevreden met de rf 7 speakers.:thumbs:
     
  6. TheTick

    TheTick Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Toslink kabel

    Quick question; ik heb sinds kort de Z-5500 binnen, en ik was benieuwd wat dan de beste optische kabel is... Gewoon zo'n cheap ding van 5 euro of moet ik meer richting de 20 euro gaan denken (monster byv.) Alvast bedankt :thumbs:
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor hoeveel meter heb je hem nodig?
     
  8. TheTick

    TheTick Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    2 meter ong..
     
  9. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor 2 meter is het totaal niet spannend wat voor optische kabel je eraan wilt hangen. Dus koop maar gewoon de cheap-ass optische kabel.
     
  10. TheTick

    TheTick Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks...
     
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Dikke onzin wat deze vent zegt.
    Ga nou maar voor een iets betere. Heb zelf een toslink kabel gehad van de aldi, en nu heb ik er een van Phillips, een wereld van verschil!

    Ga naar de koopjeskelder bij Correct, Rotterdam Noord. Daar ligt 1 meter voor 10 euro (phillips) en 2 meter voor 20 geloof ik. Dan heb je een goede kwaliteit kabel.
     
  12. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dikke onzin wat jij zegt, op 2 meter zul je geen verschil merken. Digitaal=Digitaal, alleen op langere afstanden zul je verschil gaan merken in de geluidskwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  13. nick_name

    nick_name Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Dave123 heeft gelijk ik had een optische kabel van Phillips.
    En toen deze stuk ging heb ik er maar even vlug eentje gehaald
    van de Handyman. Kortom een goedkope dit maakte absoluut GEEN verschil.
    Dus mijn raad ga voor de goedkope kost je minder zelfde kwaliteit.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nouja ik zou de gulden middenweg kiezen. Het gaat namelijk vooral om de connectoren, de plugjes zeg maar, bij de goedkoopste zal dat gewoon niet al te best zijn en kan het invloed hebben om de kwaliteit van het geluid.

    Meestal kan je stellen dat de kabeltjes in een verpakking goed genoeg zijn. De kabeltjes zonder verpakking zij wel heel cheap.

    Dus een hele dure is overdreven, maar neem iig niet de aller aller goedkoopste.
     
  15. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb eerlijk gezegd nog nooit optische kabels zonder verpakking gezien maar ja dat zal dan wel. Bijvoorbeeld deze kabels kosten geen drol maar zijn gewoon van goede kwaliteit: http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=656
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat zijn ook niet de goedkoopste. En je kan zien dat die connectoren goed in elkaar zitten.

    Je hebt van die zwarte optische kabels, met kleine vierkante blokjes als uiteinden en een heel dun snoertje. Dat is echt pure troep. Kosten ook maar €3 ofzo en die liggen OEM bij de electronica boer, opgerold in een elastiekje...

    /edit deze bijvoorbeeld:

    http://www.allekabels.nl/Optische-Kabels/5/1520/Optische-Kabel.html
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  17. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja de kerel die het vroeg had het over rond de 6 euro en ik dacht dan aan de kabel die ik linkte van Panda. Die kabels zijn gewoon van degelijke kwaliteit, ik heb er hier thuis ook een paar liggen.
     
  18. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb het ook gemerkt, heb de B&W's inmiddels ook verwijderd uit m'n kamer , het voegde ook weinig toe.
    Heb nu m'n Klipschen gevoerd met B-Wiring, kwaliteit kabels en een recent aangeschafte Harman Kardon CD speler (HD 950)...het geluid is prachtig nu!!
    Heb nu het gevoel klaar te zijn voor een lange tijd, ben meer dan tevreden nu.
    Kan nu eindelijk gaan genieten na weken gespeeld te hebben met versterkers/receivers/instellingen/kabels/speakers en spelers.
    Ben trouwens erg verbaasd over de kwaliteit van Klipsch speakers.
    Heb inmiddels heeel veel zuilen gehoord (JBL's,KEF's,B&W's,Cerwin's etc.) maar er is er geen 1 die spraak,hoog en midden zo scherp,helder en natuurgetrouw over brengt als Klipsch speakers.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  19. TheTick

    TheTick Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dank jullie hartelijk voor de info! :thumbs:
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Met welke B&W's heb je de speakers vergeleken als ik vragen mag? Heb hier nu tijdelijk de B&W 804s staan, en ben wel benieuwd hoe die het doen ivm. de RF-7.

    Voor hoeveel had je die trouwens ook alweer gekocht?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina