1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Op die radio gaat het niet werken. het is een 2.1 set, en geen 5.1 set met optische ingang. je zult dus nieuwe speakers moeten kopen wil je echt goed geluid.
     
  2. ferheeskens

    ferheeskens Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
  4. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Startpost lezen?

    Iig, je kan beter voor dit setje gaan, dan voor het bovengenoemde "kruidvat" "surroundsetje".
     
  5. ferheeskens

    ferheeskens Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ben nuet van plan om een setje te kopen van 300 euro.
    achja. alles wat ik wil gaat dus weer niet lukken.

    Doei
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Rond de 150 euro moet je ook een homecinema set kunnen krijgen met een optische ingang hoor. Check even de media markt en vraag het daar aan een medewerker wat ze kunnen aanraden :)
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Probeer nu eerst je radio met bass speaker via de rode en witte tulpje aan te sluiten op je xbox, dan heb je al veel beter geluid. Kan je later altijd nog voor een surround set sparen. €300 uitgeven voor een surround is natuurlijk veels te veel geld voor iemand van jouw leeftijd. Dat komt later nog wel.

    De ellende bij de xbox met hdmi is dat je de AV ingang nodig hebt die precies boven de hdmi ingang zit, dat is dat bredere gat. Die amateurs bij Microsoft hebben deze ingangen zo dicht bij elkaar geplaatst, dat een componenten of vga kabel niet meer past als je er een hdmi kabel in hebt zitten.

    Hier zie je de kleine smalle hdmi uitgang en meteen daarboven de bredere AV uitgang. Die laatste heb je nodig voor het geluid.

    [​IMG]



    Je hebt hiervoor 2 mogelijkheden:

    -koop een audio dongle. Deze is smaller en past wèl boven de hdmi kabel.
    Helaas is deze nogal duur, €50, maar misschien kan je eentje 2de hands vinden.

    [​IMG]

    je ziet op de foto de 2 mogelijkheden die je hebt voor het aansluiten van geluid van je xbox. De rechter stekker gaat in de xbox. De optische voor surround (heel klein zwart vierkantje links van de rode en witte ingang, maar niet voor jou belangrijk) en de rood en witte tulpjes uitgang die naar jouw geluidsset moeten.


    -je kan ook een oude componentenkabel/vga kabel strippen. Zie hier hoe dit moet:
    http://www.chadledford.com/?p=50


    Nu past deze dus wel en kan je gewoon de rode en witte tulpjes gebruiken die in jou radio zitten. Ik had begrepen van jou dat deze konden worden aangesloten op je radioset?
    Het beeld gaat dan via hdmi naar de tv en uit de andere stekker komt het geluid. De beeldkabels van die 2de kabel gebruik je dus niet, alleen die voor het geluid.

    Hier zie je een gewone vga kabel voor de xbox. Als je deze zou strippen, dan stop je daarvan de AVstekker gewoon in de xbox. Dat is dus die rechtse stekker met de te dikke plastic kap erom, die jij dan eraf heb gewrikt.
    Je doet de vga dan niet in je tv, maar je gebruikt alleen dat rode en witte tulpje en die stop je dan in je geluidsset

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  8. bren-gamegear

    bren-gamegear Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of het nog relevant is, maar de Tritton AX360 wordt volledig vervangen door de AXPro, dat zal dus ook deels het prijsverschil verklaren.

    Nog een belangrijk verschil (maar niet voor Xbox gamers) is dat de AX360 standaard geen voice com. bij de PS3 ondersteunde, dat is nu bij de PS3 opgelost via een ingebouwde soundcard in de soundbox die je dan via de usb kabel kan inpluggen.

    Mocht er iemand meer info willen over de AX Pro, ik heb hem liggen (en ook een xbox), dan mag je dus gerust een PM sturen.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  9. ferheeskens

    ferheeskens Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0

    BEDANKT! Daar heb ik wat aan!
    Hier ga ik mee aan de slag
     
  10. Binkie

    Binkie Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eigenlijk een vraagje die niet over gamen gaat maar wel over mijn surround set.
    Ik dacht dat ik deze het beste hier kon stellen.

    Ik heb hier thuis een logitech z 5500 staan maar nu heb ik nog een losse platenspeler liggen die ik hier graag op aan zou willen sluiten...

    De kabel die hier bij zit is een standaard rood wit tulp maar nu is mijn vraag wat ik hier voor nodig heb om de platenspeler op de surroundset aan te sluiten


    Alvast bedankt

    Grtz Binkie
     
  11. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom heeft de vga stekker geen optical out?
    is daar n reden voor?
    eigenlijk wel jammer, maar hoor je of merk je veel verschil tussen rood wit (tulp) en optical?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De VGA-kabel van Microsoft heeft wel een optical out !!!
    Heb zelf jaren met deze kabel gegamed.
     
  13. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt melbuuln, moet ik toch s beter kijken. vandaag (zondag) ff naar vleuten naar de zwarte markt kijken of ze m daar hebben liggen
    ik heb maar 2 hdmi inputs aan de achterkant, en 1 aan de VOORKANT maar dat ziet er niet uit (daar heeft panasonic niet echt over nagedacht) maar gelukig zit er n vga input aan de achterkant
    kan ik die 3 hdmi inputs gebruiken voor de dvd recorder en 1 voor de panasonic blu-ray speler
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De optical out van de VGA zit net als bij de Component-kabel op de stekker.
     
  15. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    heb vandaag n vga kabel gehaald in vleuten op de zwarte markt voor 15 euro
    zo ff kijken of dat verschil maakt met n hdmi kabel
     
  16. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoppa ik hoef geen 5 losse boxen te hebben om een goed surround system te hebben! Ik heb de Astro A40!!

    Een $199.95 dure headset van Astro Gaming..! Met Dolby 5.1 Surround..!

    Black:
    [​IMG]
    White:
    [​IMG]

    Meerdere headsets op 1 computer!!
    [​IMG]

    Customization
    Je kan best wel veel veranderen aan je headset:

    - Kapjes
    bijvoorbeeld om je eigen clan te promoten.
    - Microfoon
    - Dolby Digital Mixamp
    - TOS Optical Cable

    Informatie
    Everything you need to game like a pro.

    The Astro A40 Audio System combines crystal-clear voice communication with pinpoint-accurate 5.1 Dolby Digital and Dolby Headphone surround utilizing the most user-configurable headset on the planet.

    In addition to the A40 Headset's removable speaker tags (which are high-quality collectibles in their own right), you'll find a completely user-configurable microphone boom. It attaches to either side -- or removes completely for solo gaming and music sessions.

    The A40 Audio System includes the external A40 MixAmp, providing Xbox and Xbox 360 users with combined voice and game sound -- ideal for tournament play and discrete "midnight gaming" sessions. A discrete game/voice balance control enables you to find the ideal in-game setting.

    PC Gamers benefit as well, by offloading surround decoding and voice communication duties to the A40 system. Combine multiple A40 MixAmps and you'll be provided a private, hands-free, full-duplex voice communication channel -- much higher-quality than VoIP systems, with zero network and system lag.

    Every A40 MixAmp is daisy-chainable, and each comes complete with everything you need to connect the built-in voice communication feature of multiple MixAmps.

    The A40 Audio System gives in-person teams the competitive edge by selectable/mutable Xbox Live communication while maintaining a dedicated, private chat channel when daisy-chained.

    The A40 Headset comes with a quick-disconnect cable and multiple ends: an A40 MixAmp cable (also compatible with portable audio players), and a standard dual-jack PC connector with in-line volume and mute control.

    Inject your games with your own soundtrack. Connect your mp3 player through the mixer itself with the included cable. Free up valuable system resources, and put your music within arm's reach.

    Bronnen: www.astrogaming.com
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2009
  17. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets koop ik over een aantal maanden ook nog bij mijn huidige set(Onkyo 706, sony s350, jbl scs 178.) voor in de late uurtjes, zodat ik alsnog ongestoord films kan kijken en gamen.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb zo'n sharkoon X-tatic 5.1 ,.. en moet eerlijk zeggen dat ik m zelden gebruik. Achteraf had ik misschien liever een goede stereo koptelefoon gehad, het surround effect is (iig in de xtatic) niet heel overtuigend.


    Ik heb een vervelend probleempje met t geluid van mn 360, als ik kies voor geluid via optical dan valt het heel vaak even kort weg,.. ik heb al een andere AV kabel geprobeerd maar dat helpt niks. Dus maar een nieuwe optische kabel besteld bij allekabels.nl. als dat niet werkt zijn mijn ideeen een beetje op.
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb nu de AXPro van tritton, die is wel heel erg fijn! ook met verwijderbare oorkappen alleen die zijn nog niet te koop:mad:
    voor de rest erg goed geluid tot nu toe!
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Graag gedaan. Laat ff weten of het is gelukt!


    Een Panasonic plasma accepteert geen 1080p over vga of componenten, denk daaraan!
    De plasma via hdmi op 1080p geeft een mooier beeld, desnoods koop je een hdmi switch voor €40. Dan heb je meteen meerdere hdmi inputs.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina