1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Wat zoek je voor headset dan? Want als je €200,- kan spenderen lijkt het me dat je daar een aardige headset voor kan bemachtigen.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
  4. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit mijn laptop soms via HDMI aan op mijn tv. De tv zit met een Toslink verbonden aan mijn home cinemaset. Nu wil ik graag 5.1 geluid hebben, maar ik kan bij mijn geluidsopties (als je rechtermuisknop op dat speakertje doet, op mijn vista bureaublad) alleen maar kiezen voor stereo (2.0) geluid. Het geluid doet het wel gewoon.

    Is het nodig dat je en 5.1 geluidskaart hebt om surround sound te krijgen als je de laptop op je tv hebt aangesloten? Of doe ik iets verkeerd?

    Ik heb heel google al afgestruind, maar daar word ik niet veel wijzer van. Ik heb een HP dv5 1130-ed laptop, met (volgens mij) een onboard geluidskaart.
     
  5. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Je tv kan van een externe bron enkel 2.0 verwerken. Alleen van een interne bron, zoals een ci+ kaart voor digitale tv, kan een 5.1 kanaals bron worden doorgestuurd via optisch. Dus dat gaat niet werken op deze manier.
     
  6. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, en hoe gaat het dan wel werken? :)
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    De laptop optisch direct verbinden aan de home cinemaset voor het geluid en met HDMI naar de tv voor het beeld.
     
  8. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, bedankt voor je reactie. Ik heb geen optical out op mijn laptop, dus dan het gaat helaas niet lukken.
     
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Weet je dat zeker? Heet vaak een spdif aansluiting. Is een mini-jack waar een opzetstukje in moet zodat er een optische kabel in kan.
     
  10. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Klopt.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Julien, voor 2 euro stuur ik die van mij op :) Heb namelijk nog eentje liggen. Gebruik hem namelijk zelf ook voor de Apple Airport -> Z-5500 :)
     
  11. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, nee...volgens mij heeft mijn laptop dat niet. Ik zie wel dat ik kan kiezen voor spdif out ofzp, maar ik zie niet direct een aansluiting. Aan de voorkant van mijn laptop heb ik 2x een koptelefoon aansluiting en 1x een externe microfoon aansluiting. Toch heel hartelijk bedankt voor het aanbod! :)
     
  12. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik toch weer eens te kijken hoe ik speakers zou kunnen positioneren voor een 5.1 set, kom er alleen niet uit waar ik een center speaker zou moeten laten.

    [​IMG]

    Iemand misschien suggesties?
    Er is geen mogelijkheid om de speaker achter de TV op te hangen op goede hoogte.
    Zat te denken om hem in de vensterbank te zetten, maar dan zit die behoorlijk achter de tv (halverwege qua hoogte).

    Wellicht iets met een standaard zodat de speaker boven de TV uit komt?
    Of een écht TV meubel. die open is zeg maar

    Een subwoofer zou ook al creatief worden, waarschijnlijk onder het kastje waar de radio staat, aangezien bass geluid toch "rolt".
    Ideale kamerindeling :+
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2012
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Neem een setje met een kleine center-speaker en zet deze voor de voet van de tv.
     
  14. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, waarom moeilijk doen inderdaad ;)
    Ik heb twee sets van Sony in gedachte, nog even dobbelen welke:

    Sony BDV-E290
    Center speaker 8,7cm hoog

    Sony BDV-N590
    Center speaker 5,9cm hoog
    Nog geen 4 dvd hoesjes op elkaar, geen probleem dus om er voor te zetten

    Subwoofer in ieder geval alvast betere ruimte gemaakt, zooi linksachter opgeruimd.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2012
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier heeft de Center ook tijd voor de voet van de tv gestaan.
    De prijs verschil tussen beide setjes is ± € 150
     
  16. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep. Aan de ene kant neig ik naar de BDV-N590, wellicht psychologisch door de prijsklasse.
    Alleen de "fratsen" bij die speler, invoer discs aan de rechterzijde, soft touch buttons aan de rechterzijde.
    Ik hou meer van basic (lastig mannetje)
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2012
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb helemaal niets met soft touch buttons , geef mij maar een normale drukknop.

    De N590 mag dan wel wifi hebben maar voor streamen is er niets beter dan een normale utp-aansluiting.
     
  18. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Wifi is inderdaad geen must voor mij, kabeltje leggen is zo moeilijk niet, alleen extra switch nodig aangezien mijn huidige vol zit.
    Hang ik die meteen bij mijn televisiekast, scheelt weer in kabels die langs de muur lopen.
    Bij mijn Sony TV zat een gratis Wifi dongle, maar zeker over een Wifi G netwerk is dat niet denderend.

    Ik vind het jammer dat ze bv. de speakerset van de N590 niet los verkopen met receiver, zoals dit idee een compacte receivers inclusief speakers:
    http://www.sony.nl/support/nl/product/HT-SS1300/specifications

    De speakerset van de N590 en de speler van de E290 lijkt me een prima combinatie :)

    Ik zat al wel te kijken naar eventueel een losse receiver aanschaffen, zie Onkyo regelmatig voorbij komen in dit topic. Meer keuze / uitbreidingsmogelijkheden, maar dan zit je weer met een aardige "bak" van een receiver.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2012
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In mijn meubel staat ook een Onkyo 8)

    Mijn subwoofer ging kapot en heb bij de BCC een JBL SCS 200.5 speakerset kunnen kopen voor €149
    Voor een losse subwoofer zou ik minimaal €249 kwijt zijn.

    Vergeet het gewicht niet want de meeste recievers wegen minimaal 10 Kilo :cool:
     
  20. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch nog verder gezocht naar wat er allemaal op de markt is.
    Sony gaat toch afvallen, het goedkope model heeft geen HDMI inputs, die mogelijkheid wil ik in ieder geval wel hebben, duurdere modellen hebben een "hip" maar onhandig design: soft-touch buttons en een LED display dat niet te zien is vanaf een zitpositie.

    Zat daarna te denken aan de Panasonic SC-BTT290, €300, die heeft twee HDMI inputs maar dezelfde geluidsset als de goedkopere SC-BTT190 van €230.
    Vervolgens een stapje verder gekeken naar de SC-BTT590, kost wat meer rond de €430.

    Ach, bedrag van een 5.1 set gelijk aan wat mijn TV (Sony KDL32CX520) gekost heeft, moet kunnen toch ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina