1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Een tijdje geleden heeft Marx een setje voor je opgenoemd welke rond de prijs van mij 600 a 800 euro zou komen. Alleen is dit nu te komen vervallen en is mn prijs nu ongeveer 1000 euro.

    - Het gaat om een slaapkamer, maar misschien dat ik volgend jaar op me eigen wil gaan wonen en dan moet ie ook goed voor in de huiskamer zijn. Misschien dat ik dan ook een expert wil inhuren, om alles te optimaliseren voor een perfect geluid. (weet zo ff niet hoe dat heet)

    - De volgende apparatuur wil ik erop aansluiten

    Xbox 360 elite - Popcorn Hour C-200 (komt 1ste week aug) Samsung BDP 1500 blu ray

    - Weet je ook gelijk een goeie winkel en die ook wel een mooi prijsje zouden willen maken. (blijf toch een nederlander)

    Alvast bedankt.
     
  2. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
  3. Aerschtuner

    Aerschtuner Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kun je ook gebruiken om een van je consoles erop aan te sluiten:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1426/Converter.html
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  5. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    thnx :D heb er 1 gevonden bij nedis voor 4 euro though ;)

    [​IMG]

    meteen besteld met 3 kabels van 1m voor 2 euro ps ;)
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou dat zal wel meevallen hoor.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag eindelijk mijn nieuwe Blu-ray speler gekregen en eindelijk staat er DTS-HD Master in het display van de Onkyo \o/
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Is het nu een wezenlijk groot verschil? Normaal DTS of DTS-HD? Of zijn het vooral de details die je beter hoort bij DTS-HD.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    DTS-HD klinkt nog voller dan normaal DTS.
    DTS is net als DD5.1 gecomprimeerd , maar DTS-HD MAster is vergelijkbaar met de originele Studio track.

    De PS3 is een hele mooie en snelle Blu-ray speler , enige minpuntje is dat de PS3 alles in PCM naar de versterker stuurt.
    Als ik de DTS-HD inschakelde dat stond in de display van de Onkyo Dolby EX :mad:
    En hier stoorde ik me behoorlijk aan.

    Heb de Sony nu zo ingesteld dat het de audio-signalen onbewerkt naar de Onkyo stuurt.
    Krijg nu eindelijk Dolby TrueHD of DTS-HD MA op het display.
    Bij het DTS signaal brand nu ook het rode DTS ledje !!
     
  10. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    DTS-HD MA is net als Dolby TrueHD (MLP) lossless, wat wil zeggen dat het een bit-for-bit representatie van de originele studio master. Daarnaast biedt het ruimte voor 2 extra kanalen (7.1) en een hogere sample rate (192kHz is stereo en 96kHz in 7.1, as opposed to 48kHz voor alle Dolby Digital en de meeste DTS tracks).

    Of het de moeite waard is hang voornamelijk af van de equipment en van de persoon. Maar ach, er is ruimte voor dus waarom zouden we ook stil blijven staan bij gewoon DTS of DD?

    Dolby EX betekent volgens mij dat je receiver een 5.1 soundtrack ontving welke werd geupmixed naar 6.1 of 7.1. En dat is inderdaad niet de bedoeling; niet als er een native 7.1 track op staat in ieder geval.

    Maar daarmee wil dat zeker niet zeggen dat het erg is dat de PS3 alleen LPCM uitstuurt. Immers, de LPCM bitstream is 100% transparant aan de TrueHD/DTS-MA bitstream die op de schijf staat. En elke receiver kan gewoon 7.1 LPCM aan over hdmi (1.:cool:.

    Dus waarschijnijk ging er iets mis (wss aan de kant van de PS:cool: waardoor de DTS core bitstream werd gedecodeerd (dus 5.1) naar LPCM en werd doorgestuurd naar de receiver. En dát is volgens mij het probleem (DTS core ipv DTS-MA als bron voor LPCM), niet LPCM op zich.

    Sterker nog, ik zie geen nadelen van het feit dat de PS3 alles decodeert naar LPCM. Dat is alleen maar een zegen voor degene onder ons die een hdmi capable receiver hebben zonder DTS-HD Master Audio of Dolby TrueHD decoder. Want zoals ik al zei: in de stap van DTS-MA/TrueHD -> LPCM gaat geen kwaliteit verloren.

    Zie ook: http://blog.webjak.net/2008/03/01/dolby-truehd-and-dts-hd-ma-on-ps3/. Een loser die perse het DTS-MA of TrueHD lampje wil zien branden ook al is de gedecodeerde LPCM 100% transparant.

    edit: het lijkt erop dat DTS-HD -> LPCM decoding aanvankelijk niet kon met de PS3 maar na een update van 2008 kan dit wel gewoon. Dus wellicht stammen jouw problemen nog uit het pre-update tijdperk :).
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hoort mij dan ook niet klagen over de geluidskwaliteit van de PS3.
    Als ik naar DTS-HD MA luister dan wil ik dit ook op het display hebben van de versterker en geen Dolby EX.

    Voor games en SACD gebruik ik de PS3 en voor dvd/Blu-ray de Sony BDP-S350.
     
  12. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei: Dolby (Digital) EX is upmixed DD5.1 en dat wil je niet. Maar wat maakt het nu uit of er een lampje op de receiver brandt als het geluid 100% identiek is?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb mij een 1,5 maand geleden een nieuwe Dolby TrueHD en DTS-HD reciever gekocht en dan WIL ik dat ook op het display hebben.
     
  14. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha... 7.1 LPCM is anders vele malen cooler dan TrueHD of DTS-HD Master. Dat weet je toch wel? DTS-MA en TrueHD zijn namelijk compressed en compressie is voor sukkels! Ik zou Onkyo bellen en eisen dat ze een lampje voor multichannel LPCM inbouwen! :+
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  15. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Mijn meisje zoekt een goede en goedkope (50 eu) geluidsset (2.1) Voor op de kamer, met laptop Heeft iemand een tip voor een leuk setje? Zag zelf al de Logitech Z-4, maar die is iets wat duurder....

    Kon geen draad vinden in het PC hardware gedeelte :9
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Logitech = win
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet je wel een echte 7.1 LPCM signaal hebben en niet een 7.1 DTS-HD MA dat door de PS3 is omgezet naar 7.1 LPCM.

    Onkyo heeft overal aangedacht naast icoontjes voor Dolby TrueHD en DTS-HD MSTR is er ook een PCM Mulcti CH icoontje aanwezig !!

    De Blu-ray speler staat hier nu zo ingesteld dat het de audio-track onbewerkt naar de Onkyo stuurt.
     
  19. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt niet uit. Als de LPCM track van dezelfde master komt als de DTS-MA track, zal de geconverteerde DTS-MA track precies hetzelfde klinken als eentje die direct van de master komt. DTS-HD MA en TrueHD zijn beide heel erg kort door de bocht gewoon een soort zip. dus het maakt in principe niet uit of je nu die zip of het uitgepakte bestand op het schijfje zet.

    Komop zeg, het is een lampje/beetje tekst. Waar gaat het over...

    Persoonlijk zou ik het wel een goed idee vinden om TrueHD en DTS-MA in de toekomst helemaal te dumpen. Waarom veel geld betalen voor encoders, decoders, logo's en overige licentiegelden als het ook gratis kan (LPCM)? Want dit wordt allemaal mooi doorbelast aan de consument hoor. Zonder Dolby en DTS kunnen we eenvoudigere en daardoor stabielere en goedkopere apparatuur maken. DTS en Dolby zijn vooral nuttig omdat multichannel LPCM niet over S/PDIF past en opslagruimte toch nog wel enigszins een concern is. Maar in de toekomst is dat niet langer het geval.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2009
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jj maakt er een gigantisch probleem er van , niet ik :mad:

    Ik wil dat de naam van de gekozen audio-track ook op het display staat van mijn versterker.
    Wat is daar in vredesnaam verkeerd aan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina