1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Geld speelt geen rol (Het is niet wat je denkt :+), maar ben niet zo technisch.
     
  2. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Er zitten 2 super lange kabels bij voor de achterste speakers. Weet alleen niet of die 6 meter zijn :eek:....
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zijn wel lang, maar als je ze langs de wanden moet leggen zijn ze ook zo op.. :mad:
     
  4. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Anders wordt het de Logitech Z-5450. Kabels recht door me kamer ziet er namelijk niet uit..
     
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Als geld echt geen rol speelt, ga dan voor een bose systeem. Heb je zeker wel 10 meter kabels :9
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Die rear speakers zijn draadloos he. Alleen zit wel een stroom stekker aan.
     
  7. Shizzel

    Shizzel Guest

    Weet iemand toevallig of een Samsung HT-X30 setje via HDMI beter kan upscalen dan de Xbox 360 met VGA? Het geluid van mijn Xbox 360 is namelijk echt niet normaal, erg vervelend tijdens stille scènes.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik denk dat de 360 daar beter in is door zijn krachtige hardware... Maar ik denk niet dat het verschil echt overduidelijk zichtbaar is!
     
  9. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    He allen,

    Al enige tijd heb ik mijzelf verdiept in surround sound systemen. Nu wil ik echt tot aanschaf overgaan omdat ik momenteel alleen geluid heb dmv een koptelefoon.
    Echter voordat ik iets ga kopen wil ik wel eerst de meningen van de deskundigen. Momenteel heb ik namelijk deze op het oog, klik. Het enige probleem vind ik dat er maar 1 optical input is. Ik wil namelijk heel graag zowel mijn pc als xbox 360 erop aansluiten. Is daar nog een alternatieve optie voor zoals een switch kopen? Daarnaast boeit het mij eigenlijk niet of er een dvd speler in zit want mijn PC is niet zo'n herriemaker, aantal hdmi in-/uitgangen maakt dus niet zoveel uit?! Als jullie tips hebben of aanraders dan hoor ik het graag! Mijn budget is maximaal EU 350.

    Hopelijk kom ik niet al te verstrooid over.

    Groetjes,


    Ronald
     
  10. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou als je echt naar de beste geluidskwaliteit streeft met jouw budget kan je volgens mij het beste voor of een losse versterker en losse surround set gaan (wel of niet tweedehands) of voor een Teufel setje gaan. Het enige nadeel aan Teufel is dat ze alleen in duitsland zitten maar je kunt gewoon zo van hun site bestellen en dan bezorgen zij het bij je thuis. Je krijgt voor 353 (incl verzending en btw) het volgende:

    Betere kwaliteits boxen (vergeleken met Creative/Logitech boxen)
    [​IMG]
    Hier meer info (specificaties van de boxen en etc)

    En dan inclusief het decoder station:
    [​IMG]
    Klik hier voor meer info
    Op het decoder station zitten twee optische ingangen, 1 coaxiale en 3 analoge. Het station regelt dus de DTS en dolby digital 5.1.


     
  11. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    @dave123: Voor xbox 360 surround sound heb je toch optische ingang nodig? Hetzelfde geldt voor mijn PC overigens. Teufel ken ik eigenlijk niet zo goed als merk, ik ga me er even in verdiepen, iig hartstikke bedankt voor de tip! Ik doe er zeker wat mee!

    Groetjes,

    Ronald
     
  12. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo mensen ik heb op dit moment een Creative Inspire GD580 maar ik wil mischien wel iets nieuws iets krachtigers vooral te gebruiken bij films en muziek en moet beschikken over een optiche ingang, hoeft niet persee 5.1 te zijn mag ook 2.1.

    Ik kwam de Panasonic SC-PTX5 tegen op kieskeurig.nl hij kreeg daar posiftieve reacties, iemand hier ervaringen mee? alleen zit er een dvd speler bij wat het wat duurder, wat is nou een goede 2.1 set van rond de 100-300 euro?.

    Panasonic SC-PTX5


    http://www.kieskeurig.nl/product/FC56C3DCAE921D62C125735500505606.htm#
     
  13. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep voor de 360 heb je een optische nodig, en die zitten er dan ook twee op het decoder station. Dus is er ook nog een voor je PC. Als je eventjes op tweakers.net rond snuffelt kom je vanzelf wel het Teufel topic tegen.
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Was voor mij ook even graven en loeren op dvd.nl hoor :x Tijdje geleden eigenlijk dat ik me echt met films bezig heb gehouden, kijk ook niet zo veel meer. Vaker motor aan het rijden\o/

    SVS power zat. Zit alleen beetje met de akoestiek. 10 cm boven mijn hoofd is het laag alweer 2 keer zo krachtig. Verplaatsen van de sub zelfs is niet echt een oplossing (alswel mogelijkheid). Tevens was downfiring niet de meest logische keuze voor mijn kamer. De vloer beweegt goed mee. Staat nu op een zware tegel met daaronder een handdoek. Eigenlijk es ff een keer een Aurulexje regelen om te kijken of dat een beter resultaat geeft.

    Gr sjoerd
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Grappig. Ik heb ook een downfiring sub, doch een stuk minder krachtig en totaal niet vergelijkbaar met de SVS maar toch. Ik krijg hem niet lekker afgesteld. Daar moet ik mezelf maar eens mee bezig gaan houden denk ik. Goed om te horen dat hij je bevalt!
     
  16. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om deze te halen : Trust Speakers, SP-6250Z 5.1 Surround Speaker Set (http://www.gcshop.nl/product.php?id=6284)

    alleen om wat beter geluid te hebben dan nu en het hoeft niet over de top want zoveel geld heb ik nou ook weer niet :p

    maar ik vraag me af of ik em op mn 360 kan aansluiten aangezien die maar 1 gaatje heeft .
    En als dat kan vraag ik me af of ik em ook kan aansluiten op me 360 en pc en ertussen switchen
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Lees de startpost maar eens, dan kom je erachter dat je geen echt 5.1 surround sound zal krijgen. En je moet een verloopje hebben om van de rood/witte kabeltjes v.d. 360 1 groene te maken die dan in dat setje kan.

    Ik zou toch even doorsparen en dit trust setje laten voor wat het is.
     
  18. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    als het maar beetje surround is ben ik al blij :) of zou ik btr voor deze http://www.gcshop.nl/product.php?id=5922 kunnen gaan ?
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  20. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ke bedankt zal ff wat rondneuze op je link:), maar wat bdlde jj met niet egt 5.1? kan et nie vinden in de startpost
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina