1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt als een softwarematig probleem. Je zou eens moeten proberen om een Linux Live-CD te booten en dan wat af te spelen. Dan weet je het zeker.
     
  2. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    is een draai schijf :)
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Die heb ik ook, simpel mechanisch ding. Maar heeft maar 3 ingangen en 1 out..
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Alleen voor vandaag, dus wees heel snel

    http://www.ibood.com/nl/nl/


    Onkyo TX-SR507 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A-407 Design Speakerset voor nog geen €610 incl verzendig.

    Dolby true hd en dts hd, 4 hdmi inputs en 1 output, audio delay.....

    UITVERKOCHT! Laat maar dus.


    Hm, die 507 kost online nog maar €285, dus als je daar een set mooie speakers bij koopt...
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2009
  6. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    IK zit er aan te denken om mn Z 5400 set te vervangen voor een Z 5500 set , mede omdat mijn speakers lichtelijk ruisen als er geen geluid uitkomt .

    Is de 5500 ook een goeie verbetering vergeleken met de 5400 ?
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Verbetering weet ik niet omdat ik de Z-5400 niet ken. Maar heb zelf de Z-5500 en wát een apparaat! Heerlijk! :cool:
     
  8. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4

    Klein vraagje. Als jij hem uitzet zet jij de master switch op de subwoofer ook altijd uit? Of alleen de switch op de control center?
     
  9. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ok, ik heb sinds vandaag een 5.1 geluids set van Qware, daar zitten 5 speakertjes bij die ik met succes heb kunnen aansluiten.
    Verder zitten er drie kabels bij een oranje, een blauwe en een groen die zijn neem ik aan voor de pc?
    Verder heb ik nog 3 plugs die die kleuren omvormen tot rood witte tulp aansluitingen.
    Maar ik heb niet genoeg tulp aansluitingen op mijn HD ready LG tv zitten om ze allemaal aan te sluiten, en als ik er 1 probeer werkt die niet:mad:
    Dus ik denk dat deze geluidsset niet geschikt is voor tv, dat is niet erg maar ik wil hem wel aansluiten op mijn xbox, maar hoe doe ik dit nu?
    Aangezien ik Geen 3 tulp aansluiting heb op mijn xbox en omdat hij niet op de tv werkt.
    Iemand een idee?


    EDIT***
    Ik ga hem inruilen omdat hij ruk klinkt als 13 huilende babies die 2 weken niks te eten hebben gekregen.
    Morgen even geld terug halen en dan een echte 5.1 set kopen:)
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2009
  10. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Fasecontrole 5.1 surroundspeakers

    Vraagje voor de experts: Hoe controleer ik of alle speakers van mijn 5.1 set met elkaar in fase staan? Heb wel een stereotest maar daar kan ik alleen mijn frontspeakers L+R mee controleren. Iemand enig idee? Bestaan daar ook 5.1 geluidstests voor en zoja, hoe kom ik daar aan?
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2009
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het heeft nogal lang geduurd, maar er komt nu eindelijk een videokaart voor in de pc die Dolby true hd en dts hd door de hdmi uitgang kan sturen.
    Je hebt hiervoor dus geen aparte geluidskaart meer nodig, die overigens ook pas op de markt is en veel geld kost.

    Deze videokaart is ook aan de prijs, maar dat daalt vanzelf.

    http://www.engadgethd.com/2009/09/3...s-the-first-video-card-to-bitstream-truehd-a/


    Meestal moeten dat soort speakers aan een decoder worden gekoppeld. Ik had deze aansluitingen ook op mn creative extigy 5.1.

    Overigens is het aansluiten van een 5.1 op een hdtv totaal nutteloos, omdat deze altijd stereo doorgeeft (misschien 2.1) en nooit surround.
    Behalve bij het kijken naar een hd zender als Discovery HD en dan alleen icv een interne hd decoder van de tv.

    Je sluit een 5.1 het beste aan via de bron, dus direkt op je xbox360 etc. Kom je aansluitingen tekort dan koop je een switch, maar via je tv moet je het dus niet doen.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2009
  12. Jeffrey367

    Jeffrey367 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb een vraagje over het hele surround gebeuren.
    Ik heb een Xbox 360 met HDMI uitgang. Deze zit met een HDMI kabel aangesloten op een Full HD TV.
    Nu heb ik er een home cinema set bij gekregen (paar jaar oud) en lees ik over een optische kabel. Hoe sluit ik deze aan op de xbox 360, aangezien ik geen scart aansluiting gebruik? Is er een HDMI kabel waar ik de Optische kabel op aan kan sluiten?
     
  13. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Gewoon je originele xbox kabels gebruiken maar niet in je tv steken daar zit als het goed is een optische uitgang op die weer naar je home cinema set kan :)
     
  14. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf op zoek naar een surround setje van rond de €250,-.
    Kwam zelf de Philips HTS3377/12 tegen en ziet er op zich best goed uit.
    Andere suggesties of als mensen ervaring hebben met die Philips hoor ik het graag ook :)
     
  15. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Kun je net zo goed eens bij mediamarkt kijken hebben vaak leuke pioneer/yamaha etc setjes voor weinig geld staan. Ben zelf geen liefhebber van phillips :p
     
  16. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Nu ben ik dus op zoek naar een goedkope 5.1 geluidsset iemand aanbevelingen wat echt goed is, liefst iets onder de 200 euro:)
     
  17. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    2de hands Z-5500 set , dan zit je geramd 8)
     
  18. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    De 5400 lijkt mij beter, en die vindt ik ook mooier, alleen op marktplaats is hij bijna niet te vinden:mad:
     
  19. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    De Z-5500 is veel mooier IMO 8)
    Anyways doorsparen naar de 250 voor een nieuwe set.
     
  20. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Vandaag mn Onkyo 707 ontvangen nu nog wachten op mn Harman Kardon HKTS 11 en dan genieten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina