1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
  2. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Poeh, als je bij voorbaat al 1 of meerdere optische ingangen tekort komt zou ik me nog maar eens goed achter de oren krabben alvorens de Z-5500 aan te schaffen. Niet dat zo'n splitter niet goed werkt ofzo, maar het is gewoon niet handig.

    Je moet je ook bedenken dat de Z-5500 uit 2005 of 2006 stamt. De kwaliteit is daardoor natuurlijk niet slechter, maar de toekomst is toch echt hdmi en lpcm/truehd/dts-ma. Nu is het wel zo dat de X360 toch geen HD audio ondersteunt, maar persoonlijk zou ik het anno 2009/2010 zonde vinden van het geld om een set aan te schaffen welke géén hdmi heeft en slechts 1 optical in.

    Maar goed, misschien is/zijn jouw situatie/budget/eisen anders dan dat van mij. Ik geef je slechts mijn persoonlijke mening :). Voor kleinere ruimtes voldoet de Z-5500 prima en veel mensen horen toch weinig verschil tussen DTS/DD en lossless geluid.
     
  3. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet zo'n audiofiel en heb ook niet zoveel geld te besteden als 16-jarige. Ik kan ook de Z-5500 tegen een aardige prijs krijgen. En zoals je al zegt wil ik 'm alleen in een kleinere ruimte gebruiken.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Z-5500 voldoet perfect voor jouw eisen.

    Nog even terug komen op de optische kabel.

    Koop kabel zoals op de onderste foto niet , de plastic toslink stekkers zijn behoorlijk slecht.
    De stekkers laten spontaan los.

    [​IMG]
     
  5. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die dingen gebruik ik ook :thumbs:

    Iemand ervaring met deze ronde optische-kabels.
    [​IMG]
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De vierkante versies daarvan blijven beter zitten.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bovendien heb je dan geen last van kringen op je tafel? :lol:
     
  9. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Laatst bewerkt: 12 sep 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Haha, nee dus :+
    Ben zo als je ziet echt een noob in dit gebied :p

    EDIT:

    Oja, ik zoek er een voor de xbox 360
     
  12. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijf verre van de Logitech X-whatever. Zeker voor die belachelijke, asociaal hoge prijs. Sowieso gaat die niet werken op de Xbox 360 (niet in echt surround). Je hebt een setje nodig met Dolby Digital en DTS decoder (en een digitale ingang).

    Je kunt beter proberen een tweedehands Z-680 / Z-5400 op de kop te tikken. Of misschien vind je ergens nog wel een goedkoop home-cinema setje.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2009
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Okie.
    Nu ben ik deze tegen gekomen op marktplaats: link
    Maar volgens mij is dit zonder alle kabels, dus welke kabels zou ik er dan nog bij moeten kopen en hoe duur is dat totaal?
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij heb ik die foto hier op het forum ook al gezien, kan het zijn dat deze ook in de xbazar staat?

    en je moet even vragen wat er bij zit qua kabels en hoe je het aan wilt sluiten, dan kunnen wij zeggen of je nog kabels nodig hebt
     
  15. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Laatst bewerkt: 12 sep 2009
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als dat het enige is heb je volgen mj aan 1 optische kabel genoeg (ga ervan uit dat alle speakerkabels er wel gewoon bij zitten)

    die kosten in de winkel zo'n €15 en online krijg je ze voor ongeveer een tientje (dan heb je er 1 van een meter lengte)
     
  17. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik had al m'n twijfels of m'n subwoofer goed werkte en heb hem meerdere keren opnieuw aangesloten. Nou viel me vandaag opeens op dat halverwege een film het lichtje op m'n subwoofer van rood naar blauw ging. Is het zo dat hij alleen naar blauw gaat als er bass is en dat hij anders op standby staat? Of is er gewoon iets mis met m'n set? (hij is van Onkyo btw)
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    lijkt mij dat als je een film zit te kijken in 5.1 of een ander surround format dat je sub altijd actief moet zijn. Misschien is je switch niet helemaal lekker? Zit er een knopje achterop de switch om hem gewoon altijd actief te hebben?
     
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ehm switch? Hij zit gewoon direct op m'n versterker aangesloten.
     
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Kan je geen test doen met je systeem? Met me Z-5500 kan ik dat namelijk wel. En anders doe is een goed trance nummer op je geluidssysteem met veel bass, weet je zo of hij na behoren werkt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina