1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Allereerst: hdmi is het makkelijkste en het beste (in ieder geval het handigste), dus ik zie het probleem niet zo :)
    Je tv zal je toch op hdmi moeten zetten?

    (staat je xbox op 5,1? Waarom denk je dat je 2.1 hoort? Aansluiten heb je goed gedaan namelijk)
    Maar nogmaals: hdmi is het makkelijkst
     
  2. jeroen403

    jeroen403 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Surround niet synchroon, maar dan andersom!

    Mijn surround geluid loopt niet synchroon met het beeld.
    Meestal is het dan zo dat het beeldscherm een te hoge "input lag time" heeft. De TV doet er dan te lang over om het beeld te bewerken (lees oppoetsen). Het resultaat is dat het beeld achter gaat lopen op het geluid. Gelukkig hebben de meeste surround versterkers een "delay" functie die het geluid mee kan vertragen zodat het probleem is opgelost.

    Maar bij mij is het dus andersom! Mijn Samsung scherm tovert de beelden snel op het scherm terwijl mijn Onkyo TX-NR509 nog bezig is om het surround geluid te berekenen=(
    Het geluid loopt dus achter op het beeld..

    Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?
    Ik kan wel een "langzamere" TV kopen, maar voor games lost dat natuurlijk niets op. Het geluid blijft dan achter lopen op de controller.
     
  3. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb mij er nog verder in verdiept.
    Ik weet nu een beetje wat ik nodig ben enzo, met HDMI kan het dus ook aangesloten worden.
    Heb ook al gekeken hoe het in mijn kamer aangesloten zou kunnen worden qua positie.

    Één probleempje, mijn kast staat in de weg.. :{
    Als ik de Rechter Surround ophang in de hoek (op oorhoogte) wordt het geluid gedempt door de kast.
    Is het iets om de surround speakers hoger te hangen? Of wordt het geluid dan veel slechter?

    De set die in de link van Melbuuln staat ziet er goed uit en voldoet aan mijn 'eisen'. :thumbs:
    Heeft iemand ervaring met de Onkyo HT-S4505 5.1 receiver incl speakers?
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    waarom heb je geen hdmi gebruikt dan?? en hoe had je het dan aangesloten?

    Met hdmi heb je vaak dat de lipsync wordt gecorrigeerd.

    Je speaker iets hoger zal niet zo erg zijn. Kan je speaker niet aan de kast gemonteerd worden? Of in de kast zetten?
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2012
  5. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat de komende week met de Sony BDV-E370(850w) knallen. Maar het kutte van deze set is is dat je het geluid van je console met HDMI naar je TV stuurt, van je TV met HDMI naar de set en dan pikt hij het op en zend het uit terwijl er een optical in op zit maar hij hem dan niet pakt.
    PS; Snapt iemand trouwens hoe je de instellingen voor de PS3 moet instellen?
     
  6. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    De kast is vrij hoog (170 cm), dan komt de speaker al zowat bij het plafond..
    Maar heb al een andere oplossing, dus dat probleem is al opgelost.
    Nu alleen nog een goede set uitzoeken :D
     
  7. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het beeld en geluid gaat via hdmi vanuit je console naar de surround receiver en hoor je het 5.1 geluid.
    Daarna gaat er een hdmi van receiver naar tv voor het beeld (en eventueel geluid).

    De optical heb je dus niet nodig.
    Als je die wel nodig hebt, moet je dit in de instellingen van de PS3 wijzigen via instellingen-geluid
     
  9. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja achja, ik kijk nog wel evem of er nog een mooie aanbieding ergens verschijnt.
    Maar als ik alle reacties zo lees, en na een gesprekje met een medewerker van BCC, ga ik waarschijnlijk voor zo'n Onkyo set :D
     
  10. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb een paar vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

    1* Ik wilde laatst de Samsung blu-ray speler van mijn moeder updaten, door middel van usb erin, updaten blu ray uit en weer aan en dan moest je naar video gaan en iets selecteren wat niet kon. Sindsdien stoort de speler als een malle.
    Is er een mogelijkheid om de update nogmaals uit de voeren en heeft iemand wel een idee hoe die wel goed te updaten valt. Want voor mij gevoel klopt het Samsung manuel update systeem niet echt. (kan het natuurlijk mis hebben)

    2* Mijn Blu Ray BD-P1500 speler valt bij veel films na 15 min uit en weer aan, uit en weer aan. Dit is niet bij alle films zo. Waar kan dat aan liggen? Zou hij moeite hebben met nieuwe films? En zou een oplossing zijn de nieuwe update downloaden? (als het niet mislukt tenminste)

    3* Mijn Onkyo receiver en subwoover maken een rare toon als ik tussen audio kanalen wissel. Dit was op het begin al zo. Hoort dit of is dit een probleem? (De kabels zijn overgens van de Action aangezien iemand op dit forum ooit zei dat dat bijna geen verschil maakte met dure kabels)

    Alvast bedankt,
    Mvg,

    Ramon
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    valt de blu-ray speler uit of valt het beeld gewoon weg?
    In het geval dat het beeld weg valt, dan ligt dat meestal aan de kabel.

    Ik wil echt geen discussie over het nut van dure hdmi kabels, want dat nu is er niet bij normale afstanden.
    Echter, de Action kabels geven geregeld klachten die verholpen worden na aansluiten van iets betere kabels (denk aan 10 euro. Ikzelf heb die van Handyman).
     
  12. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Het beeld valt de hele tijd weg en je hoort de versterker de hele tijd overschakelen.
    Mochten het de kabels zijn is het wel erg apart dat het alleen bij de blu ray speler is. De rest werkt gewoon normaal.
     
  13. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit ook gehad, lag aan mijn hdmi kabel, gwn andere kabel nemen. probeer ook een andere hdmi ingang voor de zekerheid
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Vergeet niet dat bij een blu-ray echt veel data door die kabel moet. Veel meer dan wanneer je een dvd tje kijkt ;)

    Denk dat de kabel t gewoon niet aan kan en dus het beeld wegvalt. Hierdoor krijgt de receiver ook ff geen audio en beeld door en schakelt hij terug naar een andere weergave instelling.
    Als het beeld weer doorkomt, zal je de receiver weer horen overschakelen.

    Probeer ff 2 andere kabels van een tientje.
    Ik koop ze al jaren bij Handyman en heb nooit problemen. En zoals je ziet hebben jij en ik bijna dezelfde set :)
     
  15. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tip, bij Correct in Rotterdam hebben ze meerdere Onkyo sets in de koopjeskelder. Volgens de verkoper zijn dit demomodellen die overal uit Europa vandaan komen. De prijzen zijn wel erg laag, zo staan de volgende sets te koop (en nog meer):
    Onkyo HT-S9405THX Pricewatch
    Onkyo HT-S3405 Pricewatch
    Onkyo HT-S3505 Pricewatch

    Zelf heb ik vandaag de HT-S9405THX ontvangen, maar die is nog niet aangesloten, dus ik kan er nog geen goed oordeel over geven.
     
  16. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er eigenlijk veel verschil in die setjes? Ik had namelijk de Onkyo HT-S4505 op het oog, maar er zijn zoveel verschillende receivers dat ik het overzicht kwijt raak :p.

    Maar als er niet zoveel verschil in zit, hoor ik graag wat jouw mening is als je alles hebt aangesloten.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Verschil zit hem meestal in het aantal aansluiten en ondersteuning voor HDMI 1.4 (3D) en ARC (Audio Return Channel).
    Bij Sommige setjes zit een dvd- of Blu-ray speler.

    Heb zelf nog een 606 en ben hier zeer tevreden over.
     
  18. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste kan je de specificaties van de sets vergelijken. Zo staan hier de specs van de HT-S9405 en hier die van de HT-S4505. Hier en hier kan je een aantal verschillen ook onderaan zien.

    Natuurlijk zijn de speakers ook een groot verschil tussen de sets. De doos die ik vandaag binnen kreeg met de HT-S9405THX was 54KG 8).
     
  19. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt!
    Zoveel aansluitingen ben ik niet nodig, zoals 3D..
    En een blu-ray of dvd-speler ook niet.
    Dus dan is het voor mij alleen een kwestie van prijs/geluid verhouding :p
     
  20. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Belangrijkste verschil is in mijn ogen de speaker set. Eigenlijk kun je de sets niet eens met elkaar vergelijken omdat ze niet van hetzelfde kaliber zijn. Zo zijn die speakertjes die geleverd worden bij die goedkopere 2 sets ruk in vergelijking met die van de 9405. Bovendien heeft die set een actieve subwoofer. Ga je de goedkopere sets van Onkyo vergelijken met van die (goedkopere) alles in een setjes van Philips en Samsung etc dan zijn die van Onkyo een stuk beter. Beetje Appels met peren eigenlijk...

    Zelf sinds kort ook aan de Onkyo, een TX-NR809. Behoorlijk tevreden over, zeker in combinatie met de instel mogelijkheden icm de Iphone en Ipad App.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina