1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Even geduld demon :p
     
  2. chilly willie

    chilly willie Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
  3. _TP_

    _TP_ blaaaaat

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat doet die... ;)

    Verder ziet het er mooi uit hoor willy
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ziet er goed uit! 1 grote megatip: zorg voor zwarte randen rondom je scherm. Dit werkt echt enorm contrastverhogend.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik wacht de ervaringen even af, maar ik ben ook geintresseerd :)

    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1214248
     
  6. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik dus ook!

    Ik vraag me alleen nog af wat een handige manier zou zijn om de xbox360 zonder al te veel moeite op tv (component) en projector (component/vga?) te gebruiken.
    Mijn receiver heeft namelijk ook maar 1 component-out.
    Wordt waarschijnlijk wel fysiek wisselen...
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ohwyeah ik heb die acer gepost en dus iets goed gedaan :cool:\o/
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb ook lang moet wisselen tussen vga en advanced scart, moet nu wisselen tussen vga naar tv en vga naar verleng vga...ach het went O-)

    (al weet ik dat hiervoor ws een splitter te regelen is, maar de opstelling verandert nog)
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn nog geen ervaringen gepost. Als dalijk iedereen hem koopt en hij blijkt te zuigen, dan ben jij de schuldige }:]

    Pas een beetje op met jezelf ophemelen O-)
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou als je op die tweakers-link drukt die Fardo poste en je het een beetje doorleest dan zul je zien dat er mensen zeer tevreden mee zijn.
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    ...en ze geven allemaal aan weinig tot geen ervaring met beamers te hebben.

    Natuurlijk is het een hele mooie prijs voor een 720p beeldje op de muur, en dat is ook wat waard. Maar ik wil toch wel als tip geven dat als je hem vaak wilt gaan gebruiken, om dan een segmentje hoger te gaan kijken. Als je iets vaak gebruikt, raak je snel gewend aan de kwaliteiten van iets, en dus ook aan de minpunten van het product, en die zie je weer, en weer, en weer. En op een gegeven moment wordt het gewoon irritant dat je haast geen contrast hebt in een donkere scene, of dat het beeld gewoon grijs is als het zwart moet zijn. In games en films wordt veeel zwart gebruikt, en dat is nu precies waar de meeste goedkopere beamer de mist mee in gaan.

    En houdt nou toch is niet zo vast aan de specs. Er is zoveel meer dan specs. Er wordt gezegd door de gebruiker dat de blacklevel niet perfect is, maar de contrast ratio is 1:2500. Als de contrast ratio écht 1:2500 was, dan had je echt wel een héle relaxte blacklevel hoor. Ook wordt gezegd dat DVD's er een beetje pixelig uit zien, koop je wat meer HT georienteerd model, dan zullen hier betere scalers in zitten die ook bij DVD zorgen voor een lekker crispy beeld. Anyway, ik hoop dat jullie mijn punt snappen, wil je je beamer vaak gaan gebruiken voor HT georienteerde doeleinden, dan zou ik persoonlijk ietsje verder kijken, naar een model dat hier wat meer voor bedoeld is. Acer zit sowieso meer in de PC en data oplossingen qua beamers, en dan is het makkelijk voor hen om met twee extra modelletjes een marktsegmentje erbij te pakken. En blijkbaar werkt het :)
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2007
  12. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    @ Dynamike
    Heb je de acer zelf werkend gezien?

    Ik snap dat het op basis van anderen en de specs speculeren is. Maar ik blijf het een aantrekkelijk klinkend verhaal vinden.
    En ik denk dat dit idd voor velen een instap model is. Dat zijn dan ook vaak mensen die niet weten hoevaak ze het apparaat zullen gebruiken.
    Dan is het leuk om voor een lage prijs in te kunnen stappen, en om te weten dat lampen goedkoop zijn.

    En dat er apparaten zijn die veel beter zijn, dat is nou eenmaal zo.
    Ik heb ook een Samsung lcd tv, dat is ook geen perfecte techniek, en mist ook een stukje zwart e.d. Maar ik kon er wel m'n 720p 360 inpluggen en een dvd spelert met hdmi. En heb er grote lol van, maar vind de 26" toch een beetje mager :p.

    Maar ik zal me ook eens verdiepen in die epson.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Anders zet je die acer eens op het ht forum neer bij aankoopadviezen, daar zitten veel mensen met erg veel verstand van alles mbt ht.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Holy moly dit wordt veel vakken vullen voor mij zeg!

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56479.575

    Als je toch die foto's ziet zeg jezus. Dan zou ik spontaan geen eten of niks meer kopen voordat dat in mijn kelder staat :+ Maarja dan moet ik wel eerst een huis met een gigantische kelder kopen :+
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    damn!
    Dat wil ik ook :D
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Jij ging toch verhuizen en dan kreeg je een aparte HT kamer? Nou gefeliciteerd dan! Bouw deze na! Maarja. Op HTforum kom je nog veel meer supermooie tegen hè. Je moet is de nieuwste van GTdesign zoeken. Dies ook erg vet. Op een zolder.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb echter 'maar' 16m2 tot mijn beschikking en daar moet dan ook nog een bureau ed in met pc's. Maar ik ga idd er alles aan doen om die ruimte met de tijd optimaal te maken.
     
  18. Corossif

    Corossif Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was op zoek naar een nieuwe plasma tv.
    Was van plan om een 40 of 42 inch te halen maar toen zag ik opeens bij mijn bookmarks deze oude topic was deel 1 volgens mij.
    Effe grondig gelezen en nu ben ik tot conclusie gekomen dat een beamer me meer plezier gaat opleveren dan een plasma. Dus ben van plan de epson tw700
    te halen:D.
    Ik lees alleen lovende dingen over deze badboy hier en op HTforum.

    Alleen ik had een vraagje:
    kan ik van 3.5 a 4 meter een 88 inch scherm projecteren en hoe hoe hoog moet de schem ongeveer zitten?

    En hoe groot projecteren jullie?
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2007
  19. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    jah gaat zeker ;) ik ga op 88" projecteren op 2.9m afstand
    Ik krijg morgen normaal mijn epson tw700 en 88" kingpin spanscherm

    De hoogte zal je wel zien, je kan het beeld van de epson verhogen of verlagen waardoor je op vele hoogtes je scherm kan plaatsen ;) je scherm hang je dan op hoogte dat je het best bevalt
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2007
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, ik denk het niet. Maar sinds ik zelf aan de beamer ben, anderhalf jaar ofzo, let ik vaak op andere beamers die ik zie natuurlijk. Op school hebben we een hoop verschillende, van gekke japanse merken tot erg goede HD Sanyo modellen. Dan zie je dus dat toch wel duidelijke verschil in kwaliteit, en zie je ook echt dat deze beamers voor verschillende toepassingen zijn gemaakt. Datamodellen voor bijvoorbeeld presentaties in kleine verlichte ruimtes, grotere modellen voor in de collegezalen, etc. Heel verschillend beeld voor verschillende toepassingen.

    Acer en Benq bijvoorbeeld, hebben beide een enorme data achtergrond, en dan krijg ik altijd een beetje kriebelig gevoel in mijn buik, ookal zeggen ze dat bepaalde modellen voor 'Home Entertainment' zijn. Het is natuurlijk heel makkelijk voor deze bedrijven om hun databeamers in een nieuw jasje te stoppen, en functietjes toe te voegen die meer HT georienteerde beamers hebben, zodat ze van het HT marktsegment ook weer meesnoepen. En met dergelijke prijzen zijn er altijd mensen die het kopen, dat blijkt. Wie weet is het hier niet zo hoor, en hebben ze echt onderzoek gedaan en leuke projectietechnieken ontwikkeld voor HT toepassingen, maar voor deze prijs weet ik dat dus niet. R&D is vaak een groot deel van de prijs.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina