1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Er zit inderdaad gewoon een 3.5mm Jack op die je dus middels een splitter op meerdere apparaten kunt aansluiten.
     
  2. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je alles perfect wilt wegwerken (dmv kabelbuizen) en genoeg werkruimte hebt achter de receiver ben je toch wel zo'n dik uur bezig minimaal.
    Of bedoel je dit niet?
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    het is wel ff werk: je moet je kabels netjes wegwerken. Het aansluiten is het bekende werk met t uiteinde strippen.

    Goede tip: bij een 5.1 opstelling moeten de achterste 2 speakers op de achterkant van de receiver aangesloten worden op de Surround Speaker uitgangen en niet op de veel logischer klinkende Rear Surround Speaker uitgang!

    Er zit een microfoon met snoer bijgeleverd om de juiste speakerinstelling automatisch te doen (iedere kamer is anders en dus zijn de afstand receiver-speakers verschillend).
    Ik heb daarna handmatig de achterste speakers harder gezet, was niet moeilijk.

    Daarna moet je per input invoeren wat de receiver met het beeld moet doen en daarna hoe die de audio moet doen.

    Bijv: mn ps3 staat op 1080p uitvoer en dus wil ik niet dat de Onkyo er iets aan doet. Deze hdmi input staat dus op pass through.
    Aangezien de ps3 zelf de dolby true hd omrekent naar lpcm hoeft de receiver ook daar niets mee te doen.

    Je kunt dus per input aangeven of t beeld moet worden ge-upscaled, van welke input hij t geluid moet pakken (bij hdmi is dat dus uit dezelfde input) en welk audioformaat die automatisch moet afspelen (bijv dts of dolbi digital etc).

    Het aantal opties zal je in t begin overdonderen, maar uiteindelijk valt t wel mee.

    Kom je er niet uit dan vraag je het hier ;)
     
  4. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is al opgelost.

    Het geluid stoort alleen wel!
    Ik hoor allemaal geruis, ook als ik door 't menu ga.
    Lijkt net alsof 't oorlog is.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  5. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Dan lijkt het me dus niet opgelost?
    Kijk even of alles stof-vrij/onbeschadigd is enof er geen beweging mogelijk is.
     
  6. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tenminste geluid, dus dat andere was opgelost.
    Alleen het klinkt nergens naar. Heb net alles deze week aangesloten, dus heeft geen last van stof.
     
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij zit ook op de input en niet op de output? (op je receiver)
     
  8. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel.:thumbs: Anders had ik helemaal geen geluid.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  9. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik kan van een collega een Sony Dav S800 set overkopen voor een zacht prijsje. Heeft er iemand ervaringen met deze set? Weet iemand of deze set goed werkt met de 360? Het is volgens mij al een wat oudere set, en het is mij niet helemaal duidelijk deze set alle juiste aansluitingen heeft voor de 360.

    [​IMG]
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    kijk bij de specs of er überhaubt iets op kan worden aangesloten. Voor t aansluiten van een xbox360 moet er een optische aansluiting opzitten (of hdmi), anders is die nutteloos.

    Als ik ff snel lees, zie ik inderdaad een optische ingang en er kan dts en dolby digital worden afgespeeld dus dat ziet er goed uit.
    http://www.gebruikershandleiding.com/Sony-DAV-S800/handleiding-5-40377.html

    Ik zou zeggen test t ff voordat je m echt koopt. Het is toch een collega dus spreek af dat je m terug kan brengen als die t met je xbox niet doet. Ik denk dat die het wel kan, maar ik heb wel s bij apparaten gelezen dat de optische ingang alleen voor beeld is! Dan werkt het dus niet.

    Dit stukje is dus waar ik huiverig voor ben waardoor het misschien niet werkt:

    Bij aansluiting van een digitale satellietontvanger met OPTICAL

    De digitale satellietontvanger kan op het toestel worden aangesloten via OPTICAL in plaats van VIDEO IN en AUDIO IN L/R


    Dus kan dit een optical in zijn voor gecombineerd audio/video
    ff testen dus ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou die set niet snel aanraden. Is al wat ouder, heeft niet eens scart. Die van mijn schoonvader is al gerepareerd geweest. Afhankelijk van de prijs zou je hem kunnen overwegen maar zou persoonlijk niet meer dan 150 euro er voor over hebben.
     
  12. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Het is zelfs mijn chef! :b:

    Ik heb hem inmiddels meegekregen om te testen met alles erop en eraan, dus ik ga vanavond eens even rommelen. Bedankt voor de info!
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    @ Kwakmannie (8)):
    Is de kabel wel intact? Hij kan ook kapot zijn in het midden (onzichtbare breuk)
    Ik weet niet of je thuis nog een andere optische kabel hebt?
    Zo ja: probeer het hier ook ff mee en kijk of het aan de kabel ligt.

    succes
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Laat ff weten of het is gelukt! Let erop dat je inderdaad dolby digital 5.1 hoort bij de xbox.
    Ik ben benieuwd, maar heb mn twijfels.
     
  15. Gainesis

    Gainesis Active Member

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    6
  16. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt ook niet aan de kabel. Als ik hem aansluit op de optische uit van mijn tv doet hij het prima.
     
  17. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm ik heb een raar probleempje: Heb een 5.1 surround set (Teufel) aan mn PC.
    Nooit geen problemen mee gehad, totdat ik er laatst achter kwam dat mijn Right Front het niet meer doet!
    Als ik via Windows hem bij configureren test, laat als ik op Lfront zówel al Rfront alleen mijn linker voor speaker geluid horen.
    Ook bij gewoon muziek etc hoor ik niets meer uit de speaker. Heb alle kabels gecontroleerd maar hij zit gewoon goed aangesloten!
    Kan het zomaar kapot zijn gegaan? Dan vind ik het raar dat mijn linkerspeaker hem 'overneemt', lijkt me niet de bedoeling of wel..
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  19. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand misschien een aanrader qua optische switch? Ik heb een 360, PS3 en PC en UPC media box icm met z5500 ik moet nu elke keer die kabel switchen tussen 1 vd 4 en wordt er onderhand wel gek van, misschien 1 die automatisch switched naar het apparaat dat actief is, of afstandsbediening en liefst één met 3 ingangen ofzo..
     
  20. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze:
    http://www.allekabels.nl/Optische-Kabels/5/1424/Optische-Schakelaar.html
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina