1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha Ha ok! no prob! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2008
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, iemand hier toevallig interesse in een BK Monolith?:p Ik ga 'm verkopen om budget vrij te maken voor een nieuwe projector. Daarna hoop ik een SVS Ultra of een Velodyne te kunnen neerzetten op m'n kamer, maar dat zal nog wel heeeeeel lang duren:+.

    Kijk voor verdere info maar hier.
     
  3. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort een mooi geluidssetje gaan aanschaffen voor in mijn kamer. Ik heb de startpost goed doorgelezen, maar ik begreep het niet helemaal.

    Wat ik zoek is gewoon mooi geluid voor maximaal €200. Ik wil er mijn Xbox via HDMI op aansluiten (kan dat ?) en verder als het kan mijn pc ook. Weten jullie misschien een veel verkocht setje voor die prijs?
     
  4. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope. Als je leuk geluid wilt misschien mogelijk maar mooi geluid denk ik niet. Ik zou een iets hoger budget proberen en dan langzaam de set uitbreiden. Zo hoef je het niet snel te vervangen en gaat het waarschijnlijk veel langer mee omdat je het steeds kan verbeter in de loop der jaren. Mooi geluid start met een goede versterker en dan een paar mooie speakers. Beetje speaker start zo rond de € 200,- per stuk en dat is dan het instap model. Zoals ik al zij leuk geluid kan vast wel. Dan moet je naar die pc setjes kijken van Logitech oid. Maar daar heb ik geen ervaring mee dus kan ik je geen advies over geven.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Surround receivers die ook nog s audio doen via hdmi zijn prijzig. De onkyo 606 kan dat en die kost al ruim €400 exl speakers.
    De iets goedkopere receivers (onkyo 576) hebben ook wel hdmi inputs, maar kunnen hier de audio niet uithalen en heb je een extra audio kabel nodig.

    Je xbox360 kan je beter direct op de tv aansluiten. Zoals ik al zei zijn receivers die de audio uit de hdmi halen erg duur en voor het beeld hoef je dit niet te doen. De xbox360 geeft uit zichzelf al een geweldig 1080p beeld.
    Ik heb zelf de 606 en heb daar mn xbox360/hd-dvd en ps3 op aangesloten via hdmi, maar ik laat de receiver niets met het beeld doen!
    De xbox sluit je dus direct op de tv aan met hdmi en je laat een audio-kabel naar de receiver/home cinema lopen. Je zit dan wel met het probleem dat de kabel voor de audio niet past op je xbox, dus moet je de hdmi kabel met audiodongle kopen voor €50 of je sloopt de oude kabel.

    Als de hdmi kabel in de xbox zit en je hebt het geluid nodig van de optische kabel, dan moet je een componenten hd of vga hd kabel in de oude AV ingang stoppen en hieraan sluit je de optische kabel die je naar de surround laat lopen. Microsoft heeft echter de hdmi ingang zó dicht op de AV gezet, dat die laatste wordt geblokkeerd en je daarom de kabel moet strippen.
    De audio dongle heeft een smallere AV uiteinde en daarom past deze wel.

    [​IMG] (de audio dongle)

    http://www.chadledford.com/?p=50 (oude kabel strippen)

    Er zijn wel home-theatre setjes te koop, zoals deze onkyo http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/onkyo/ht-c5115/specificaties/238199/

    Een voordeel hiervan is dat de receiver ook 1 of 2 optische ingangen heeft en je daarop je xbox360 kan aansluiten voor surround gamen.
    Laatst hoorde ik iemand zeggen dat de HT-5105 voor €350 te koop was.

    Weer iets goedkoper is de Logitech 5500

    http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/logitech/z-5500/178326/

    http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/224&cl=nl,nl

    Hier zit dus geen dvd speler bij. Wat belangrijk is is dus dat er een optische ingang op zit, anders kan je er geen andere apparaten op aansluiten!!
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2008
  6. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n Audio Dongle heb ik volgens mij al bij mijn elite gekregen. Die Logitech set lijkt me wel wat, ik vind alleen dat dit wel echt de maximumprijs moet zijn.

    Op die Logitech, heb ik dan gewoon al zo'n home cinema systeem? En ik kan dan toch gewoon via mijn Xbox DVD kijken?
     
  7. AntonMadness

    AntonMadness Prettig gestoord

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    man... ik zoek nog een sub... maar dat is 2x wat mijn hele set gekost heeft! :'-( Toch ben ik wel erg nieuwsgierig geworden naar wat voor geluid zoiets nou maakt....

    @Willem-P:
    Ik heb zelf mijn set voor 250euro voor een vrienden prijsje kunnen krijgen. Maar dat was dan wel een vrienden prijsje dat ik nog wat tegoed van die gozer had. Dus 200euro is wat krap als je op zoek bent naar een versterker met losse onderdelen.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2008
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ja ik had dus ook een vraagje over mijn nieuwe Onkyo HT-S5105 5.1 Home Entertainment Set. Ik heb deze onlangs bij Ibood aangeschaft, ondanks dat ik niet heel veel van audio afweet. Na het helemaal aangesloten te hebben werkte het geluid meteen, via de radio klonk het geluid super. Alleen toen ik mijn 360 hierop probeerde aan te sluiten via een optische kabel werkte het niet. Ik had hem in eerste instantie onder ingang VCR/DVR: Opt 1. Werkte niet, maar alle andere ingangen (Aux, Dvd, CBL etc) werkte ook allemaal niet. Via een andere optische poort werkte het ook niet. M'n 360 stond gewoon op Dolby Digital ingesteld (zonder WMA Pro, neem aan dat ie dat niet heeft?). Optische kabeltje kwam ook gewoon vaag rood licht doorheen. Echt alles geprobeerd! Handleiding 2 keer doorgelezen, stond helemaal niks in. Met m'n laatste hoop een optische kabeltje gekocht. YES, hij werkte :D! Ik helemaal blij, heeft 3 dagen perfect gewerkt.... en nu opeens weer niet ><! Probleem is precies hetzelfde, alles alweer geprobeerd. Aan het kabeltje ligt het volgens mij ook niet... schijnt nog gewoon rood licht doorheen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Eerste brandde het rode lichtje van dolby digital wel, maar nu niet meer. Iemand enige suggestie hoe ik dit op zou kunnen lossen? bij voorbaat dank!
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Yamaha kan ik handmatig kiezen tussen de verschillende audio-bronnen , Analoog , optische en coaxiaal.
     
  10. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    okee, dus....? Sorry, maar is dat een antwoord op mijn vraag of een willekeurig commentaar?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat was willekeurig commentaar op jouw vraag ;)

    Is het niet mogelijk dat je een knop op de reciever of afstandbediening heb gedrukt en daardoor de audio-bron perongelijk hebt veranderd.

    Dat ik namelijk wel bij mijn Digitale Yamaha versterker.
    Kan mijn Yamaha zo instellen dat een bepaalde audio-bron bijvoorbeeld coaxiaal de voorkeur krijgt boven Optische of analoog.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het blijft in ieder geval een vreemd probleem. 8) Ik heb een paar weken geleden bij Media Markt een optische kabel gekocht, en die was binnen een dag kapot. Ook geen geluid meer, maar gaf aan beiden kanten nog steeds rood licht. Omgeruild voor een andere en precies hetzelfde probleem, alleen nu 'pas' na vier dagen. Achteraf stond de kabel te strak, heb 'm toen iets langer gekocht en werkt tot op heden uitstekend! Die dingen kunnen niet veel hebben als ze te strak staan of een scherpe bocht maken. :eek: Ben je in de gelegenheid om de optische kabels op andere apparatuur te proberen?
     
  13. Boony

    Boony Dont eat yellow snow

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag.

    IK heb home cinema set van philips LX700 met optice aansluiting.

    Ik heb mijn dvd speler aangesloten via coaxiale kabel aangesloten endan via mijn scart naar mij TV dit werkt prima.

    Nu wilde ik ook mij xbox aansluiten op mijn home cinema set. optical kabel gekocht achter in scart van mijn xbox gesloten en achter in mijn home cinema set. settings verranders op mijn xbox maar het werkt nog steeds niet.... iemand sugestie?

    mijn home cinema set gaat dus niet naar mij tv kan dit probleem geven... deze home cinema set heeft namelijk geen scart aansluitingen.

    alvast bedankt
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De optische kabel wel in de goede aansluiting gestopt ???
    Deze zit naast de Coaxiaal !!

    In het systeeminstallatie van de LX700 kan je aangeven welke digitale ingang er gebruikt moet worden Coaxiaal of Optisch !!
     
  15. Boony

    Boony Dont eat yellow snow

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    jaja die heb ik zeker in de goede aansluiting gestopt maar ga even indd installatie systeem kijken... want daar stond ook niets in het boek van in alvast bedankt

    ik zie inderdaag boven me in me scherm coax staan.. maar ik krijg die niet omgezet naar optisch enig idee misschien de toets systeem op mijn afstandbediening doet niets.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Klopt, bij de Elite zit een dongle.

    Ja, je kan gewoon de dvd via de xbox kijken. Ik geloof alleen niet dat die DTS ondersteund, maar wel Dolby Digital.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dit staat er

    ● Sluit de DIGITAL IN ( OPTICAL of COAXIAL)
    aansluiting aan op de DIGITAL OUT-aansluiting van een
    ander audio/beeldapparaat. U dient de digitale ingang van
    uw ontvanger in te stellen op de aansluiting waarop u hebt
    aangesloten (raadpleeg Systeeminstallatie - Digitaal
    ingangssignaal).


    Je moet altijd aangeven aan de receiver welk signaal die moet aannemen en uitgeven voor zowel audio als video.
    Druk ook op de surround toets op de afstandsbediening, want als de xbox geen DTS kan uitsturen dan hoor je waarschijnlijk ook niks. (weet dit niet zeker).

    Bij systeem installatie staat

    Systeeminstallatie
    Met de systeeminstallatie kunt u de ontvanger aan uw
    wensen aanpassen. U kunt de volgende functies instellen:


    Digitale ingang
    – Via selectie van de digitale ingang kunt u de digitale
    bron opgeven die via de digitale uitgang van de ontvanger
    moet worden opgenomen.
    – Opties: COAXIAL of OPTICAL


    De tekenningen zijn niet helemaal duidelijk, maar volgens de handleiding heb je een optische input alsook een optische output. De optische kabel moet vanaf de xbox naar de optische INPUT van de home cinema.


    Die receivers kunnen soms onoverzichtelijk zijn met hun input/output opties voor audio en video.
    Het heeft me een paar weken gekost om het probleem te verhelpen dat die bij mij geen dolby true hd en dts hd speelde, maar het is me gelukt. Houdt moed en blijf rustig: ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    _O_ was dus idd dat kabeltje, is gewoon binnen een week stuk gegaan. Gelukkig kon ik hem nog ruilen en nu werkt alles, eindelijk :) ! Tnx!
     
  19. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben in het bezit van een Philips LX3600D, al zo'n 4 jaar. Leuk all in one beginners setje voor, de toen 300 euro betaalde prijs, jammer genoeg geen optische uitgang.
    Al zo'n paar maanden begint ie kuren te vertonen, dvd's laden duurt lang of spelen niet mer goed af, zeldfde geldt voor cd's.

    Altijd al graag losse componenten willen hebben en ben hier al een aardig tijdje voor aan het kijken, en ga het volgende aanschaffen in de komende 2 maanden:

    Receiver: Onkyo 806 Zwart
    Blu Ray speler: Panasonic DMP DB 35(voor deze gekozen omdat in vele tests de DB35 als beste eruit komt. Alle benodigde audio decoders die de 35 niet heeft zitten in de Onkyo 806(DTS HD MA o.a)
    Speakers: B&W 865(Eisa Award Winnaar) Rears, sub en center komen later, geld groeit helaas niet op mijn rug.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het probleem wordt veroorzaakt door een slechte verbinding tussen glasvezel-kabel en connector.
    Rood licht wil niet betekenen dat de lichtsterkte ook 100% is.

    Heb hier ook 2 kabels liggen die spontaan achteruit de PS3 , Xbox360 of mijn Yamaha vallen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina