1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zet 'm alleen af middels de afstandsbediening. Dus alleen via Control Center. Subwoofer staat altijd aan. Ik hoor 'm niet, dus hij hoeft ook niet uit.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Waarom is de 5400 beter? De 5500 is nieuwer hoor. :)
    En een betere set in die prijsklasse is er echt niet te vinden.
     
  3. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb wat rondgekeken, maar idd de z-5500 is de beste qua vermogen. De home cinema setjes zien er allemaal wel leuk uit, onder de 4/500 euro lijken ze allemaal wat zwakjes :mad:
     
  4. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Vermogen op zich zegt niet veel. Ook niet RMS.
     
  5. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Dat laat alweer zien hoeveel verstand ik ervan heb :D *moet toch eerst goed researchen voordat ie daadwerkelijk iets aanschaft*
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat wordt genieten, dat weet ik zeker!

    Heb je al gezien hoe groot die subwoofer is? ;) Ik schrok me rot man :+



    Die cijfertjes zeggen inderdaad niks. Ik heb hier voor mn stereo geluid een Yamaha versterker die maar 2 x 45 watt continu kan icm Dali 606, maar je denkt toch niet dat ik die helemaal open kan zetten? Dan liggen mn ramen in duizend stukjes.

    Een maar van me had een set van 350 watt, maar die kon m wel open draaien. Klonk voor geen meter natuurlijk. Hij was niet zo blij toen hij mijn speakers ging beluisteren ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  7. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb de speakset nog niet thuis, maar heb wel foto's van iemand gezien die ze ook thuis had staan. Waren dat misschien niet de jouwe?

    Volgend project wordt denk ik een (fullhd) beamer 8)
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nice , 8) Niet de subwoofer al te hoog draaien he ! Dan heb je kan dat die wegwobbelt hahhahahhaha

    Geniet !
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De voet van mijn oude Yahama subwoofer was van normaal plastic , als ik de volume te hoog zette dat wandelde de subwoofer door de kamer.
    Onder mijn nieuwe JBL zitten nu rubberen voeten.

    Mis op mijn Onkyo 606 één belangrijke optie en dat is de "stopcontact" voor bijvoorbeeld een Subwoofer.
    Op mijn oude Yamaha versterker zaten 2 stopcontact en als ik de versterker aanzette ging de Subwoofer ook automatisch aan.
    Bij de Onkyo moet ik de Subwoofer helaas handmatig aanzetten en dat ik regelematig wel eens vergeten.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik heb onder mijn subwoofer een grote,dikke tuintegel. Deze tuintegel is niet geheel vlak aan de onderkant( het heeft een aantal sleuven,zeg maar)

    Om de tuintegel een beetje te ''matchen'' met de sub ,heb ik de tuintegel zwartgespoten met een spuitbus. Eenmaal droog heb ik op 6 punten aan de onderkant flink wat ''plak-viltjes'' erop geplakt.

    Resultaat, geweldig. ! De sub is nu losgekoppeld van mijn laminaat vloer en het laag is nu strakker.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Daar moet je wel voorzichtig mee zijn, want vaak kunnen die maar een beperkt vermogen leveren. Ruim voldoende voor bijvoorbeeld een dvd-speler, maar niet voldoende voor zwaardere apparatuur. :eek:
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik ook met mijn oude Yamaha gedaan.
    Een stoeptegel gepakt en deze met Zwart Hoogglans (Action) verf onder gespoten.
    Volgens heb ik 4 speciale rubber dempers onder gedaan , dit om mijn laminaat te beschermen.

    Onder mijn nieuwe grijze JBL zitten 4 grote rubberen voeten en de stoeptegel heb ik niet meer nodig.
    De JBL staat veel hoger van de vloer en is ook eens eens een stuk groter van de Yamaha.

    Ben nu zeer tevreden over mijn setup.
    Onkyo 606 , 2x Magnat Monitor 220 speakers en als aanvulling heb ik een JBL 200 5.1 speakerset erbij gekocht.
    Voor de kleine tv/game kamer voldoet deze 7.1 setup perfect.

    Houd altijd rekening met de maximale belasting een uitgang.

    Kreeg gisteren zoals altijd een bed een fantastisch idee en dat is een Master/Slave verdeeldoos.
    Onkyo sluit ik aan op de Master stopcontact en als deze aan gaat en krijgen de Slave stopcontacten ook hun spanning.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Yep, dat waren die van mij. Maar op die foto van de subwoofer kon je niet echt zien hoe groot die was.
    Zo'n ding is zo groot als een bijzettafeltje en je kan er gewoon opzitten.

    Hij is 50cm hoog en 34cm breed en lang.

    De vader van een goede vriendin van me bleek dezelfde Harman/Kardon set te hebben als ik, maar hij had ook een Harman/Kardon receiver en volgens mij ging de sub wèl met de afstandsbediening aan/uit en kon hij zelfs het volume daarvan regelen.


    (Ik moet dus ook de subwoofer aanklikken, maar dat is geen ramp. Als ik ga gamen moet ik toch ook de volgende apparaten handmatig aanzetten: eerst de ledlampen achter mn plasma, dan de plasma zelf, de receiver, mn pc, mn externe geluidskaart en daarna nog de stekkerdoos zodat mn lampjes en stereo versterker aangaan en dan via de controller gaat mn xbox aan.....Het is toch een wonder dat ik een bak met geld terug kreeg van Nuon ;) )


    De sub vergeten? Neuh. Als ik op de afstandsbediening op de voorkeuze Game druk, dan komt de sub ineens tot leven hoor! Dat vergeet je niet :)
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  14. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Haha, dat was me al aangeraden op het htforum. En denk ook niet dat de film er mooier op wordt dan.

    Tijd voor post-its ? :b:
    Ik vergeet ook best vaak iets. En gebruik nu voortaan een kladblok waar ik de to-do-list opzet van de dag.

    Dat komt me bekend voor. In bed heb ik meestal ook van die briljante ideeen en zelfs in mn droom komen ze voor (Nee dit heeft niks met sex te maken). Kladblokje erbij en dan opschrijven zodat ik ze niet vergeet.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Keek laatst naar een film en kwam na 15 minuten er pas achter dat ik de Subwoofer nog niet had aangezet :mad:
    Dit gebeurt mij heel vaak.

    Lag gisteren in bed en herinnerde dat ik nog een paar belangrijke dingen moest opschrijven !
    En dan is een iPhone heel handig.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Offtopic: hoe gebruik je de iphone daarvoor dan?
    Ik mis deze optie idd en gebruikte bij mn vorige pcc gewoon Word.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat dacht je van de Agenda en Notitie functie's ;)

    Het spanning probleem bij mijn subwoofer heb ik nu opgelost , heb een stopcontact+afstandbediening gekocht.
     
  18. regtur

    regtur Save the last humans..

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds kort een Logitech Z-5500 gekocht (wie niet hier eigenlijk). Top ding, weten jullie waarschijnlijk ook allemaal wel, maar sinds ik dat apparaat aangesloten heb op me 360 gebeurt er iets heel raars. Telkens als ik op mijn televisie schakel tussen TV en HDMI gaat mijn 360 zich herstarten. Ik weet niet of dat aan het feit ligt dat ik hem nu optisch heb aangesloten. Heeft iemand hier dat probleem ook wel is gehad. Ik gebruik natuurlijk die HDMI dongle (niet een officiële van Microsoft).
     
  19. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Sinds gisteren toch maar weer die prachtige 5.1 Klipsch surround set uit de kast gehaald, het maakt gamen veel cooler. Ik woon alleen vrij klein nu maar ja dat mag de pret niet drukken. Ik heb net heel vlug even een schets gemaakt van mijn woonkamer met de huidige setup. Het gaat mij vooral om de plaatsing van de subwoofer. Zoals getekend is hij nu geplaatst onder de (eet)tafel linksbovenin op de tekening.

    [​IMG]


    Er zijn hier ongetwijfeld kenners en daarom vraag ik advies. Staat de subwoofer zo goed of komt hij totaal niet tot zijn recht? Ik moet er wel bij zeggen dat er eigenlijk geen andere plaats voor mogelijk is want zoals alles van Klipsch (de sub is groot!). *)

    Dan nog een megaprobleem natuurlijk, met een 5.1 set heb je te maken met een enorme partij kabelbrei, wat zijn daar (goedkope) oplossingen voor?8)

    Ik wil het gewoon wel netjes weg kunnen werken maar dat is best wel lastig.
    De sattelite speakertjes zijn geplaatst op Vogels standaard (beetje wiebelig??) Iemand die ook toevallig deze standaardjes heeft? Want hij bestaat uit 2 delen met een draai dingentje in het midden die de 2 staafjes bijelkaar houdt, maar hoe draai je hem vast?:confused:

    alvast erg bedankt :)
     
  20. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey, hebben we hier een Klipsch luisteraar ? _O_
    Ik heb zelf een 5.1 setup gehad met RF serie speakers van Klipsch, erg gaaf was dat!
    Inmiddels ben ik weer terug gegaan naar stereo en reeds de WF35 aangeschaft :thumbs:

    Om even bij je vraag te blijven.
    Je mogelijkheden zijn zo beperkt, maar ik zou het ook zo doen zoals op de tekening.
    Ik zou zelf blijven schuiven totdat je tevreden bent met die acoustic, dat doe je simpel weg door gewoon te luisteren.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina