1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat je niet gek maken met de term 1080p. Dit betekent alleen dan je de Yamaha kan gebruiken als HDMI splitter. De receiver kan geen Dolby True HD of DTS HD weergeven omdat er geen HDMI 1.3 poort aanwezig is.

    Even terug komen op jouw vraag.

    Heb zelf een RX-V540 reciever en gebruik 8ohm en 6ohm speakers.
    De front/center zijn 8ohm en de rearspeakers zijn 6ohm.

    Eigenlijk zijn de rearspeaker aan vervanging toe , maar wil eerst volgende maand de reciever gaan vervangen voor RX-V663 of RX-V863.
     
  2. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Rolopo: ik heb zelf ruim 2 jaar ervaring met de Logitech Z-2300 en kan niets anders zeggen dan dat er voor dat geld in mijn ogen geen betere speakerset verkrijgbaar is. Zware subwoofer en vooral ook veel middentonen. Effecten komen ook heel erg goed over. Als laatste wil ik even aangeven dat het volume van mijn set nooit boven de kwart komt en dat ik mijn volume moet bijregelen via de windows volumeregeling. Met andere woorden: geen gebrek aan geluid.
    Heb overigens zelf ook de soundstick beluisterd van Harman Kardon, maar die haalt het in mijn ogen niet bij deze set. De Z-2300 is gewoon een set met een enorm krachtig geluid wat ik zeker kan waarderen. Ronduit perfect! Hierbij wil ik overigens niet zeggen dat de Soundstick slecht is, bij lange na niet.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2008
  3. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste wil ik je bedanken voor je reactie. Ik ben echter blijven zitten met een paar vragen, dus bereid je maar voor :)

    Om te beginnen, is Dolby True HD en DTS HD een groot gemis? Het scheelt in ieder geval een hoop in de prijs.

    Daarnaast vond ik in eerste instantie belangrijk dat de versterker in ieder geval 1080p kon doorgeven en geen 1080i ervan maakte. Bovendien was het van belang dat het beschikte over 2 optical ins (xbox 360 en PC). Wat betreft geluid ben ik al tevreden met het "verouderde" surround sound, denk ik. Hoewel ik wel benieuwd ben naar jouw ervaring met Dolby True HD en DTS HD. Als jij zegt dat het een gigantische vooruitgang is dan ben ik bereid om het enigszins nog te overwegen.

    Het punt voor het uitzoeken van speakers is dat ik geen idee heb waar ik rekening mee moet houden. Als de versterker 105 Watt per speaker ondersteunt is het dan een vereiste dat de speakers <105 Watt zijn? Overigens heb ik niet kunnen achterhalen hoeveel ohm wordt ondersteund bij de betreffende receiver.

    Hopelijk overspoel ik je niet met vragen. :+


    Ronald
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de site van www.yamaha.nl kan je de gebruiksaanwijzing downloaden ;)
     
  5. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Okee bedankt:thumbs:
    Als ik binnenkort weer eens is een winkel kom zal ik wel ff testen:)
     
  6. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    • Minimum RMS Output Power for Front, Center, Surround
    [U.S.A. and Canada models]
    1 kHz, 0.9% THD, 8 Ω ................................................... 105 W
    [Other models]
    1 kHz, 0.9% THD, 6 Ω ................................................... 105 W
    • Maximum Power for Front, Center, Surround (JEITA)
    1 kHz, 10% THD, 6 Ω ....................................................... 130 W

    Uit de handleiding gehaald. MAW, de speakers moeten minimaal beschikken over 8 ohm en maximaal over 6 ohm als ik het goed begrijp? Anders gaan de speakers kapot ofzo?


    -EDIT- Je hebt me nu wel erg aan het twijfelen gemaakt. Op tweakers.net zei iemand dat je beter kan uitbreiden dan een nieuwe set kopen. Dus of een goede versterker kopen en tweedehands speakers of vice versa. Nu ben ik gaan kijken naar de prijs van Yamaha V663, die is 'slechts' 100 euro duurder dan de V463. Wat raad jij mij aan?
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2008
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Niemand die hier antwoord op kan geven?

    Ik gebruik nu de stereo-output van de tv, die link ik door naar de receiver. Op die manier komt het geluid van zowel films (losse HD-DVD speler) als games en normale tv ontvangst via de speakers. Alleen is de kwaliteit van de output van mijn tv niet van AAA kwaliteit, denk ik? Of zou het met een interlink wel goed moeten klinken? (gebruik nu een cheap-ass kabeltje).
     
  8. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Ow Ja hoe is ie eigenlijk voor films en games op de 360?
    Want ik ga um op me tv aansluiten en de 360 en pc ook weer naar tv.
    Of is er een betere manier?
     
  9. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je zeker dat het de Marantz PM-7002 is. Op de Marantz site staat deze namelijk niet vermeld. Voor het gemak heb ik maar even naar de aansluitingen gekeken van de PM-7001 en dit is alleen analoog (links en rechts). Volgens mij op de manier dat je hem nu aan hebt gesloten heb je de minste kans op synchonisatie problemen van beeld en geluid.
    Offtopic: @ Marius, ik had wat problemen met de site dus vandaar dat ik 2x hetzelfde berichtje heb gestuurd. Excuses hiervoor.
     
  10. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Rolopo: ik heb deze aan mijn computer hangen met een Creative Audigy 2 ZS Platinum geluidskaart. Hierbij zit een hoop software om effecten beter te laten klinken. Hierdoor lijkt het geluid te neigen naar die Bose 3-2-1 techniek. Al is het natuurlijk lang geen echt surround. Vooral de subwoofer zorgt ervoor dat bijvoorbeeld explosies echt impact hebben. Kleinigheidje is dat deze set THX gecertificeerd is, wat ook wel iets over de kwaliteit zegt.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen ervaring met de 360 met HDMI, maar heeft hij naast een HDMI aansluiting ook een stereo (wit/rood) geluidsuitgang?

    Volgens deze link heb je waarschijnlijk een audio adapter bij je 360 (elite?)ontvangen.

    [​IMG]

    Aan het plaatje te zien heeft deze, naast de optische uitgang, 2 analoge uitgangen. Je zou het geluid dan van de 360 rechtstreeks analoof op je versterker kunnen aansluiten ipv via je tv. Of optisch als je die hebt...
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  12. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb gewoon een standaard HDMI kabel gebruikt. Een optie is natuurlijk om te proberen mijn 360, PS3 én HD-XE1 allemaal via losse analoge uitgangen op de versterker aan te sluiten. En een eventuele toekomstige HD-PVR voor tv ontvangst ook nog. Maar dat worden weer zoveel kabels :)

    Ik weet eigenlijk ook niet hoe goed de analoge stereouitgang van mijn tv is. Aangezien ik alles via HDMI aanlever is het binnenkomende signaal prima. Maar hoe goed het uitgangssignaal via analoog is, vraag ik me af. Mijn XE1 weet ik zeker van dat het kwaliteits aansluitingen zijn en dat het echt een AAA kwaliteit product is.

    P.s. Daimler; je hebt gelijk het is de PM-7001. En de CD-6002. En de ST-6001 (om het allemaal makkelijk te maken :D). Zal PM checken.
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een 360, PS3 en een HDDVD speler en je speelt alles stereo? Voor muziek is stereo nog te begrijpen, maar voor gamen en films gaat er met 5.1 een wereld voor je open!
    Als je de beste audiokwaliteit wil, wil je zo min mogelijk onderbrekingen. Dus het geluid rechtstreeks op je versterker ipv via de tv. Puur persoonlijk uiteraard, maar ik zou in jou geval een receiver met HDMI-ingangen aanschaffen. Dan heb je slechts 3 kabels naar je receiver toen en eentje naar je tv.

    Dat zijn slechts 4 kabels, minder zullen het nooit worden ;)
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hier heb je helemaal gelijk in (reciever met HDMI ingangen, scheelt veel kabels). Maar voor mijn woonkamer heb ik gekozen voor stereogeluid. Je moet eens meemaken hoe goed muziek nu klinkt. Ontzettend veel detail, mooi ruimtelijk (al is de 'soundbubble' vrij klein door lastige plaatsingsmogelijkheden van de speakers), veel diepte in het geluid. We wilden geen gedoe met achterspeakers, plaatsen van sub, kabels wegwerken. Onze mooie hoekbank is nu de eyecatcher en niet rommelige speakers en kabels :) En daarbaast is het geluid op de bank echt fantastisch.

    Focus in de woonkamer is muziek luisteren, tv kijken, en nu nog even af en toe een filmpje. Gamen, films kijken, live dvd's kijken / luisteren en de tv series die we volgen gaan we straks allemaal in het dedicated HT doen, waar absoluut een 5.1 of mogelijk een 7.1 set komt. Hier gaan we de ruimte echt op bouwen, met veel betere akoestische mogelijkheden als de woonkamer. De ruimte is 7,5m lang en 3.30m breed, dus er moeten mogelijkheden genoeg zijn.

    Keuze is daarom bewust: stereo voor woonkamer, surround voor HT.
     
  15. SysanApse

    SysanApse Guest

    Het zal vast al eerder gevraagd zijn.
    Maar waar kan ik het beste voor gaan ?
    Een z5500 , of een Home cinema set met optical in ?
    Films kijken doe ik amper, gamen meestal.

    Kan ik die Z5500 ook op mn TV/DVD/PC aansluiten
    Heeft DIVX ook Dolby Surround ?
    Weet iemand een goedkope HCS met Optical In ?


    Mvg,
    Ocker
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2008
  16. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Divx kán volgens mij 5.1 geluid bevatten, maar dit zou dan helemaal afhankelijk moeten zijn van het filmbestand. Onder Divx versta ik overigens een .avi filmbestand. Vaak als er in zo'n filmbestand AC3 geluidsspoor in zit dan zou er surround geluid in moeten zitten.
    Volgens mij heeft tegenwoordig elke surround versterker al minimaal 1 optische ingang. Dit zou je heel gemakkelijk op kunnen zoeken in de handleiding van een desbetreffende set. Zo'n handleiding is altijd wel ergens van internet af te halen zijn.
    Zaken waar ze vaak wat goedkopere Home Theater systeempjes hebben (ook soms met losse componenten) zijn bijna elke reguliere electronicazaak, die overigens vaak een online shop hebben waar je al het een en ander kan bekijken met prijs erbij.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  17. koekroeck

    koekroeck Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

    ik heb het nog niet gevonden op xboxworld maar ik vraag mij af wat een goede 'home cinema' is. de welke kan je mij aanraden?

    ik heb iets gevonden: http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/234&cl=nl,nl . kijk ik weet niet hoe dat werkt maar voor 100 euro een 5.1 surround systeem is toch weinig geld.
    kan mij iemand uitleggen hoe die logitech verbonden word en is het wel goed genoeg?

    ps: mijn budget ligt maar rond de 100 euro:mad:
    kben nog maar 16 dusja een hardwerkende student;)
     
  18. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gehoord dat de Wii dolby Pro logic II signaal stuurt naar mijn surround setje.
    en mijn 360 stuurt Dolby digital geluid door.
    Is pro logic II wel echt 5.1 geluid? dus dat je ook dingen achter je hoort? of gewoon stereo verdeeld over 5 speakers en een subwoofer?
     
  19. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat stelt dus ongeveer niks voor...ik heb zelf Z-5400 gekocht via marktplaats, zoiets kan je beter doen, dus 2e hands qualitatief beter spul kopen dan voor hetzelfde geld iets te kopen wat eigenlijk niet om aan te horen is.

    Dit is wel een 5.1 set maar ondersteunt geen Doly Digital DTS en noem maar op. Deze maakt van een stereo bron een soort van surround-geluid...

    Hieronder een foto van mijn set...gekocht via marktplaats voor 132euro inclusief verzenden. Alles werkt perfect en is in nieuwstaat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    wie kan mij vertellen wat de goedkoopste manier is om het geluid van mijn xbox360 en ps3 alle twee via n optical kabel te laten lopen????, mijn sony reciever heeft maar 1 input
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina