1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Klipsch fan van top tot teen *)

    Van kleins af aan begon t, mijn pa kocht de Klipsch Horn en sindsdien ben ik verkocht aan dat merk. Ik heb zelf de Reference 5 serie (cherry) staan icm mooie hybride versterker etc. Wat een geluid he, Klipsch geeft geluid weer zoals het hoort, maar ja daar zit wel een prijskaartje aan :b: Ik heb de RF5 gewoon als stereo setup want alles daarvan in surround kost wel erg veel:p Stereo setup van de RF5 klink waanzinnig het is net alsof je dan al surround hoort :)
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  2. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    _O__O__O__O__O__O__O__O_

    idem dito hier.
    Idd, dat open geluid van Klipsch heeft wat mij betreft geen één enkele speaker.
    Ben dus ook zwaar Klipsch fan geworden.
    Vind het echt gaaf om een andere Klipsch freak tegen te komen :lol:
    Kan ik je PMén voor MSN ??
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  3. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    done :)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Poeh, wat een onvriendelijke startpost. :+ VFFAQ...
    Ik wilde mijn Mustek setje toch maar eens gaan vervangen. Ben op zich redelijk tevreden over het geluid, maar er is een constante ruis wat ik niet wegkrijg.

    Nu zag ik deze in de startpost.
    [​IMG] [​IMG]

    De Logitech Z5500 en 5400. Op kieskeurig en de Tweakers Pricewatch kan ie alleen de 5500 vinden. :p Is er een fout in de startpost, of is de 5400 inmiddels te oud?

    En waarom is de Z5500 nog steeds zo duur? 8) Volgens mij keek ik een jaar geleden ook al naar deze set, en toen was ie ook al dezelfde prijs.

    Ik weet wel dat ik deze keer voor een bekender merk ga. Dan weet ik iig zeker dat ik iets fatsoenlijks in handen krijg. (al *probeer* ik het wel weer onder de €200 te houden)

    Gewoon om even te checken: Ik moet er op letten dat een Home Cinema Set een optische INgang heeft. Een optische UITgang is niet relevant voor de 360?

    Bij kieskeurig zat ik ook te kijken bij 'Sattelietsystemen', maar daar moet je als ik het goed begrijp nog apart een receiver bij kopen?
    Deze vond ik namelijk wel erg mooi, maar als ik er nog €100 extra (ik noem maar wat) aan uit moet geven wordt het weer wat duur.
    [​IMG]
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat zijn inderdaad alleen speakers, daar zal nog een versterker bij moeten.

    Je hebt inderdaad voor de 360 alleen een optische INgang nodig. (Of een hdmi In en Out)
     
  6. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Sjah, als je onder de 200 euro wilt blijven en het maakt je niet uit of het een demo model is, kijk eens op ebay. Ik zag vanmiddag een NL shop die demo modellen verkoopt van de z-5500, 160 euro + 15 verzending.

    Helaas heb ik op het moment niet echt veel geld te besteden, anders had ik er wel eentje besteld denk ik :9. Aan de andere kant vind ik een nieuwe set toch wat betrouwbaarder...
     
  7. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik ben ook op zoek naar de Z5500 Of de Z5400, iemand tips waar hij het goedkoopst is?
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Gewoon internet afstruinen. Pricewatch van Tweakers bijvoorbeeld. Zo ben ik op een webshop gestuit die de Z-5500 destijds goedkoop verkocht. CD-Romland in Breda. Dat is volgens Pricewatch nog steeds de goedkoopste. €252,95 incl. verzending.
    Dat heb ik er toen ook voor betaald.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  9. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zou eigenlijk meer iets onder de 200 euro...
    Dus iemand die zijne kwijt wil en hem wil verkopen.
     
  10. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er tweedehands €100 voor betaald :+

    Ikzelf heb een probleempje. Ik heb op internet zo'n optical switch gekocht, maar als ik 'm gebruik krijgt m'n Z-5500 helemaal geen signaal. Ik heb al verschillende kabels gebruikt, maar het werkt gewoon niet. Misschien heeft iemand nog tips? O-)
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dan zul je aan een tweedehandse moeten. Op Marktplaats staat er één voor €150,-
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wat voor switch heb je? En hoe is hij aangesloten. Mooie van optical is dat je altijd kunt zien of er signaal is of ziet :) (dan brand het lampje)

    het andere apparaat wat op de switch zit heeft wel signaal? En als je de aansluitingen omwisselt?
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, dit is zo moeilijk. :+ Ik hoor veel goede dingen over de Z5500, maar €250 vind ik toch wat gortig voor een geluidssetje.
    Helaas ben ik ook niet bepaald een fan van 2ehands. De garantie heb ik écht nodig. Er rust hier in huis een vloek op elektronica. ;)

    €250 is veel....maar aan de andere kant... dan heb je ook wat...
    Maar van dat geld heb je ook (bijna) een PS3...(of iets anders leuks)
    *twijfeltwijfel*

    Hm, hoe lang zijn de kabels? Voor de achterste speakers.
     
  14. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Direct van PS3/360 werkt het gewoon, met switch brand het lampje ook nog, maar pakt m'n set het signaal niet op. Ik heb het ook al andersom geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Lang genoeg. Meter of 7?
    En de Z-5500 is iedere euro waard.
     
  16. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht ook al iets van 7 à 8 meter
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een lampje hoeft niet te betekenen dat het optische signaal ook 100% is.
     
  18. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bezig om mijn X-230 aan te sluiten op mijn tv. Mijn tv heeft geen analoge audio uitgang of hoofdtelefoonuitgang.

    Hierdoor leek het mij verstandig om een SCART uitgang te gebruiken waarin ik 2 male tulpjes prik. Dit kabeltje heeft als uitgang een female jack. Hier prik ik vervolgens de male jack in van mijn X-230.

    Dit geeft als resultaat dat het geluid van de tv over dit setje gaat. Aangezien het audiosetje mij nu een verlengstuk leek van mijn tv dacht ik dat hij meteen wel het geluid van mijn Xbox 360 over zou nemen. (Deze is via HDMI verbonden aan mijn tv.) Niets is minder waar. Hij neemt niet het geluid van mijn Xbox 360 over. :confused:

    Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe groot is je kamer/de ruimte waarin je de set hebt opgesteld?

    Ik vroeg me net namelijk af of het zich wel loont om zo een dure set te kopen als ie misschien niet goed tot zijn recht komt in vrij kleine ruimtes. (ik heb een kleine kamer dus)

    Zie hier om een idee te krijgen van de kleinheid. Het is inmiddels een oud filmpje, maar it will do
    Setje gaat natuurlijk opgesteld worden in de 'relaxomgeving'

    Ik heb ook dit veel te donker gifje, maar daar kan je niet veel uit op maken denk ik? :p
    [​IMG]
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mijn kamer is niet heel erg groot. Denk dat het 4/4,5 meter is. Maar heb de set ook voor de toekomst gekocht..zodra ik op mezelf ga wonen en dus hopelijk en wat groter verblijf krijg. :+
    Het is eigenlijk ook overkill voor mijn slaapkamer, maar ach..dan hoor ik alles goed! :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina