1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    ik zou zeggen, kom luisteren. Beter voor minder geld. Het klinkt niet slecht hoor Bose, alleen de prijs kwaliteit verhouding is echt heel slecht...
     
  2. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    En de enige upgradebare speler..
     
  3. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja, alleen zou ik met het oog op de toekomst kiezen voor een receiver met decoding aan boord voor de nieuwe audio formaten. Dan beginnen met 2 fronts en dan de set eromheen bouwen. Maargoed, misschien ben ik eigenwijs;)
     
  4. Asharith

    Asharith Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Zon bose systeem is heel leuk voor mensen die gewoon in 1x klaar willen zijn zonder gezeur en die gaan toch niet upgraden. Perfect materiaal voor je niet veeleisende ouders. Ik weet niet voor hoeveel je dat wou kopen maar ik zou gaan voor losse componenten.
    Recievers en Speakers zijn natuurlijk allemaal erg smaak gebonden. Het moet er leuk uitzien en de klank moet je aanspreken. Luisteren moet je dus zeker gaan doen. Natuurlijk kan je afgaan op hele goede recensies maar zeker als je wat langer met audio in de weer bent bouw je een persoonlijke smaak op.
    Ik speel nu op een Q acoustics 1000 5.1 speakerset met een oude onkyo welke ik wil upgraden naar een 606 als die over 2 weekjes uitkomt. Dat is gelijk een tip. De nieuwe onkyo`s hebben echt een perfecte prijs/kwaliteit verhouding en zijn zeer goed op de toekomst voorbereid.
    Linkje over de 606
    http://www.avblog.nl/onkyo-tx-sr606-av-receiver/
    Ik neem aan dat je een surroundsetje wil aanschaffen aangezien je geluid voor je xbox wilt hebben. Ik zou een reciever op de groei kopen. Voor +/- 500 heb je een reciever met hdmi 1.3 upscaling 720p / 1080i en met de nieuwe HD geluidsformaten. Op de speakers zou je wat kunnen bezuinigen om door te sparen voor betere. Dit kan in stappen ( eerste center / fronts etc ) je weet dan ook meer wat voor geluid je lekker vindt klinken en kan je speakers persoonlijk daarop afstemmen. Dus eerst beginnen met een all in one pakket en dan later uitbouwen met je persoonlijke smaak.

    Tip: kijk eens bij correct.nl in de koopjeskelder. Ze hebben daar vaak leuke 5.1 sets te koop voor weinig (kef 2005 of wharfedale diamond 9 hcp bijvoorbeeld ) dat zijn setjes die goede reviews hebben gehad en leuk om mee te beginnen.
     
  5. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor tips. Ik ben inderdaad iemand (geen niet-veeleisende ouder ;) ) die met weinig gezeur snel klaar wil zijn. Ook die veelvoud aan kabels vind ik helemaal niets. Ben daarom nog steeds op zoek naar mogelijke draadloze varianten.
    Die bose die op mijn lijstje staat is overigens 1300 pleuro (de 1-2-3 GS). De surround set is overigens niet puur alleen voor de xbox, maar voornamelijk voor de blueray films.
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb hier even de start post gelezen en ik wil toch nog wel een 5.1 setje halen met DTS en alles. (dus optisch etc)

    Alleen heb je dat logitech setje en je hebt ook nog gewoon van die home cinema setjes. Nu heb ik misschien 1 van samsung op het oog maar er staat geen duidelijk info bij. (of ik zie het gewoon over het hoofd) Het gaat hem hier om de : http://www.samsung.com/nl/products/hometheatersystems/hometheatersystems/ht_x30r.asp (oftewel HT-X30) iemand enige info?
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb atm een Z-5500 setje aangesloten op mijn 360 en men dvd-speler. Alles goed en wel, alleen krijg ik binnenkort een HD-TV een misschien een korte tijd erna een PS3. Ik vervang mijn dvd-speler dan met de PS3 en krijg dus de volgende opstelling.

    Xbox360 -> Component -> HD-TV
    Xbox360 -> Optische kabel -> Reciever Z-5500

    PS3 -> HDMI -> HD-TV
    PS3 -> ???? -> Reciever Z-5500.

    Ik heb nu de dvd-speler via Coaxiaal Digitaal aangesloten aan mijn reciever van de Z-5500.

    Hoe kan ik dit oplossen als ik straks een PS3 erbij heb? Achterop de reciever van de Z-5500 zit een Coaxiaal, Optische en 3-kleurige-gaten(voor 5.1 op de pc denk ik) aansluiting. Hoe is dit op te lossen om via mijn 360 en ook de PS3 via de Z-5500 te laten lopen?

    Misschien is de niet de reciever van de Z-5500, maar jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik, ben niet zo thuis in de audio business :)
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Koop een omvormer. Die maakt van coax optisch, en dan kan de PS3 optisch (coaxiaal) aangesloten worden. Een andere oplossing is een switch. Kost een euro of 25. Is ook het een en ander over te vinden in dit topic.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb exact dezelfde opstelling. Ik gebruik 2 optische kabels, dmv een splitter.
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heeft DTS decoder en DD.
    Heeft een hdmi uitgang
    Heeft een optische ingang.

    Dus is hij geschikt voor de 360.

    Aldus de handleiding die op de gegeven site staat... :+
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Oké thanks weet ik genoeg ^^.
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    En die splitter die jij hebt, is die van goede kwaliteit? Welk type is dat?

    En dan nog natuurlijk de vraag, waar zijn deze splitters te halen? en hoe duur? \o/
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    wij hebben beneden bij ons ook een bose systeem, ik weet zeker dat je wel ff bezig bent met instellen van de hele meuk. Wij hadden dan wel geen 1 2 3 systeem.
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Deze splitter heb ik, http://www.trianglecables.com/os-3pt.html
    Maar, waar ik deze heb gehaald weet ik al niet meer.
    Was wel een webwinkel hier in NL iig.

    Ben wel goed te spreken over de kwaliteit overgens.
     
  15. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een setje van Logitech wilt met optical in, dan moet je de Z5500 of de Z5450 pakken.
     
  17. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf de 5450, en het enigste verschil zjn toch de 2 achtertste speakers die draadloos zijn?
    heeft weinig nut, en je kan net zo goed voor de 5400 gaan, want de speakers moeten toch in het stopcontakt,
    of je moet natuurlijk een stopcontact met 2 uitgangen op de muur hebben waar je speakers komen te staan
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat noemen ze dan draadloos :mad:

    Je zult ook altijd zien dat je maar 1 stopcontact hebt.
    Ik lag liever een 2 speakerkabels door de kamer !!
     
  19. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
  20. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn dit niet alleen ''losse'' speakers en subwoofer dan? Volgens mij zit hier geen ''receiver'' op voor meerdere ingangen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina