1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kijk, da's mooi! Nu lekker genieten. :cool:
     
  2. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    nou ik had een vraagje...:confused:
    ik heb een xbox 360 premium met de composite en HDMI.
    maar ik wil graag HDMI op mijn tv aansluiten en dan heb ik die ingang voor 5.1sound niet meer die op mijn composite zit.
    is daar nog een speciale kabel voor te koop?
    alvast bedank.
     
  3. AntonMadness

    AntonMadness Prettig gestoord

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar had ik ook eerst last van. Maar bij mij bleek dat de plug te breed was om volledig in de xbox optic-out te gaan. Die uitgang licht een beetje verzonken. Gelukkig had ik een goedkope kabel en was de plug van plastic. Een Stenley maakte dus korte metten met het probleem:+
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het is component, composite is wat anders ;)


    Antwoord op de vraag en ik citeer mezelf:

    Als de hdmi kabel in de xbox zit en je hebt het geluid nodig van de optische kabel, dan moet je een componenten hd of vga hd kabel in de oude AV ingang stoppen en hieraan sluit je de optische kabel die je naar de surround laat lopen. Microsoft heeft echter de hdmi ingang zó dicht op de AV gezet, dat die laatste wordt geblokkeerd en je daarom de kabel moet strippen.
    De audio dongle heeft een smallere AV uiteinde en daarom past deze wel en kost €50 incl kabel.

    [​IMG] (de audio dongle)

    http://www.chadledford.com/?p=50 (oude kabel strippen)
     
  5. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18

    Ben ook begonnen met die Philips, precies dezelfde! Mooie keuze van losse componenten. Zelf ook alles rustig uitgebouwd. Geniet er nog elke dag van.
     
  6. niellie

    niellie BFBC

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ik heb dit bericht al gepost maar iemand heeft hem gesloten dus hier weer mijn vraag : hallo allemaal ik wil graag een home cinema set voor mijn kamer (3x4 slaapkamer) en ik had wat gezocht en ik kwam hier bij http://http://www.4allclients.nl/?action=4&id=849472

    en wou vragen of ik hier mij xbox 360 ( de normale van 20 GB dus zonder hdmi aansluiting) erop aan kon sluiten en tegerlijker tijd mijn tv (heeft hdmi aansluiting) en zo niet weet hier iemand dan een leuk setje voor rond de €130-140 (graag winkels als: mediamarkt, saturn)

    m.v.g Niel
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat was ik :p

    Wat wil je precies gaan doen met het setje ??

    1. Wil je Xbox360 en tv aansluiting via de normale tulp-stekkers (stereo).
    Je zal dan opzoek moeten naar een setje met 2 ingangen , het setje in jouw link heeft helaas maar 1 ingang.

    2. Wil je genieten van Dolby Digitaal 5.1 geluid.
    Dan heb je aan dit setje helemaal niets want dan heb je een setje nodig met een optische (toslink) ingang.
    De toslink uitgang van de Xbox360 zit achterop de stekker van de Component- of VGA-kabel.
     
  8. niellie

    niellie BFBC

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    van mij hoeft hij niet op mijn tv alleen op mijn xbox maar ik wil wel een een surround gevoel ervan krijgen voor een leuke prijs.
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Iemand hier ervaring met de kef 3005 eitjes?
    Hoor erg veel goede dingen erover.
    Toch maar eens gaan beluisteren denk ik.
     
  10. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand tips voor mij?
    Ik ben enkele dagen in het bezit van een panasonic 42PZ85 en een home cinema set Panasonic SC-BT100 en vraag me nu af hoe ik deze apparaten - samen met Digitenne tuner en xbox - het beste met elkaar kan verbinden om elk apparaat over de home cinema set te laten lopen.

    Wat ik nu heb, is de home cinema met een HDMI naar de tv, en ook met een optische digitale audio kabel (vraag me af of dat iets uithaalt).
    De xbox loopt via component naar de tv. En de Digitenne tuner via Scart (kan niet anders) naar de tv.

    Mijn vraag is dus welke audio kabels ik precies moet trekken om tv-zenders en xbox over de home cinema te laten lopen. Moet dat allemaal direct van het apparaat naar de cinema set, of kan dat ook via de tv?
    Tips zijn welkom!!!!!
    Alvast bedankt


    Edit: zou het een oplossing zijn om de optische digitale audio kabel van de xbox naar de home cinema set te laten lopen, en een gewone audio kabel (1 rood en 1 wit) van digitenne tuner naar de home cinema?
    De xbox en decoder in de 'outs' en de home cinema in de 'in' port neem ik aan.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2008
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je homecinema setje heeft de volgende aansluitingen:
    Ingangen/Uitgangen
    • 1 HDMI-aansluiting met VIERA Link
    • 1 Video Out
    • 1 S-Video Out
    • 1 Component Video Out
    • 1 Digital Input (Optisch)
    • 1 Digital Output (Optisch)
    • 1 Analoge audio ingang voor AUX
    • 1 Koptelefoon uitgang
    • 1 Draadloze achteraansluiting

    Voor het beeld van blu-rays sluit je hem via HDMI aan op je TV. Dit heb je al gedaan. Vervolgens trek je een optische kabel van de xbox naar de 'Digital Input (Optisch)'. (Niet de output, want daar stuurt de homecinemaset, zoals de naam ook al zegt, het geluid úit). De digitenne sluit je, door middel van een rood/witte stekkers aan op de 'analoge audio ingang voor AUX'.

    Je bent dus al op de goede weg! ;)
     
  12. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
  13. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij die kenwood heb je wel een receiver nodig.

    die van de intertoys is gewoon weggegooid geld, dan zou ik als ik jou was die 35 euro in je zak steken en naar de kroeg gaan of doorsparen!
     
  14. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja klopt, hoe zit dat met die receiver? Kan je het zoiezo niet draaien zonder die receiver, en hoeveel kost dat?
    Thanks voor de snelle reactie trouwens :D
     
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja die boxen moet je toch ergens op aan sluiten hé, dus op een receiver. Dat is altijd een lastige keuze, rondkijken in goede(!) media winkels is een must( geen MM dus :p). Luisteren naar wat je zelf mooi vind en wat in je prijsstraatje ligt.

    Ik zelf heb 2 jaar geleden gekozen voor een H/K 240 en die bevalt me nog altijd, kostte toen een aardig zakcentje :eek:
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
  17. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
  18. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ja ik bedoel ik weet niet wat voor leeftijd hij heeft en wat z,n budget ongeveer is.
    Maar spaar dan even door en neem dan bijvoorbeeld een logitech setje.
    Weet je tenminste dat je wat leuks hebt.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2008
  19. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb net een nieuwe samsung. http://www.howtodo.nl/tv.JPG
    En ik heb dus echt geen budget meer over! :p Maar ik spaar wel door en ik laat die dingen achterwegen. Maar me pa heeft wel een mooie set dus ga ik daar maar op gamen :)
     
  20. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Top, bedankt! morgen even de rood/witte stekkers halen en dan aansluiten!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina