1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat wist ik niet :), heb ook zo'n soortgelijk setje gehad van pioneer die had wel vrolijk een optische ingang.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had ooit een JVC setje met een optische ingang.
    Kon elke apparaat aansluiten behalve de Xbox.
    Zo gauw de 5.1 werd geactiveerd sloeg de JVC helemaal op hol en begonnen alle icoontjes op het display te knipperen.

    De Xbox is 2x weg geweest naar Microsoft omdat ik dacht dat die het probleem veroorzaakte want de PS2 werkte namelijk wel.
    11:00 bracht UPS de nieuwe Xbox terug en meteen aangesloten op de JVC en meteen begonnen alle icoontje weer te knipperen.
    Binnen 2 uur stond er een dikke Yahama digitale 5.1 reciever in de kamer.

    JVC aan mijn zwager gegeven en nooit meer terug gezien.
     
  3. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb daarna een onkyo 5.1 set gehad :) hdmi aansluitingen etc maar sinds kort een Marantz klinkt toch beter dan onkyo!

    Wel appart probleem had je! Had zelf nieuwe luidspreker set gekocht van Mission maar kreeg met de onkyo hele hoge S klanken begon me daar aan te irriteren. Volgende dag gelijk naar de BCC een marantz gekocht haha
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Probleem deed zich alleen voor met een DD5.1 , digitaal stereo werkte wel normaal bij de Xbox.
    Een externe dvd-speler en PS2 werkt wel normaal , kon zelfs een DTS 5.1 afspelen.

    Het spotgoedkope setje wat ik daar voor had van Koda (Marskramer 150 Gulden) met DD5.1 , DTS en optische ingang werkte ook met de Xbox.
    Wilde wat anders wnat de speaker van Koda waren maar 15W per stuk , de volume iets te hoog zetten en het geluid zakte in elkaar.
     
  5. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Goed, ik heb ff een vraagje aan de experts onder ons.. Ik wil binnenkort m'n huidige surround set (welke alleen maar via een 3.5 mm jack werkt) vervangen voor een nieuw surround setje. Ben niet echt een audiofieel maar beetje geluid mag wel.

    Ik heb dus beetje zitten kijken en ben drie soorten sets tegen gekomen, maar nu weet ik niet zeker wat de beste keus is en of er veel verschil in zit. Wil in iedergeval niet veel hoger komen dan deze prijs.

    http://www.nl.onkyo.com/en/products/ht-s3505-75921.html
    ---
    http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/...71-receiver-met-speakerset/C26_6F2_F21_719107
    ---
    http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/...00-hifi-set/C26_6F2_F21_722112/?MediumCode=90


    Wat is de beste keus? Btw gewoon om af en toe wat muziek mee af te spelen, maar vooral voor de Xbox.
     
  6. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22


    Iemand? En zag deze nog: http://www.wehkamp.nl/Zoeken/Artike...&Ztb=False&cm_pi=Home Page&cmid=WEH&VIEW=Grid
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2012
  7. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Laatst bewerkt: 19 nov 2012
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
  9. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    zeg persoonlijk maar aangezien hij een klein budget heeft en niet veel waarde hecht aan audio spul :)


    Onkyo is best leuk spul, komen echter met 1000 recievers in het jaar op de markt. Betaalbaar merk en degelijk geluid.

    Zelf ben ik marantz fan :) heb hiervoor onkyo gehad was ook tevreden maar nu ik een marantz heb wil ik echt geen ander merk meer.

    Geluid komt zoveel beter naar voren, klinkt warmer moeilijk te omschrijven :)

    Maar goed receiver reageerd ook altijd weer anders op luidsprekers etc :) je kan top end receiver hebben en top end luidsprekers en dat het dan nog slecht klinkt.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2012
  10. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Budget is ergens tot de 300 euro, misschien ietsjes hoger. Wil het gewoon gebruiken voor films die ik op me beamer draai en gewoon lekker geluid met games. Verder zal ik het gebruiken om muziek mee af te spelen.
     
  11. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
  12. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Oke, ik ben echt een leek in hifi. Maar wat is bijvoorbeeld het voordeel boven deze set en bijvoorbeeld die van Yahama? Deze set is duidelijk (iig van voor prijs) duurder dan de Yahama, maar nou weet ik ook duurder is niet persee altijd beter.

    iig bedankt voor de tip, ga eens even wat foto's, filmpjes en reviews lezen! :b:
     
  13. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    voor iedereen persoonlijk :)

    Vind Denon en Marantz warm en helder geluid leveren.
    Zou inderdaad kieskeurig eens bekijken, reviews zoeken op google :)
     
  14. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Moet zeggen dat ik het toch echt een lastige keuze vind. Bijvoorbeeld die Denon heeft niet hele goede reviews (niet wat ik kan vinden iig) maar heeft bijvoorbeeld wel een actieve subwoofer, wat dan weer veel beter schijnt te zijn dan een passieve. En die Sony lees ik op een Belgisch forum dan ook wel weer positieve dingen over, maar dat je dan eventueel een subwoofer erbij kan kopen.

    Echt lastig...
     
  15. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Heb sinds tijdje De Harman Kardon BDS 870 in de woonkamer staan. Wat een geluid!! En mn buurman is er dus niet blij mee :)
     
  16. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    harman kardon idd lekker set voor de hardere muziek stijlen :)
     
  17. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
  18. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Tjah lastig, geen idee hoe het geluid eruit klinkt zoals ik al zei voor iedereen persoonlijk.
    Maar denk dat het wel goed zal zitten :) voor gamen filmpje etc!
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Voor je eerste setje zijn al die details niet belangrijk.
     
  20. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Ben ik het toch niet mee eens, als details niet belangrijk zijn kun je net zo goed naar de blokker gaan en een Lenco setje kopen voor 100 euro.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina