1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stem op Dead Space. In 1 woord: ge-wel-dig!
     
  2. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Sommige spellen hebben geen ondersteuning? Zoals Guitar hero World tour, maar dat snap ik wel ;)

    Bij Gears of War is het echt vet.
     
  3. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hebben alle spellen ondersteuning voor DD5.1. Bij Guitar Hero hoor je dat het applaus voornamelijk uit de achterspeakers komt. En als je met z'n 2en aan het spelen bent hoort de linkerspeler zijn noten uit de linkerspeaker komen en de recterspeler uit de rechterspeaker. Je hoort het vooral goed als je een non-pro face-off doet. Maar goed dat laatste heb je met stereogeluid ook volgens mij.

    Het is inderdaad zo dat sommige games meer waarde halen uit 5.1 dan andere. Maar dat lijkt me vrij logisch.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2009
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    tis hetzelfde als met graphics toch, het is maar net hoeveel moeite een ontwikkelaar doet om alles uit de kast te halen. Ik vind de meeste 360 spellen prima klinken maar er zijn er echt wel een paar die boven de rest uitsteken zoals Dead Space, COD5, Mass Effect ,Bioshock en BF:Bad Company
     
  5. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    COD5 en Battlefield (zowel Bad Company als 1943 ) klinken inderdaad echt waanzinnig in 5.1. Zal straks 's Mass Effect opstarten, heb die nog niet gespeeld in 5.1 :+
     
  7. RicoBoy

    RicoBoy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik wil z.s.m een 5.1 setje gaan kopen. Ik zit nog te twijfelen tussen een 5.1 Headset of speakerset. Als ik een speakerset zou nemen, welke raden jullie me aan? Hoorde iets over een Logitech Z serie, o.d. Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Het liefste wel een set waar er niet teveel kabels aan de pas komen!
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Logitech Z-5500.
     
  9. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is je budget? Er zijn zat 5.1 sets.
     
  10. RicoBoy

    RicoBoy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Logitech Z-5500 zou een mooie zijn inderdaad. Had ik al eens naar gekeken. Alleen, vroeg me dan af... of het nuttig is zoiets in een slaapkamer te installeren. Aangezien m'n tv niet in het midden van de muur staat, maar in de hoek, etc. Maar, zit wel zwaar te overwegen hem te bestellen. Denk dat een 5.1 setje m'n games wel wat leuker laat beleven!
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    TV in een hoek is echt geen probleem hoor.
    Centerje ervoor, de frontjes links en rechts, de achters links en rechts achter, en gaan met die banaan.

    Heb zelf ook 3+ jaar in die setup gedraaid met de Z-5500.

    Supersetje voor dat geld, absoluut.
     
  12. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hoeft geen probleem te zijn met een TV in de hoek, maar het kan natuurlijk altijd (met een TV tegen een rechte muur trouwens ook, alleen is de kans dan net iets kleiner). Bekijk je kamer gewoon eens goed en bedenk dan waar je de speakers neer wil gaan zetten of op wil gaan hangen. En bedenk ook hoe je de kabels zou moeten trekken. Als je daar geen obstakels ziet dan zijn die er veel kans ook niet.

    Over de Z-series van Logitech: Voor dat geld (€240) is er -zeker voor consoles met alleen SPDIF of hdmi passthrough out- niks beters te krijgen. Lager kun je eigenlijk niet gaan zitten (je hebt nu eenmaal een decoder nodig), tenzij je nog ergens een Creative Inspire T5700 of GD580 ofzo op de kop kunt tikken. En als je betere kwaliteit wilt kom je bij de echte receivers + echte luidsprekers uit (Onkyo, Denon, etc). En dan ben je een stuk duurder uit.

    Maat dat laatste moet je alleen doen als je grotere ruimtes hebt die je moet vullen en/of je wat audiofiele trekjes hebt. Voor films en games is de Z-5500 echt perfect, maar qua muziek ben je toch net beter af met het echte spul. Laat er overigens geen misverstand over bestaan: de Z-5500 is nog altijd king of the hill op het gebied van PC-speakersets en kan best meekomen met een aantal luidsprekers. Het hij is zeker niet slecht op het gebied van muziek; hij is gewoon niet zo goed als de apparatuur waarvoor je alles bij elkaar meestal op z'n minst €600 kwijt bent en dan let je nog heel erg op de centen.

    Samenvattend: er zijn hogere klasses, maar in zijn klasse is de Z-5500 absoluut fenomenaal.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
  13. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus als je een GD580 hebt kan je ook andere speakers ( rear/front en side ) der aansluiten?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom zou dat niet kunnen.
    De stekker die aan de speaker zit zijn gewoon te koop bij het onderdelenhuis.
    Daar kan je meteen een een aantal meters nieuwe luidsprekerkabel kopen.
     
  15. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup. Zolang je maar passieve(!) luidsprekers aansluit zal het best lukken. Het enige wat je heel misschien niet zo maar kunt vervangen is de subwoofer. Ik weet niet hoe dat bij jouw setje zit maar bij de Z-5500 zit de naversterker in de subwoofer. En je kunt de receiver ook niet zomaar vervangen (bij de Z-5500) omdat er volgens mij een proprietary D-SUB connectie loopt tussen de receiver en de woofer/naversterker.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat klopt. :)
     
  17. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo toch maar besloten om de Logitech Z-5500 aan te schaffen voor mijn nieuwe kamertje in utrecht..
    Voor 240 euro kon ik hem niet laten staan ;)

    Nu heb ik alleen 1 vraagje die jullie misschien kunnen beantwoorden.
    De z5500 heeft maar 1 aansluiting voor optical en ik wil hier graag mijn ps3,asus o!play en xbox360 op aansluiten als het even kan..

    Heeft iemand ervaring met een optical switch? heeft dit invloed op de kwaliteit van het geluid?
    En weten jullie een plek in nederland waar ik ze kan kopen? ik heb al even zitten zoeken maar kon hem zo snel nergens online vinden..
     
  18. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
  19. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0

    voor 600 heb je miss alleen een goede versteker. dan komen je boxen er nog bij. Voor 1000 euro kun je wel leuke setjes kopen het is alleen wat de gek er voor geeft.;) heb zelf de pioneer 1018 versterker gekocht. Gekocht voor 500 euro en vele malen beter dan onkyo's voor hetzelfde bedrag.
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb 'm van Graveheart over gekocht die er jaren plezier van heeft gehad. Even op Google zoeken, dan vind je wel een verkoper.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina