1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maak alleen een vergelijking met de goedkope instapmodellen van Onkyo.
    Koop liever een goede losse reiciever en zoek daar dan een stel goed speakers bij.
     
  2. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel een losse receiver? Dan moet ik nog even verder zoeken, heb er echt weinig verstand van.. :)
    Maar met een budget van ongeveer 500/600 euro, kan ik toch wel een goede receiver vinden en dan los nog een mooie 5.1 set vinden?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De tekst moest zijn , IK koop liever een losse reciever ;)

    Je kan natuurlijk ook later een set betere speakers erbij kopen.
     
  4. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook een idee ja, denk dat het voorlopig nog prima te doen is met een alles in één set in mijn slaapkamer. En als ik dan eventueel ga samenwonen, dat ik dan betere speakers koop :)
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb eerst een losse recieven Onkyo 606 gekocht en en tijdje de speakers gebruik van mijn vorige Yahama reciever.
    De miain speakers zin inmiddels vervangen door Magnat en de rest is van het merk JBL.
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Als ik jou budget zou hebben, zou ik kijken voor een leuke reciever met voldoende mogelijkheden en beginnen met 2 (vloerstaande) luidsprekers en de set wat langzamer opbouwen. Als je nu een set koopt met het idee dat je de speakers gaat vervangen voor betere dan is de reciever de bottleneck en is die binnen mum van tijd aan vervanging toe. Geloof me, een goede 2.0 is veel fijner om naar te luisteren dan een matige 5.1.

    Ik zou op zoek gaan naar een Onkyo 609 en deze combineren met bijvoorbeeld de Klipsch F1 of F2. Mits alles nog een beetje te leveren is.
     
  7. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjwah.. Ik hoor positieve verhalen over zo'n Onkyo 5.1 set inclusief receiver.
    Bovendien zou ik nooit gigantisch veel geld aan een home cinema set uitgeven, het is meer dat ik graag een leuke set voor op mijn kamer wil voor een redelijke prijs.
    En mocht het later uitkomen, misschien gaan uitbreiden (Maar voordat ik eens het huis uit ben... :p)


    Ik zie trouwens op Wehkamp ook een losse receiver staan, de ONKYO TX-SR313 5.1 RECEIVER. In combinatie met de JBL SCS200,5 5.1 speakerset, zit dat ook nog in mijn budget.
    Is dir beter of kan ik dan toch beter voor een all-in-one pakket gaan?
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2012
  8. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso zou ik je aanraden om in de koopjeskelder van Correct te kijken. Daar kost de TX-SR313 bijvoorbeeld maar €200,-.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar dacht ik net ook aan toen ik de advertenie zag in de Telegraaf.
    Moet de reciever nieuw zijn ?

    Ik heb zelf een demo Onkyo gekocht bij de MM met 50% korting.
     
  10. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt mij niet zoveel uit, een demo model zal het ook prima doen.
    Ik zal eens kijken op de site :)
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Dan zou ik kiezen voor de JBL set. Mocht je de kans krijgen een 609 te kunnen bemachtigen zou ik hier voor gaan. Volgens mij moet die JBL zo'n 200 euro kosten, blijft er genoeg over voor de receiver. Fijne speakers voor het geld, brouwkwaliteit is evenals de geluidskwaliteit stuk beter dan de Onkyo set. Grootste winst daarnaast is de actieve subwoofer die veel beter af te stellen is in kleinere ruimtes.
     
  12. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Even wat research gedaan..
    JBL SCS200.5: 169,-
    Onkyo TX-NR609: 429,-
    Dit maakt samen €598, dus binnen mijn budget!
    En dan heb ik nog niet eens gekeken naar de aller goedkoopste prijzen.. :)
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Denk dat je dan gezien je budget de meeste waar voor je geld hebt. TX-NR609 is een fijne machine als basis voor je set, stuk beter als de nieuwe lagere instappers. Volgens mij zitten er al speaker kabels bij de set inbegrepen. Die zou je eventueel nog kunnen vervangen voor betere maar ik denk dat je er in eerste instantie prima mee uit de voeten moet kunnen.
     
  14. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke top! Iedereen bedankt voor de hulp!
    Dan zit ik later in ieder geval niet in de weg met een slechte receiver als ik wil uitbereiden. :)
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja, zou een goede keuze zijn. Deze receiver kan een wat grotere luidspreker ook nog voldoende aansturen en onder controle houden.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het setje staat ook hier in de kamer :thumbs:

    Ik gebruik Magnat als hoofdspeaker en de JBL voor de overige speakers (4x surround , center en sub).
     
  17. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hier nu ook enige tijd het JBL setje staan, icm met een Sony receiver. Ben er zeer over te spreken. :)
     
  18. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb vorige week niet iets al te slim gedaan. Ik heb behoorlijk snel een externe hdd (films) uit de xbox 360 gehaald toen die nog aanstond, en erna weer terug in gedaan. Daarna was er een kleine storing. Er was een klein knetterend geluid. Mijn xbox geeft heeft voortaan opstart problemen , start wel gewoon op maar duurt wat langer en strepen bij het opstarten (die niet weg gaan) door middel van een klein corrigerende tikje doet ie het gewoon weer normaal en blijft ie de rest van standby tijd ook normaal werken.

    Ik heb zojuist een andere hdmi kabel geprobeert maar dit mocht niet baten.

    Wat kan het probleem zijn? Xbox 360 die langszaam dood gaat? Kan het kwaad om hem zo nog te gebruiken (ook voor andere apparatuur)?

    Alvast bedankt,
    Mvg,
    Ramon
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een knetterend geluidje uit een apparaat is nooit goed , meestal betekend dit er een kortsluiting in het apparaat zit.
    Maar dat veroorzaakt wordt door een USB-apparaat te verwijderen lijkt mij heel klein.
    Krijgt de hdd zijn voeding via USB of extrene netadapter.

    Bij een extrene netadapter wilt wel eens gebeuren dat er 12volt op de USB-stekker komt te staan ipv van 5 volt.
     
  20. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Nee het ligt volgens mij echt aan de Xbox 360 zelf. Ook zonder rand apparatuur stoort ie. Kan het kwaad om de Xbox 360 blijven te gebruiken?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina