1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Kevf, ik wil inderdaad foto's en bevindingen zien/lezen! :)
     
  2. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah vond het al vreemd :)

    Ik heb de sub zelf op een kwart open staan. Deze geeft dan een heerlijke strakke bass die mooi meespeelt. Op hogere volume is het inderdaad dat deze in het hele gebouw te horen is!
     
  3. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben ook een sub believer. Je mist echt een hoop laag zonder sub. Zelfs al heb je flinke vloerstaanders, de RF25 presteren ook goed in het laag, toch merk je met een sub dat deze gewoon te kort komen. Zowel met film als met Multichannel muziek. Games nog geen idee, verwacht wel een verschil maar niet een heel grote, omdat het LFE kanaal altijd een beetje achterblijft (vind ik dan heh). Maar voor de rest ben ik helemaal om! Beetje vrouwelijk geslachtsdeel dat mijn xbox nou al weer in duitsland ligt.

    En sjoerd, KOPEN DAT DING ALS JE HET GELD HEBT!!!

    EDIT//:: Kevf, ik wil ook wel foto's zien, dus als je tijd hebt, graag;).
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Geld is er wel

    Is meer een principe kwestie:p Oorspronkelijke budget was 400 euro. Maar mike komt net met een goed punt. Namelijk dat ik op de 10 misschien uitgekeken raak, en met de PCi niet...

    Is wel een supervet ding natuurlijk :cool:
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    kan wel, moet je het kapje wat om de kabel heen zit eraf halen/slopen. dan passen ze er allebij in, heb hetr zelf ook gedaan
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    De PCi is van Audioloog meen ik, nietwaar? Dan wordt het idd een principe kwestie. Eentje van factor 1,5. Tsja, het is maar net wat je zelf wilt. Ik zou zeggen, jij plezier, je portomonnee pijn? Prima deal;) Moet het zelf doen met een KSW-10. Maar is toch echt een prima dingetje. Lekker snel en ook strak. Erg blij mee. Nu me box nog terug en dan ben ik weer echt het mannetje:p.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Shit, gewoon straal vergeten foto's te maken. Zet het nu in mijn telefoon en maak ze vanavond. Behalve dat ik wilde patsen had ik ook een vraag. Welke freq moet ik dat ding zetten?
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoek even een grafiekje op die de speakers weergeven. Als ik kijk naar mijn speakers lopen tot vanaf 70hz en daarboven in een nette lijn, daaronder gaat de lijn redelijk fluctueren. Zou betekenen dat mijn crossover op 70hz zou moeten komen te staan.

    Pin me er niet op vast, ben (nog) geen subkenner:p

    Gr Sjoerd
     
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Meestal kun je een crossover instellen van 80-100-120. Dan zou ik 80 pakken. Op de sub zelf kun je hem op max laten staan, aangezien alle andere signalen toch door de receiver worden afgekapt. (als ik het goed heb tenminste)
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat was mijn gedachten ook al. Volgens mij kan ik de crossover niet apart instellen (moet het nog even nakijken), maar alleen aangeven dat ik een sub hem en de rest evt op small zetten. Dan regelt de receiver dus zelf het versturen van de freqs en kan ik die van sub net zo goed maximaal zetten.

    Verder vraag ik me af of ik de zuilen dan beter op small kan zetten. Ivm het doorsturen naar de sub ondanks dat ze redelijk groot zijn.
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb de fronts op large staan. En dat geeft een goed resultaat. Gewoon proberen en kijken wat jij zelf het lekkerste vind klinken lijkt me? Ik vond large lekkerder anders miste ik teveel laag leek het wel. Klinkt wat voller.
     
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Waneer je je crossover wat hoger zet, gaan er meer singalen naar de sub. Dus hoeven je speakers die lage tonen niet uit te zenden. Is meestal wat mooier.

    Speakers op small zetten is ook beter. Ook al heb je grote vloerstaanders, met een sub kan je het het beste op small instellen.
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Blehg, misschien heb je wel gelijk, maar als ik dan muziek luister in stereo heb ik geen laag meer. Gebruik altijd de optie Source Direct. Dan doet de sub niet mee. De SR7400 heeft het probleem dat de PEAK indicator gaat oplichten in stereo, en dat is echt zaad. Daarom staan ze ook deels op Large, maar het klinkt gewoon goed.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb ze nu idd op small staan, echter is dat de reden dat ik muziek iets mooier had verwacht?
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Hoe bedoel je dat precies? Want ik snap niet precies wat je bedoeld? Je sub doet nu niet mee in stereo en je mist dus laag? Of....?
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat houd die peak indicator in eigenlijk?

    Even proberen gewoon. Het is wel meestal zo, dat je je speakers wat minder belast in het laag, daardoor kan het midden wat beter gaan klinken. Je stuurd dus een lage langzame toon weg naar je sub, die er toch voor is gemaakt. Je speakers kunnen zich dan meer richten op het midden.

    Wat heb je voor subwoofer? Sommige subs zijn heel langzaam met muziek. Denk aan een grote 12" sub. Kan hele grote klappen uitdelen, maar is over het algemeen langzaam met snellere muziek tonen. Gewoon even proberen wat je lekker vind klinken.
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Peak indicator is een rood logo wat oplicht in het display als je bij een analoog aangesloten bron lekker het volume opvoert dat dan gaat oplichten. Niks aan de hand verder, maar het voelt niet lekker zegmaar, want eigenlijk geeft het aan dat je receiver over de zeik aan het gaan is. En dan wil je niet. Dan kun je op de knop ATT drukken, dan wordt het ingangssignaal met 6DB gedempt. Als gevolg hiervan klinkt je muziek dus gewoon echt ruk. Met de source direct heb je hier geen last van. Volgens mij staat het in je handleiding ook nog wel vermeld. En die ATT knop zal je vast ook wel hebben.
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n reciever kan wel veel hebben hoor. Denk dat je best lekker je volume open kan gooien.

    Weet niet of mijn Marantz het had. Hij is inmiddels ook verkocht namelijk. Binnenkort nieuwe spulletjes natuurlijk. Echter nog even sparen.
     
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Hahaha waar gaan je gedachten naar uit weet je eigenlijk al wat je nu wil gaan kopen dan? Je mag me ook toevoegen op msn als je wil. Praat wat makkelijker. Vind het wel leuk om met mede lotgenoten/liefhebbers te praten.
     
  20. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon een stuk hoger budget sowieso. Denk aan 2 goede monitoren met een goede reciever. Wil toch denk ik de mogelijkheid om HDMI en component te kunnen switchen enzo. Wil een tijd stereo blijven draaien en misschien later weer Dolby Digital/DTS. De nieuwe series van bijv. Denon of Marantz gaan de nieuwe standaarden ondersteunen Dolby HD en DTS HD. Wil voorbereid op de toekomst zijn.

    Tevens PM voor de meneer :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina