1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binkie

    Binkie Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eigenlijk een vraagje die niet over gamen gaat maar wel over mijn surround set.
    Ik dacht dat ik deze het beste hier kon stellen.

    Ik heb hier thuis een logitech z 5500 staan maar nu heb ik nog een losse platenspeler liggen die ik hier graag op aan zou willen sluiten...

    De kabel die hier bij zit is een standaard rood wit tulp maar nu is mijn vraag wat ik hier voor nodig heb om de platenspeler op de surroundset aan te sluiten


    Alvast bedankt

    Grtz Binkie
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kijk, hier hebben we wat aan! ;)

    Helemaal top.:thumbs:
     
  3. gunmaster

    gunmaster Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil de Logitech X-540 gaan kopen.
    Hoe moet ik deze aansluiten op mijn xbox 360(met hdmi)?en zitten alle kabels die ik nodig heb al bij de Logitech X-540?
    Is dit een goede speakerset of kan ik beter een andere kiezen die in dezelde prijsklasse ligt?
     
  4. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan dit plaatje is goed te zien dat je met een rood&witte tulp aansluiting heel ver komt:

    [​IMG]
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Volgens mij heb je bijzonder weinig aan deze set, aangezien er helemaal geen optical in en al helemaal geen hdmi input is.
    http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/logitech/x-540/specificaties/263128/

    Je kunt dan alleen stereogeluid krijgen over de luidsprekers maar geen surround. Er zit een 3.5mm minijack op en dan kan je de rode en witte stereoplugjes in een verloopje pluggen en dan heb je dus stereo uit alle speakers.

    Als je 5.1 surround wilt gamen heb je een optical input nodig of een receiver met hdmi input. Ik heb het hierboven net helemaal zitten uitleggen.

    Die Z5500 van Logitech kan dit wel want deze heeft een optical input.

    http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/logitech/z-5500/specificaties/263151/


    Dit is een mooie home cinemaset van Onkyo met hdmi inputs en outputs. Deze heeft meerdere hdmi inputs, maar hij laat de audio van deze hdmi niet horen over de speakers Hiervoor moet je ook een optische kabel inpluggen. Is wel weer iets duurder natuurlijk, maar zelfs een audio-delay zit erop voor als je last hebt van lipsync problemen.
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/ht-s5105/specificaties/287215/

    http://www.bcc.nl/geluid;pgid=MmHIM...ftOF-;sid=m51HOibnL4dxQW9RBAkpN44nQtgZPhKG70c €300 bij de BCC

    Receivers die meerdere hdmi inputs hebben die ook nog het geluid laten horen, zijn nog duurder. Receivers die dan ook nog Dolby true hd en DTS HD laten horen kosten nog meer. Mn Onkyo 606 kan dit bijvoorbeeld.

    Kijk dus vooral naar de aansluitingen. De logitech x 540 is dus nutteloos
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2009
  6. Pretender

    Pretender Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een update.
    Van de week naar Smits geweest (waar we de luidsprekers en receiver gekocht hebben), we hadden namelijk telefoon en een kaartje gehad dat alle spullen binnen waren, echter hebben we het tv meubel nog niet binnen.
    We willen echt graag de boel installeren e.d. maar ik zie er weinig voor om eerst nu alles aan te sluiten en straks met de nieuwe tv meubel het nog een keer te mogen doen. Op de tv meubel zit max. 10 werkdagen levertijd en we hebben deze afgelopen zaterdag besteld……
    Dus met Smits overlegt of het een probleem was dat de spullen nog even bij hun bleven staan. Gelukkig was dit geen probleem.
    We hadden nog wel even uitgerekend hoeveel kabel we nodig hadden etc. dus deze ook maar gelijk erbij besteld:
    - 2x AudioQuest HDMI (2 mtr en 1 mtr)
    - 28 meter Ixos luidsprekerkabel
    - 10 banaanstekkers voor aan de luidsprekers, misschien nog 10 voor de receiver aansluiting
    - subwooferkabel

    Pffff, wat een geld ook weer he. Gelukkig kregen we op het hele kabel gebeuren 20% korting.

    Nog even gepraat over de nieuwe Samsung Plasma’s en Panasonic Plasma’s die eraan komen, want we willen over een paar maanden ook de 37’’ HD ready LCD vervangen voor een 50’’ Full HD Plasma. Ook een brochure meegekregen van de aankomende Panasonic’s, ziet er erg mooi uit!!

    Zoals het er nu uitziet gaan we voor de Panasonic Viera V10
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb hier een een kapitaal aan analoge-kabels liggen achter het meubel.
    Kon bij de Sony SACD-speler alleen gebruik maken van de 5.1 uitgang en dus moest ik 3x2 "digitale" coax-kabels kopen.
    Daarbij kwam nog een "digitale" coax-kabel naar naar mijn Subwoofer.
    Achter mijn meubel ligt een een spaghetti aan kabels , ik krijg ze niet netjes weg gewerkt.
    Kabelgoten werken bij mijn niet omdat ik regelmatig de apparaten van plaatst verwissel.
    Gelukkig heb ik inmiddels veel kabels kunnen vervangen door HDMI \o/

    Vanmiddag even langs de hifi-boer en kijken naar de Onkyo 706 of 806.
    Voorkeur gaat naar de 806 met zijn 5 HDMI ingangen.

    Als hij dat setje wil gebruiken voor de Xbox360 dan heeft er er totaal NIETS aan.
    Deze zetjes zijn alleen geschikt voor een pc/laptop met een analoge 5.1 uitgang.

    Voor de Xbox360 MOET een set minimaal een optische ingang hebben.
    Bijvoorbeeld de Logitech Z-5500
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Denk niet dat t gaat werken. Je hebt n versterker met phono ingang nodig.
    De platenspeler vereist een andere versterking. Dit heeft te maken dat vooral de bass extra versterkt moet worden vanwege de persing vd plaat.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2009
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een platenspeler heeft geen eigen ingebouwde versterker , het elektrische signaal die van de naald afkomt is daardoor veelste zwak.
    Daarbij komt ook nog eens dat het elektrische signaal van een platenspeler heel anders is dan van bijvoorbeeld een cd-speler.

    Er zijn voor-versterkers te koop die je tussen platenspeler en versterker zet !!
     
  10. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Is het mogelijk om het volgende te doen:
    X306 - TV - Surround. Hoe moet ik dit doen?
    Van componente kabels, welke moet ik op de surround aansluiten?
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Het kan wel en het kan niet ;)

    Je kan het geluid van je tv naar een surround sturen (mits de tv n audio out heeft zoals rood/wit stereo out of een optische out) maar dit is dan geen surround!
    Misschien kan je set t stereogeluid over al je speakers sturen maar t is geen surround.

    Het type kabel ligt aan de audio out-type vd tv: rood/witte stereo tulpjes; 3.5mm minijack;optische kabel.

    Het beste is meestal om de audio direct naar je surround te sturen, maar je zal wel n xbox met hdmi hebben terwijl je surround geen hdmi in heeft?
    Of is het anders?

    Wat voor xbox/kabels gebruik je en welke surrounset/inputs heb je?
    Lees op de vorige bladzijde naar de uitleg hoe je de surround aansluit.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2009
  12. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nooit heel erg onder de indruk geweest van het geluid van mijn tv. nu dacht ik eraan om er andere boxen op aan te sluiten. geen 5.1 setje, maar gewoon iets goedkopers. onder de 50 euro.

    http://www.consumer.philips.com/con...nguage_nl/_productid_32PFL3403_12_NL_CONSUMER

    =mijn tv. verder heb ik een xbox elite.

    nu heb ik al gekeken naar aansluiting op mn tv en ik zie zo'n rode en zo'n witte ingang waar audio bij staat.

    welk setje raden jullie me aan?
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wees er in ieder geval zeker van dat die rode en witte audioaansluiting van je tv ook daadwerkelijk een uitgang/audio out is en geen ingang.

    Koop n setje die je op de tv kunt aansluiten en dus met zulke kabels.
    Een xbox geeft geluid door hdmi/optische kabel en rood/witte tulpjes.
    Lees de vorige blz om te zien hoe je dit moet doen.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb geen audio uitgang dan kan je meestal ook de audio-uit van de Scart gebruiken.
    Je moet dan alleen zo'n scart-blokje kopen.

    [​IMG]
     
  15. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    die rode, witte en gele heb ik al aan de zijkant van mn tv zitten.

    maar welk geluidssetje geeft goed geluid om mee te gamen onder de 50 euro?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die aansluitingen zijn niet geschikt voor het aansluiten van luidsprekers.
    Dat is namelijk een audio ingang !!!
     
  17. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ingang uit gang...wattufuk?

    bij mn elite zat ook zo'n stekker met een rode en een witte ingang/uitgang. die andere kant van die stekker past in mn xbox. zou dit 'm zijn?
     
  18. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik gebruik component voor me xbox.
    En me surrountsed heeft rood en wit, digital out en S-video
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2009
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kijk ff op de vorige pagina's, daar hebben we precies uitgelegd hoe je n xbox met hdmi toch kan aansluiten op een geluidsset zonder hdmi.

    Ingang/uitgang:

    Verschillende tv's hebben verschillende audio-aansluitingen en sommige tv's hebben helemaal geen externe aansluitingen voor audio. De tv kan natuurlijk wel audio ontvangen door de scart of hdmi en bij componenten zitten ook de rood/witte tulpjes.

    Je tv kan een audio-in hebben. Hiermee kan je het geluid van bijv een pc/xbox/dvd etc aansluiten zodat je het geluid hiervan uit de speakers van je tv kunt horen.

    Een tv kan ook een audio-out hebben, zodat je de tv op n audioset kan aansluiten en dus het geluid van de tv kan afspelen door wat betere speakers.
    Dit kan zijn dmv rood/witte tulpjes; 3.5mm mini-jack of een optische uitgang.

    Sommige tv's hebben alleen audio-in, sommige alleen audio-out, sommige hebben beide en andere hebben geen van allen.
     
  20. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Bestaat er ook een kabel om de rood/witte tulp kabel te kunnen verlengen. Want mijn xbox kabel haalt het niet naar mijn home cinema setje...

    Heb het al, Male- female kabel.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina